7 Reacties
5 jaar geleden
Waarom heb je het eigenlijk opgemeten? Ik zou me er nou geen zorgen om maken. Wat denk je dan dat er mis is? Is een prima temperatuur :)
5 jaar geleden
Waar maak je je precies zorgen over?
Heb je voor je zwangerschap temperatuur gemeten om zo je vruchtbare dagen te bepalen of heb je gelezen dat zwangeren meestal een wat hogere lichaamstemperatuur hebben en ben je nu bang dat je een miskraam krijgt omdat de temperatuur zakt?
Ik denk niet dat het zo werkt. Er is geen reden om je temperatuur te blijven meten tijdens de zwangerschap. Tenzij je verwacht dat je koorts hebt. Koorts is link in de zwangerschap, maar deze temperatuur van 36,7 is netjes. Zolang er geen andere alarmsignalen zijn, zou ik me niet druk maken. En vooral ook stoppen met meten (tenzij dit niet van een arts of vk, in dat geval contact met hen opnemen).
5 jaar geleden
Heeft meer te maken dat ik af en toe meet bij lichte verkoudheidsklachten ivm covid. Voor m'n zwangerschap was ik eigenlijk altijd zo'n 36.8, tijdens zwangerschap 37.5 of zelfs 37.8. Niet gemeten ivm zwanger worden, maar dus zo nu en dan ivm covid etc. Was dus heel stabiel, en viel me nu op ineens stuk lager was dan eerdere keren tijdens zwangerschap.
Verder inderdaad onzekere periode, weinig symptomen, voel me daardoor niet bewust zwanger, hartje wel gehoord maar ook weer even geleden een nu nog weer tijdje wachten op 20 weken echo en dan kunnen dit soort dingen twijfel opwekken.
5 jaar geleden
Ik weet niet of je het dan ook altijd meet v贸贸rdat je 鈥榮 ochtends uit bed bent gestapt? Je temperatuur verandert namelijk behoorlijk tijdens de dag. Afhankelijk van activiteit of rust, hoeveel kleding je aan hebt, omgevingstemperatuur...
Kan van alles zijn. Ik zou me vooral geen zorgen maken!
5 jaar geleden
Reactie op Zuzanna
Ik weet niet of je het dan ook altijd meet v贸贸rdat je 鈥榮 ochtends uit bed b ...
Haha thnx! Dat wisselt inderdaad, maar over algemeen is het bij mij 's avonds warmer dan 's ochtends (zoals je verwacht) en dit was in de avond, vandaar nog wat meer in de war.
Maar zal inderdaad niks zijn, dank voor geruststellende woorden.