23 Reacties

4 jaar geleden
Ik ben vandaag begonnen met slikken. En heb het als advies van mijn verloskundige gekregen voor de misselijkheid. Nu duimen dat het werkt. Enige wat ik niet weet is hoe lang ik het mag slikken. Maar wil zelf na paar dagen kijken of ik zonder kan en anders vraag ik het weer.

4 jaar geleden
Hier ook 2 dagen Suprimal geslikt na overleg met de huisarts ( ‘s avonds voor slapengaan 1 stuk ) en dit werkt bij mij!! Hallelujah voel me , na twee weken kotsmisselijk te zijn geweest, overgeven en mezelf futloos en niet leuk voelen, eindelijk weer beetje mens en stuk vrolijker! Over paar dagen keer dag zonder proberen maar onze mentale gezondheid is ook wat waard dames 😀

4 jaar geleden
Reactie op Lisa25
Helpt dit goed?
Ja ik neem het sochtends in voor ik me bed uitstap.. dus water en pil savonds al naast me bed. Dan half uurtje wachten en dan pas uit bed. Heb ook een droog wit bolletje naast me bed voor als toch wat misselijk word. En dan neem ik de 2e vaak half uurtje voor het avond eten in. Maar smiddags en savonds houd ik wel een weeig gevoel maar die echte misselijkheid is er niet meer.

4 jaar geleden
Reactie op Eef93
Iemand ervaring dat dit beter helpt dan primperan/emesafene en maagbescherm ...
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit beter werkt dan primperan of emasafene. Meclozine is gewoon bij drogist verkrijgbaar (Suprimal). De andere twee middelen zijn op recept. Toen ik gisteren bij de apotheek was voor meclozine gaf de assistente aan dat ze verbaasd was dat de huisarts meclozine gaf voorgeschreven.

4 jaar geleden
Reactie op Agnes95
Hier ook 2 dagen Suprimal geslikt na overleg met de huisarts ( ‘s avonds vo ...
Ben vandaag ook begonnen, benieuwd of het helpt. Het lijkt nu wel beter te gaan.. wat je idd aangeeft, de mentale gezondheid is ook wat waard!
Ben mezelf echt helemaal kwijt na al 2 weken misselijk zijn 😐

4 jaar geleden
Ik heb zofran voor twee weken en mag daarna gewoon meer. Primperan was het gene wat maar 5 dagen mocht bij mij

4 jaar geleden
Reactie op monique_maci
Ik heb zofran voor twee weken en mag daarna gewoon meer. Primperan was het ...
Klopt! Primperan mag maar 5 dagen. Zofran is wel een paardenmiddel hoor. Dat is een middel dat oa bij misselijkheid na chemo wordt gebruikt. Vaak een laatste redmiddel bij misselijkheid als de rest niet heeft geholpen.
Hoop dat je je in ieder geval minder misselijk voelt nu. 🤞

4 jaar geleden
Reactie op Suzvogel
Merkte wel al beetje verschil vandaag, heb ook af en toe last van maagzuur ...
👍👍. Ja dat vervelende gevoel en maagzuur herken ik. Dat is bij mij ook niet weg. Maar eten en drinken gaat best goed vandaag en niet eens meer hoeven kokhalzen, terwijl ik daarvoor braakte. Ik neem de supramil in de ochtend en avond in.

4 jaar geleden
Reactie op Eef93
Die heb ik gehad maar mocht ik maar 5 dagen helaas. Nu weer andere medicijn ...
Hier gaf de gynaecoloog tijdens mijn opname ivm uitdroging aan dat ik juist de primperan maar voor 5 dagen mag gebruiken ivm kans ol bijwerkingen zoals neurologische trillingen bij de moeder.
Als het na die 5 dagen weer erger wordt kan ik volgens mijn gynaecoloog evt voor langere tijd overgaan op Zofran (mijn zus heeft dit destijds ook langere periode gebruikt) al had dit gezien tegenstrijdige studies niet de eerste voorkeur. Maar zo te horen verschilt dit beleid dus een beetje per gynaecoloog.