25 Reacties
5 maanden geleden
Onze dochter schoot vanaf 9 maanden al hard omhoog met haar gewicht dwars door alle lijntjes heen puur van alleen gezond eten maar van het altijd honger hebben. Wij zijn er dus al van kleins af aan heel erg mee bezig. Ze is nu 96,2 cm bij 17,8 kilo. Samen met het CB en een diëtist besproken dat we bij haar vooral streven naar het niet verder doorschieten van haar BMI. Dus we accepteren dat ze hoog blijft zitten en proberen dat ivm de honger niet perse om laag te krijgen, wat al uitdagend genoeg is.
Ik kan een kinderdiëtist enorm adviseren. Die kan met je meekijken hoe je de verandering het beste vorm kan geven binnen jullie huidige patroon. Het zal niet betekenen dat je kind nooit meer een koekje mag, maar wel dat je bewuste keuzes hierin maakt in plaats van en/en.
Geen idee of het CB het heeft vertelt, maar afvallen is bij kinderen niet aan te bevelen. Wat je eventueel wel kan nastreven is een gelijkblijvend gewicht, als ze dan in lengte groeit daalt haar BMI automatisch alsnog. Een diëtist kan meekijken in wat wenselijk is voor je dochter en obv huidige eetpatroon een nieuw advisies berekenen wat niet voelt als dieet maar als aanpassing van wat je nu al doet.
5 maanden geleden
Ons manneke van bijna 4 woog in maart 22kg en was 112cm groot bij het cb. Eigen metingen komt hij nu op 117cm en 24kg uit.. hij is even qua lengte uit de curve geschoten (boven de lijn van +2) maar de laatste meting weer net binnen het randje ☺️ (waar we ook komen, hij is echt altijd 1 van de grootste).
5 maanden geleden
Onze meid is een slanke den, 106 cm en 17.5 kg
De oudste is gespierd en 122 cm en 25 kg ( 5.5jr)
5 maanden geleden
Onze dochter is 114 cm & rond de 21 kg.
Ze heeft een lange tijd met haar gewicht net buiten de curve gezeten, waarop ik vaak commentaar heb gekregen. Maar zolang ze goed bewegen en niet te veel ongezond eten, kan je er niet veel aan veranderen.
Wat mij gerustgesteld heeft was kijken naar de groeicurves van mij & mijn man. Mijn man had namelijk exact dezelfde curve en hij heeft nu een gezond gewicht.