19 Reacties

5 jaar geleden

Dropjes 🙈 Maar ik zou vooral je verloskundige maandag even bellen om te vragen naar tips ☺️

5 jaar geleden

Heyhey, vervelend! Ik heb dit ook en wat bij mij goed werkt is een tijdje op m'n linkerzij liggen, dropjes eten en/of cup a soup. Hopelijk heb je er wat aan 😘

5 jaar geleden

Ik heb dubbel pech vaak ook een lage suikers. Maar de symptomen die jij zegt heb ik vaak als ik van een hele lage bloeddruk en lage suikers ineens omhoog schiet en daarna weer normaal

5 jaar geleden

Reactie op Missy1988

Ik heb dubbel pech vaak ook een lage suikers. Maar de symptomen die jij zeg ...
En voor mij is het dus altijd iets van suikers of of dropjes en iets bij me

5 jaar geleden

Thanks, ik ga even naar de appie en zouten en suikers halen. Ik eet (al decennia) vegetarisch, maar eet de laatste weken wel twee keer per week vis. Enig idee of het gebrek aan vlees ermee te maken kan hebben? Mijn bloedwaarden zijn altijd dik in orde, zelfs zonder het nemen van supplementen, dus ik eet in basis gevarieerd genoeg om het op te vangen, maar iemand enig idee of dit bloeddruk gerelateerd kan zijn?

5 jaar geleden

Heel herkenbaar! Bij mij helpt ook meestal suiker of zout eten! En even rustig liggen!

5 jaar geleden

Heb er ook last van (eet ook vegetarisch en kreeg de tip om veel ijzer te eten). Verder helpt bij mij om even te zitten en 5 a 10 keer de bilspieren aan te spannen en weer los te laten en dan op te staan en met de voeten te stampen 😅 ziet er gek uit maar helpt wel om de bloedcirculatie weer op gang te krijgen

5 jaar geleden

Hey, hier ook wat last van zelfs poosje geleden op luchthaven (was een lange rij douane) weggedraaid/gevallen.. wat ik toen in het ziekenhuis van tips kreeg, veel water drinken & zoutjes eten! Ik verlaat het huis ook nooit zonder een koekje en wat druivensuiker, ook niet te lang stilstaan (indien toch blijven bewegen/wiegen etc.. om bloedsomloop te stimuleren). Kan normaal weinig kwaad voor de baby (hoge bloeddruk is erger), mijn gynaecoloog was niet ongerust ondanks ik toen in ziekenhuis beland ben (mijn bloeddruk bleef toen erg laag en heb toen infuus met water en zout gehad, maar de lange vlucht van 10 uur speelde toen ook erg mee natuurlijk)

5 jaar geleden

Drop (zoethout), ijzer, en regelmatig eten(eiwit rijk, ijzer rijk, en niet te veel wit graan en verwerkte suikers) helpt bij mij altijd. Ijzer supplementen kan obstipatie geven, dus probeer het met voeding of roosvicee ferro: eet je ijzer niet met zuivel, want calcium gebruikt ijzer om opgenomen te worden Ik heb altijd een lage bloeddruk gehad, en bij mij gaf het wel problemen. Dit helpt. Het regelmatige eten maakt het ook makkelijker voor je lijf om warm te blijven. Het koud hebben en futloos zijn kan een laag ijzeegehalte aangeven. Doe het wat rustiger aan, en sta langzaam op om het duizelen onder controle te houden. Pak genoeg slaap. Bespreek het sowieso met je vk

5 jaar geleden

Drop! 5 dropjes per dag (kan ook zoet zijn) werkte voor mij heel goed.

5 jaar geleden

Reactie op Jelki

Heb er ook last van (eet ook vegetarisch en kreeg de tip om veel ijzer te e ...
Fijn zo'n praktische tip!! Dankjewel!!

5 jaar geleden

Reactie op Owlett

Drop (zoethout), ijzer, en regelmatig eten(eiwit rijk, ijzer rijk, en niet ...
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ik heb snel last van obstipatie, dus ben een beetje huiverig wat betreft ijzer supplementen. Bij het bloedonderzoek door de vk was mn suiker en ijzer goed, dus ik ga daar nog maar even van uit. Ik ga voor vandaag maar even met netflix de bank op (werd wakker met zin om hard te gaan lopen, dus het was even een worsteling om me daarbij neer te leggen) en ik bel morgen mijn verloskundige. Thanks voor het meedenken en fijne zondag!

5 jaar geleden

Bedankt allemaal voor het meedenken en de tips!! Fijne zondag! Ps: holy crap, we zijn gewoon mensen aan het bouwen! We rule!!

5 jaar geleden

Drop, salmiak lolly, soep met bouillon, continu eten, koud/warm douche om systeem weer op kracht te krijgen. Frisse lucht, bewegen waar kan. Ik zou ook even laten bloedprikken, je kunt niet zomaar ijzer bij slikken, te hoge ijzerwaarden zijn zeker niet goed voor de baby. Ik heb ook altijd lage bloeddruk gehad. In het begin van de zwangerschap was dit op het ergste 80/40. Toen kon ik niet meer lopen of niks. Nu gaat het beter. Wel nog veel hartkloppingen maar het gaat. Kortom eerst even melden bij de arts!

5 jaar geleden

Thanks, ik ga even naar de appie en zouten en suikers halen. Ik eet (al dec ...
Ik weet niet of het er direct mee te maken heeft, maar ik merk wel als ik 2 dagen achter elkaar geen of minder vlees heb gegeten dat ik me een stuk slapper voel.

5 jaar geleden

Sterkte!!

5 jaar geleden

Ik eet ook geen vlees en mijn waardes waren ook helemaal top. Wel is mijn bloeddruk ook altijd wat lager geweest en nu vanwege de zwangerschap nog wat lager. Ik drink dagelijks groentenbouillon (half blokje) en als ik me alsnog wat flauw voel eet ik wat zoutstengels. Sindsdien gaat het goed. Met dropjes moet je wel uitkijken, daar mag je niet teveel van eten tijdens een zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op Joena

Ik eet ook geen vlees en mijn waardes waren ook helemaal top. Wel is mijn b ...
Dat van drop klopt wel, je mag er 3 op een dag.

5 jaar geleden

Ik heb ook last van lage bloeddruk, vanmorgen zelf de totale ondergrens voor ik dokter zou moeten waarschuwen, ondanks dat ik al 3 dagen extra zout probeer binnen te krijgen. (extra bouillonsoepje per dag) In plaats daarvan ben ik op de 3 dagen bijna 1 kilo aangekomen, dus het lijkt alsof het zout helpt om vocht vast te houden en niet om bloeddruk omhoog te helpen... K ga nu even stoppen met het extra zout om te zien om het gewicht er ook terug af gaat. Want dan weet ik zeker dat dit nutteloos extra vocht zou zijn.