8 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg dit even!

5 jaar geleden

Heb je dit nagevraagd aan de verloskundige of huisarts?

5 jaar geleden

Ik zou het zelf niet weten, want ben niet lactose intolerant.

5 jaar geleden

Ik heb een vriendinnetje en die is lactose intolerant en zij heeft alle lactose uit haar dieet geschrapt tijdens en na de zwangerschap. Ze moest daardoor wel wat calcium bijslikken, maar dat was beter dan het steeds in de gaten moeten houden van wel of geen lactose en bijbehorende buikpijn. Ik zou het aan je verloskundige of huisarts vragen!

5 jaar geleden

Ik let goed op dat ik een stuk minder lactose eet. En af en toe neem ik een pil als ik iets eet waar wel melk in zit. Mijn darmen zijn vanaf het begin van de zwangerschap al behoorlijk van streek dus ik doe vooral mijn best niet teveel melk binnen te krijgen en wel veel vezels. Ik gebruik de pillen nog wel maar veel minder dus馃槉

5 jaar geleden

Volgens mij kan het geen kwaad om de lactose enzymen te gebruiken omdat deze enzymen normaal gesproken door je eigen darmen aangemaakt worden. Bij lactose intolerantie maak je zelf te weinig lactose enzymen aan. Vind je het niet prettig om deze te slikken dan kan je natuurlijk ook lactose vrije zuivel gebruiken (lactose vrije melk en yoghurt oa van Arla of producten op basis van soja), wel belangrijk om de gewone melkproducten te vervangen vanwege calcium, b-vitamines en de eiwitten

5 jaar geleden

Hi hier ook idd!! Ik slik niet de pilletjes maar let gewoon heel erg op. En natuurlijk gebruiken wij lactose vrije melk in alles die bij de ah

5 jaar geleden

Ik heb dit nagevraagd bij mijn verloskundige en ik mag ze alleen slikken als het echt moet. Dus als ik bij iemand ga eten en diegene vergeet dat het lactosevrij moet zijn bijvoorbeeld. Ik doe het liever niet, dus zal denk ik als het voorkomt elke keer even aankijken wat de hoeveelheid is en of het iets is waar ik extreem last van krijg. (Van sommige producten heb ik minder last)