6 Reacties

4 jaar geleden

Speelgoed en dergelijke van Ali express zijn (vaak) niet veilig en voldoen niet aan de EU normen. Babyfoons die brandgevaarlijk zijn en speelgoed dat schadelijke stoffen bevat (soms zelfs asbest) of deeltjes die los kunnen laten. Er is hier al best veel onderzoek naar gedaan. Ik zou er dan eerder voor kiezen om tweedehands speelgoed te kopen :) ook een stuk duurzamer. Maar zeker uit veiligheidsoverwegingen zou ik hier echt nooit speelgoed kopen.

4 jaar geleden

Hier lees je er meer over.

4 jaar geleden

Niet doen inderdaad, levensgevaarlijke, kankerverwekkende troep. Hoewel veel spullen in betrouwbare winkels ook uit China komen, voldoen deze wel aan de zeer strenge producteisen van de EU. Eenzelfde fabriek maakt dan ook vaak 3 verschillende modellen van iets, Chinees/aziatisch, US en EU. Dus ook als het er heel erg op lijkt, is het waarschijnlijk toch een ander product :)

4 jaar geleden

Ik heb er wel hele leuke mutsjes of kleertjes gevonden.

4 jaar geleden

Chemicaliën, inkt, knoopjes, strikjes, productiekwaliteit en materialen, het is allemaal niet gecontroleerd bij Aliexpress. Dus ook kleertjes zou ik niet aanraden.

4 jaar geleden

Ik ben een groot Ali fan maar heb het voor de baby toch beperkt gehouden gezien de veiligheidsredenen zoals hieronder genoemd. Wat ik wel heb gescoord: muurdecoraties, naamstickers voor het kdv, sleutelhanger eigen tas, sluitstickers voor de geboortekaartjes, handvathoezen voor de kinderwagen, maatverdelers voor in de kledingkast. Hopelijk heb je hier wat aan. Voor goedkope kleding en speelgoed ben ik losgegaan bij onder andere zeeman, wibra, prijsmeppper, ik hou van koopjesjagen en heb vrijwel alles op voorhand gekocht in de uitverkoop (tm maat 74)