19 Reacties

5 jaar geleden

Nee is hee normaal haha, ik had 't tijdens m'n borstvoedingsperiode ook heel erg. Bij mij was 't altijd beter als ik van die pads in had. Die heb ik dus maar vast gekocht voor de koude dagen haha

5 jaar geleden

Ooh ja heb ik telkens al helemaal van begin dat ik precies alles tintelt en zo pijn doet in mijn borsten vooral de tepels en er rond vreselijk 😊

5 jaar geleden

Ah, gelukkig! Vind het zo’n raar gevoel, maar ook echt pijnlijk!

5 jaar geleden

Oo dat heb ik ook, vreselijk!

5 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik had het meer bij mijn eerste als nu, maar toen ik stuwing kreeg na de bevalling, had ik zo'n aha moment. Het heeft er wel wat van weg. Nu met 20 weken voor het eerst in deze zwangerschap intens gehad

5 jaar geleden

Girllll ik heb dit zooo vaak dat ik soms wil huilen 😭😭 alleen douchen helpt door die warmte

5 jaar geleden

Mijn borsten zijn constant warm 😫

5 jaar geleden

Ik heb er ook last van. Kan soms wel janken van de pijn. Alsof ze in de fik staan. Bij mij helpt het nu wel om er een warme kruik tegen te houden.

5 jaar geleden

Misschien syndroom van Raynaud? Handig om te weten als je dat hebt dan kun je het voorkomen ook met voeden straks :) Google staat veel info, is verder niet ernstig gelukkig

5 jaar geleden

Ja heb ik ook! Als ik naar buiten ga en het is koud dan doet het erg pijn 😣

5 jaar geleden

Jaa ontzettend!! 😭😭

5 jaar geleden

Ja heb ik soms ook.

5 jaar geleden

Hier nog een 🙋‍♀️

5 jaar geleden

Ik heb dat al sinds t begin van de zwangerschap. T zijn vooral mn tepels. Die kleuren dan van wit naar paars en dan weer normaal. Ik heb blijkbaar het syndroom van Raynoud. Ik heb uiteindelijk contact gehad met een lactatiekundige en die heeft me tips gegeven voor voedingssupplementen. Die neem ik nu dagelijks sinds een aantal weken en dat scheelt al een hele hoop!

5 jaar geleden

Ohh dit heb ik ook! Het brandt dan enorm. Echt alsof er tijgerbalsem op zit.

5 jaar geleden

Informatie over de voedingssupplementen die ik heb gekregen (de lactatiekundige heeft ook nog navraag gedaan bij Lareb over de supplementen i.c.m. zwangerschap) Navraag bij Lareb over bovengenoemde medicatie in zwangerschap: • Vitamine B6 150-200 mg 4 dagen, daarna 25 mg/dag gedurende 2 weken> Er zijn geen studies naar bovengrens voor zwangeren. 150 mg is hoge dosis. Bekend is dat B6 in wateroplosbaar is, en teveel in lichaam wordt uitgeplast. Toch is contactpersoon bij Lareb terughoudend aangaande advies 150 mg, en adviseert lagere dosis van 25 mg/dag aan te houden. • Magnesium 2x300 mg per dag: geen probleem in zwangerschap. Kies voor magnesiumfosfaat (en niet voor magnesiumoxide, dat geeft vaak laxerend effect) • Calcium 2x200 mg per dag: geen probleem. ** Uit literatuur is ook bekend dat Teunisbloemolie (1 theelepel, of 1-3 gram per dag) helpend kan zijn bij Raynaudklachten. Ik neem dus elke dag vitamine b waar b6 in zit, calcium, magnesium en teunisbloemolie. Je urine wordt er geler van maar dat komt omdat je het teveel aan vitamine weer uitplast. Ik heb echt veel minder last van die tepels en hoef ook niet meer hele dagen met een kruik te lopen. Als je wel zo'n aanval krijgt dan helpt masseren heel goed. Vaak helpt t ook om de borstkas te masseren (dus net boven je borsten) en niet de borst zelf. Dat activeert blijkbaar wat meer de bloedvaten, die verkrampen namelijk door de kou waardoor je pijn krijgt

5 jaar geleden

Vanaf dag 1 al 😭