27 Reacties
4 jaar geleden
Ja ik ben best makkelijk, want als ik ergens ben en iedereen eet wat lekkers dan mag mijn kleine ook wel een koekje of iets . Of ik zal zelf wat meenemen voor hem .
4 jaar geleden
Hier proberen we het zoveel mogelijk te vermijden, maar hapje proeven doen we wel eens. Al houden we er rekening mee wie er zijn, want m'n schoonouders kunnen geen maat houden dus daar zijn we heel streng en is het gewoon nee, we nemen altijd genoeg lekkers mee voor onze kleine
4 jaar geleden
Ja hier inmiddels ook een paar bbq’s verder. Waar 1x mn oma mn zoontje een stukje koekje gaf. Excuse me. Dat doe je niet! En dat heb ik 1 keer gezegd en was duidelijk aangekomen gelukkig. Maar ja al die familie leden die er iets over te zeggen hebben, al kunnen ze het normaal en lief bedoelen, ze hoeven zich niet te bemoeien met de opvoeding.
Inderdaad zelf eten meenemen. Potjes, knijpzakjes en snacks heb in standaard nu mee. En eigen flesje water
4 jaar geleden
Ja ik ben hier makkelijk in. Geen chips natuurlijk. Zout probeer ik wel te vermijden maar een koekje of een hapje taart vind ik niet zo’n punt.
De tip om zelf dingen mee te nemen vind ik wel top. Van die zakjes knijpfruit, of misschien suikervrije koekjes. Let wel op suikervrije producten werken wel vaak op de darmen als er veel van wordt gegeten achter elkaar
4 jaar geleden
Ik neem altijd zelf iets mee, maisstengels ipv chips werkt hier prima, of broodkorstje of idd knijpzakje/potje. Maar ze heeft ook al wel eens aan een waterijsje van mij gelikt hoor, vond ze heerlijk! Maar ik geef geen roomijs oid en zeker niet een heel ijsje! En qua drinken neem ik altijd haar eigen beker met water mee
4 jaar geleden
Bij de tweede ben ik iets makkelijker geworden 🙈 ze wordt ook echt kwaad als ze niks krijgt en ik geen alternatief heb, dus zo af en toe mag ze een hapje. Gisteren vertelde ik op een bbq dat ik mijn kinderen (zoontje 2 en dochter 8 maanden) gezond probeer op te voeden. Nou de blikken van die mensen. Alsof ik ze de wereld ontneem. Dat kan toch niet 🤦♀️ ons zoontje kreeg van iedereen inclusief kindjes snoep, terwijl hij er niet om vroeg. De kindjes gaven niks meer toen ik wat zei, maar de volwassenen waren verbaasd dat hij niet zijn 6e snoepje kreeg. Wat ben ik toch eigenlijk ook een rotmoeder, kinderen moeten toch snoep eten tijdens een verjaardag, mijn kind ging bijna dood zonder snoep 😅🤣🤣 eigenlijk moest het maar bij 2 snoepjes blijven, maar steeds kwam hij ineens laten zien wat hij had omdat iemand anders hem dat aanbood. Lief bedoeld, maar ik zou een jong kind nooit een snoepje aanbieden mja blijkbaar ik mijn omgeving is dat raar 🤦♀️gelukkig na er wat van te zeggen, werd het niet meer aangeboden.
4 jaar geleden
Reactie op MichellevVeggel
Bij de tweede ben ik iets makkelijker geworden 🙈 ze wordt ook echt kwaad a ...
Mijn vader zegt ook elke keer dat hij blij is dat hij niet in deze tijd opgroeit omdat kinderen tegenwoordig blijkbaar niets meer mogen. Vooral de oudere generatie lijkt het raar te vinden. Mijn oma zei toen ze 3 weken oud was al dat het zo leuk was als ze straks slagroom mocht. Wat is daar nou zo leuk aan? Ik snap het oprecht niet. Tuurlijk mag ze het straks maar om er naar uit te kijken als een enorme mijlpaal gaat mij te boven 😂
4 jaar geleden
Mijn zoontje mag geen suiker tot hij sowieso een is. Ze missen er nu niets aan, dus het is niet ‘zielig’ ofzo. Ik zorg wel dat ik ook altijd iets voor hem mee heb; meestal mais-puffs of veggie sticks, oid. Heeft hij ook iets om op te knabbelen.
