17 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb één week geprobeerd normale koe melk te geven als laatste avond fles, ze vond het wel lekker alleen het vult niet genoeg voor haar waardoor ze snachts wakker word en mega huilt.... Geef nu sins twee dagen opvolg melk nummer 3 en ze slaapt weer door zoals het door voor ook ging. Als ontbijt doen wij 160ml koemelk en 25 gram brinta

3 jaar geleden

Gewone halfvolle melk vind ze heel lekker

3 jaar geleden

Ik geef nu tot dat hij 1 is ochtend en avond fles met nr 3 melk maar ik geef tussendoor ook normale koe melk. Heb nog geen normale melk geprobeerd voor ochtend of avond fles.

3 jaar geleden

Ik zou gewone melk geven. Al die speciale baby dingen zitten vaak veel onnodige suikers in net als pyjamapapjes en andere baby papjes. Gewone yoghurt beter!

3 jaar geleden

In gewone melk zou volgens mijn dokter niet genoeg vitamine d en ijzer zitten. Dochter krijgt nu Milsa van de Aldi zoontje dronk volle melk want luste de doorgroeimelk niet

3 jaar geleden

Ik blijf gewoon nr 2 geven tot hij gewone melk oid lust. Volgens het cb bij ons zit in nr 3 ook te veel suiker en is nr 2 blijven geven beter....

3 jaar geleden

Mijn dochtertje wordt bijna 1. Ze krijgt nu nog nutrilon nummer 3 maar zodra dit op is gaan we beginnen met gewone halfvolle melk. Dit was ook op advies van cb omdat je dan niet steeds die dure opvolgmelk hoef te kopen terwijl halfvolle melk ook gewoon goed is.

3 jaar geleden

Ik geef gewoon volle melk. Dat is het minst bewerkt. Voedingscentrum adviseert halfvolle of magere ivm vet. Maar kind en gezin in België juist weer volle. Dus ik heb m’n eigen gevoel gevolgd en geef volle melk. Vitamine d krijgt ze druppels voor en bij volkorenproducten zoals boterham geef ik wat fruit zodat ze zoveel mogelijk ijzer op kan nemen door de vitamine x die in fruit zit.

3 jaar geleden

Ik geef gewoon volle melk. Dat is het minst bewerkt. Voedingscentrum adviseert halfvolle of magere ivm vet. Maar kind en gezin in België juist weer volle. Dus ik heb m’n eigen gevoel gevolgd en geef volle melk. Vitamine d krijgt ze druppels voor en bij volkorenproducten zoals boterham geef ik wat fruit zodat ze zoveel mogelijk ijzer op kan nemen door de vitamine x die in fruit zit.

3 jaar geleden

Hier geef ik nog steeds nutrilon 2, we gaan binnenkort rustig afbouwen en naar koemelk. Ik maak me er nog niet zo druk om. Komt vanzelf wel.... ik ga geen opvolgmelk geven ivm suikers dan is het misschien juist moeilijker om naar koemelk over te gaan. Vandaar ook mijn keuze om bij nr 2 te blijven terwijl deze tot 10 maanden is. Ooit keuringsdienst van waren gezien en vanaf nr 3 toegevoegde suikers ivm marketing zodat kinderen de opvolgmelk lekkerder gaan vinden en bv geen gewone melk gaan drinken. Maar is natuurlijk ook per kind verschillend

3 jaar geleden

Hier krijgt ze ongezoete amandelmelk

3 jaar geleden

Hoeveel ml koemelk geven jullie je kleintje? Ze zeggen dat ze maar 300 ml per dag mogen. Alleen onze dochter krijgt nog 3x daags een fles en komt dan op 400 ml.

3 jaar geleden

Opvolgmelk is niet meer nodig. Je kan koemelk geven, anders haver/amandelmelk met toegevoegde vit b12 en calcium.

3 jaar geleden

Ik ga combineren denk ik, we zijn nu aan het overschakelen van 2 naar 3 in poeder. En nadien gecombineerd nummer 3 en halfvolle melk uit flessen. In groeimelk zitten wel extra vitamines maar k wil dat hij de smaak van melk wel leert drinken. Ik lust dat zelf niet echt en heb altijd groeimelk of chocomelk ter vervanging gekregen heb.

3 jaar geleden

Reactie op Annien

Hoeveel ml koemelk geven jullie je kleintje? Ze zeggen dat ze maar 300 ml p ...
Tussen de 300ml en 500ml aan melkproducten per dag wordt aangeraden.

3 jaar geleden

Ik geef alleen nog maar koemelk, vind de hoeveelheid ml nog wel erg lastig. M'n dochtertje drinkt best wel veel! Ik dun het maar in met water (130cc) ze drinkt zo nog 4 flessen van ruim 200cc op. Smorgens krijgt ze ook nog yoghurt. Soms denk ik echt dat ze iets te kort komt, ze eet erg goed maar die flessen heeft ze echt nog nodig

3 jaar geleden

Reactie op 4augustus2021

Tussen de 300ml en 500ml aan melkproducten per dag wordt aangeraden.
Aaah ok dankje wel.. ik had begrepen dat ze maar 300 mogen hebben. Ik sta iedere keer te puzzelen hoe ik toch haar flessen kan geven wat ze graag wil. Ze krijgt ze nog 3x daags.. dan houd ik gewoon haar 3 flessen nog van 120