22 Reacties

3 jaar geleden

Beide, wij hebben het om dezelfde reden 3 of 4 dagen in combi gegeven en daarna alleen nog maar zakjes forlax. En dat werkte super goed. Hij zat helemaal verstopt, dus dat eerst weg gewerkt en daarna met de zakjes doorgaan

3 jaar geleden

Onze dochter poept ook moeilijk Krijgt lactulose Maar zodra we er mee stoppen dan poept ze weer moeilijk Na 2/3 dagen dat spul geven poept ze goed gaan we door met 1 week geven. Dan gaat het 1 week goed en daarna poept ze weer moeilijk. Maarja je kan natuurlijk niet altijd lactulose geven dat is ook niet goed lijkt mij

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem!?!?

Onze dochter poept ook moeilijk Krijgt lactulose Maar zodra we er mee sto ...
Onze zoon liep bij de kinderarts en die raden lactulose enorm af. Bij onze zoon had de huisarts het ook voorgeschreven en bij hem werd het daardoor alleen maar erger. De zakjes forlax helpen enorm. Die zorgt dat er meer vocht in de darmen word opgenomen zodat de ontlasting er veel makkerlijker uit komt. Dat is bij onze zoon hetgeen geweest wat heeft geholpen

3 jaar geleden

Reactie op Mandy Krouweel

Onze zoon liep bij de kinderarts en die raden lactulose enorm af. Bij onze ...
Oh Okee Dankje wel! Ik zal gaan kijken indd

3 jaar geleden

Wij wonen in Burundi. Hier is geen Forlax voor babies te verkrijgen. Op 3 februari heeft Ezra gepoept, 30 minuten nadat hij een glycerine zetpil heeft gekregen. De volgende dag 4 februari poepte hij weer, dus ik blij! Maar sindsdien geen poep meer gezien…. Zo gaat het al zijn hele leven (25 weken oud nu). Ik geef volledige borstvoeding, maar ben sinds een week ook gestart met oefenhapjes (inmiddels zoete aardappel, wortel, courgette, mango en appel geprobeerd in de afgelopen week). Moet ik hem nu weer een glycerine zetpil geven of het toch nog even afwachten tot ik zie dat hij er last van gaat krijgen? Lastig hoor!

3 jaar geleden

Krijgt hier ook de max dosis van macrogol ofwel Forlax. Het is geen laxeermiddel op de manier van het komt direct. Dit is een middel wat je elke dag in moet nemen om het op gang te houden. Werkt hier wel goed met af en toe een pruimenhap tussendoor om extra te laxeren of wat extra water door de fles.

3 jaar geleden

En een klein lepeltje olijfolie krijgt hij ook soms en dat werkt ook vrij goed.

3 jaar geleden

Wij geven onze dochter al 4 jaar lang macrogol, ongeveer 5/7 gram per dag, omdat ze een hele lage spierspanning heeft en de ontlasting er moeilijk uit kreeg. Ik heb begrepen dat het alleen extra vezels zijn die je 1x per dag toevoegt aan de melk. Hier werkt het altijd super. Het is even zoeken naar de juiste dosering. Gewoon geven dus als het nodig is. Het is overigens niet zo day de darmen er bijvoorbeeld "lui" van worden. Succes!

3 jaar geleden

Ja met beide. Onze dochter van bijna 6 jr is net ban de macrogol af. Zijn ook naar de poeppoli geweest. En zo vaak microlax moeten gebruiken. Maar dat is altijd beter dan die ouders die met een thermometer gaan lopen poeren.

3 jaar geleden

Reactie op Happy84

Ja met beide. Onze dochter van bijna 6 jr is net ban de macrogol af. Zijn o ...
En ze heeft ook forlax gehad, maar werd niet meer vergoed.

3 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

En een klein lepeltje olijfolie krijgt hij ook soms en dat werkt ook vrij g ...
Dat werd ons afgeraden. Olijfolie werkt nl. ontgiftend.

3 jaar geleden

Reactie op Mandy Krouweel

Beide, wij hebben het om dezelfde reden 3 of 4 dagen in combi gegeven en da ...
Ah oke! Heeft hij geen last gehad van de microlax? Ik kan me voorstellen dat wanneer je als volwassene iets van een laxeermiddel neemt je last krijgt van je buik, vandaar dat ik benieuwd ben hoe dit bij andere baby's gegaan is..

3 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Krijgt hier ook de max dosis van macrogol ofwel Forlax. Het is geen laxeerm ...
Ah macrogol is dus hetzelfde als forlax, dankje!😅 nee we zijn idd nog een beetje opzoek naar de juiste dosering, helpt momenteel nog niet dus vandaar eerst de microlax nu! Pruimen/water/olie idd ook allemaal geprobeerd kwam van de week heel iets uit maar was zo hard. Bij jullie werkt het dus wel goed?

3 jaar geleden

Reactie op Chris85

Wij geven onze dochter al 4 jaar lang macrogol, ongeveer 5/7 gram per dag, ...
Dat is fijn om te horen! Ik vond het al gek dat er weer een soort van medicijnen wordt voorgeschreven, ik denk dan namelijk zelf van doe dan maar meteen de oude voeding.. maar als het puur vezels zijn is het een ander verhaal 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Happy84

Ja met beide. Onze dochter van bijna 6 jr is net ban de macrogol af. Zijn o ...
Ja thermometer doen we hier ook niet 😅. Heeft ze veel last gehad van de microlax? Bij het CB zeiden ze juist wel olijfolie, KA weer van niet haha..

3 jaar geleden

Reactie op Happy84

Dat werd ons afgeraden. Olijfolie werkt nl. ontgiftend.
In mijn ziekenhuis raden ze het juist aan. Ik gebruik het door hen. Er wordt ook gezegd dat je olijfolie toe kan voegen aan je groentehapjes, dus zie geen kwaad in het gebruik ervan.

3 jaar geleden

Reactie op SAS1994

Ah macrogol is dus hetzelfde als forlax, dankje!😅 nee we zijn idd nog een ...
Ja zonder de Forlax zou het hier te dik/kleiig zijn. Maar je moet wel eerst zorgen dat ze niet te lang verstopt zit. Forlax werkt niet meteen, dus zou denk ik eerst al het harde eruit willen hebben en dan zorgen dat je wel al Forlax aan het gebruiken bent zodat het niet meer hard kan worden.

3 jaar geleden

Reactie op SAS1994

Ja thermometer doen we hier ook niet 😅. Heeft ze veel last gehad van de mi ...
Ze vond het niet leuk. Maar ja ze werd ouder en ging zich dingen steeds beter realiseren. Toen ze jonger was geen last.

3 jaar geleden

Reactie op SAS1994

Ah oke! Heeft hij geen last gehad van de microlax? Ik kan me voorstellen da ...
Daar heeft die even last van gehad tot hij begon te poepen. En 7 a 8 volle luiers had gehad. Toen was die gelijk ontspannen, gelijk een hele andere baby

3 jaar geleden

Reactie op Happy84

Ze vond het niet leuk. Maar ja ze werd ouder en ging zich dingen steeds bet ...
Ah ja, voor oudere kindjes natuurlijk ook heel vervelend. Fijn dat ze er nu vanaf is! 😊