Van meerdere kanten gehoord dat de organen suiker of teveel zout nog niet kunnen verwerken, vandaar deze beweegredenen.
Na z’n eerste jaar wil ik er wel wat makkelijker in worden, je kan het hem ook niet altijd ontzeggen, want dan wordt het zo’n ‘ding’. En dat wil je ook niet! :)
4 jaar geleden
Ik snap de ‘magische’ grens van 1 jaar niet zo goed 🙂 suiker en snoep is niet goed voor je kindje en ik zie niet in waarom dit na het bereiken van de eerste verjaardag opeens anders zou zijn
Mijn kindje krijgt overigens wel een klein hapje als we ergens zijn en ik heb niks anders meegenomen. Een stukje komkommer werkt nu goed, is ze lekker lang mee bezig en fijn ivm doorkomende tandjes
Maar als ik dat niet heb krijgt ze ook wel eens een stukje koek. En als haar broertje een ijsje krijgt een likje ervan. Tja... wordt steeds makkelijker erin
4 jaar geleden
O ja en hier is het net andersom. Mijn ouders zeggen dat ik niks kreeg tot mijn 4e en vinden het nu heel bijzonder dat onze kinderen wel iets krijgen.
Om ons zoontje van 2 op visite bij hun wel 3 doosjes Smarties én chips én kaas en worst te geven 🤨
4 jaar geleden
Ik heb voor mijn oudste 2 echt gevochten tegen de frisdrank en de Cornetto ijsjes bij opa en oma.
Mijn schoonzusje en zwager laten alles toe bij hun dochters van 1 en 3 en dat is hun goed recht.
Ik heb mijn schoonouders echter wel duidelijk gemaakt dat ik de suikers nog steeds zoveel mogelijk wil mijden voor mijn jongste en ik hoop dat ze dat respecteren.
Iedereen moet zelf weten wat ze toestaan, maar ik ben niet bang om nee te zeggen tegen suiker. Hij wordt net zo blij van een stukje komkommer, suikers kan hij nog genoeg krijgen later.
4 jaar geleden
Reactie op Loon_21
Ik wilde dit ook gaan doen, nog tips hoe je dit het beste kunt maken?
Ja ze vindt het heerlijk! Vers fruit pureren met de staafmixer en een scheut water. Toen mijn oudste dochter wat ouder was deed ik dit met een beetje diksap en water. Ze krijgt alleen water te drinken dus mocht ze af en toe een diksapijsje😉.
4 jaar geleden
Ik geef af en toe stukje eierkoek of slokje diksap een hapje van mijn toetje vind ik wel kunnen maar ik houd dit liever zelf in de hand, zou het super vervelend vinden als anderen mijn kind chips en snoep gaan geven... volgens mij kan hij dat nog niet eens wegkrijgen. Ik zelf heb dit ook nooit bij andere kinderen gegeven of aangeboden. Hij is 9 maanden nog veel te jong voor dat soort dingen vind ik. Ook heb ik bij mijn neefje gezien ( die wel veel snoep krijgt ) dat dat zorgt voor een sugarrush... niks mee te beginnen zo druk! Dus ik houd dit liever zelf een beetje in de hand ook na zijn 1 jaar. Zit nu ook te denken wat ik hem met zijn verjaardag geef aangezien iedereen om ons heen een taartje geeft🤭 denk niet dat ik dat fijn vind om te doen. Dus zou zelf inderdaad dingen meenemen die je hem kunt geven het maakt voor Lucas ook niet uit of hij nou een broodkorstje krijgt of ships hij kent dat verschil helemaal niet dat zit meer in ons eigen hoofd. Dat ouderen of andere ouders dit raar vinden veeg ik me reet mee af. Het is mijn kind en we leven in een tijd waarin we veel meer weten over voeding dan vroeger. Mijn moeder zei laatst jullie aten met 3 maanden al met de pot mee... nou dat kan ik bijna niet geloven...
4 jaar geleden
Wij hebben vaak iets van een cracker mee, fruit, brood of komkommer/tomaat. Vindt hij heerlijk om te eten. Hebben hem ook wel eens zo’n kaal koekje gegeven (kaakje) maar hij vindt een iets gezonds eigenlijk net zo lekker en neemt makkelijk mee. Hebben een siliconen bakje met deksel die we dan meenemen als we op pad gaan samen met een drinkbekertje met water