10 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op sibel09
Hoi ik had ergens gelezen dat ze pas vanaf 2 jaar een kussen mogen
Klopt.
Dit heeft ermee te maken dat de reflex om wakker te worden of je om te draaien als je geen lucht meer krijgt (omdat je bijvoorbeeld met je gezicht vol in een kussen of onder een deken ligt.. ) pas volledig ontwikkeld is rond de 2 jaar.
Zoals met alle ontwikkeling zal het bij de een wat eerder of later zijn. Maar dat is waarom ze dit pas vanaf 2 jaar aanraden.
3 jaar geleden
Onze dochter een kussen van de ikea voor peuters, ze vind het heerlijk en ligt nu ook een stuk rustiger in haar bedje, ze zijn nu sterk genoeg om zich zelf op te drukken
3 jaar geleden
Ik vraag me dit dus ook af en volg.
Onze dochter slaapt met twee happy horse konijnen en die legt ze beide onder haar hoofd. Anders kan ze niet slapen. Ze gebruikt ze dus zelf als hoofdkussen en dan leek ons een hoofdkussen toch meer comfortabel.
Zijn jullie kindjes buikslapers? Want dat maakt het voor mij extra spannend.
3 jaar geleden
Als onze dochter op ons kussen kruipt is ze meestal verkouden of heeft ze last van haar oor en wil dan iets hoger liggen. Ze wil dan ook vaak bij ons slapen, we leggen haar dan tussen ons in op zo’n wig kussen, heb toch het idee dat dat iets veiliger is. Dat is wel verhoogd maar gewoon vlak dus ze kan er niet in wegzakken. Een ander alternatief is een wigkussen onder haar matrasje leggen zodat het hoofdeinde wat hoger is (hier werkt dat helaas niet, ze rolt dan toch naar beneden en wordt wakker, tussen ons in blijft ze wel liggen).
Als er niets aan de hand is vindt ze vlak slapen gelukkig nog prima. Met onze oudste hebben we pas een peuterkussen gekocht toen hij naar een groot bed ging
3 jaar geleden
Onze dochter 16 mnd slaapt ook op een kussen ÉN is een buikslaper vanaf de kraamweek al