10 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Cutechaos
Wij hebben nog nooit isofix gehad als bevestiging voor de autostoeltjes 馃檲 ...
Haha nee, dat denk ik niet, maar zo voelt het omdat nu alles superveilig wordt en ik word er onzekerd van. Want je hoort de uitleg en je leest erover en dan denk je: "what if..." 馃檲馃檲
Maarja het is voor ons ook dus echt geen optie, daarom wil ik graag weten wat de veiligste alternatief is
5 jaar geleden
Nee joh, gewoon met de riem vastzetten. Isofix is ook nog niet verplicht. Alleen wel standaard ingebouwd in nieuwe auto's En ja het is veiliger, maar dat maakt niet dat met de riem vastzetten per se onveilig is. Isofix is vooral minder gevoelig voor installatiefouten en daardoor veiliger. Bij vastzetten met de riem moet je opletten dat je het op de goede manier doet. Maar dat leer je snel genoeg.
Ga naar een babywinkel en leg de situatie uit. Dan kunnen zij je adviseren over welk stoeltje het meest geschikt is. Misschien kun je het stoeltje zelfs even proberen in jullie auto met vastzetten.
Komt goed. Geen reden om nu nieuwe auto te kopen.
5 jaar geleden
Reactie op Giove
Haha nee, dat denk ik niet, maar zo voelt het omdat nu alles superveilig wo ...
Ik snap je helemaal! Begin nu ook echt aan mezelf te twijfelen 馃檲
Maar ikzelf word ook heel onzeker van alle reacties en alle verschillende soorten uitleg waarom het veiliger is, maar ondertussen het gewoon niet kan. Er zijn zat ouders die in de bijstand zitten en niet eens het geld ervoor hebben zo'n duur systeem aan te schaffen. Maakt dat hun meteen slechtere ouders? Als je snapt wat ik bedoel 馃檲 vind dat er veel vooroordelen klaarliggen voor mensen die er al bewust niet voor kiezen, laat staan mensen die de mogelijkheid niet hebben
5 jaar geleden
Reactie op Cutechaos
Oef, toch maar tijd voor een spoedcursus; veiligheid aan moedermaffia eisen ...
Hahaha.
Om je te weren tegen de moedermaffia moet je naar de sportschool voor een goede rechtse, de dermatoloog voor een dikke huid en de drogist voor oordoppen 馃槈.
Niet aan jezelf twijfelen, hoor. Je denkt erover na, kijkt wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn en probeert dan een besluit in het belang van je kind te maken. Dan ben je sowieso al een goede ouder hoor!
5 jaar geleden
Koop een easybase 2 die zet je vast met gordel en dan klik je de maxicosi er zo in