4 Reacties

5 jaar geleden

Wat heftig om daar tijdens je zwangerschap achter te komen! Maar wat goed dat ze het gecheckt hebben.. Nu weet je dat in ieder geval het beste voor je kindje doet en uiteindelijk natuurlijk ook voor jezelf 💪🏻 Verder geen ervaring.. maar wilde toch even reageren 🙃 Succes!

5 jaar geleden

Oh ik leef met je mee, ook ik heb me echt heel erg k*t gevoeld en veel gehuild toen ik te horen kreeg dat mijn suikerwaarden niet goed waren, zat op 8,1 nuchter, daarna 8,5 en 11.. Ze hebben mij verteld, omdat het al zo vroeg in de zwangerschap geconstateerd werd, het mogelijk ook diabetes type 2 zou kunnen zijn. Ik moest direct naar een diëtiste om te kijken of we wat met voeding kunnen doen. Vrijdag heb ik een nieuwe dagcurve meting en dan bespreken we die tijdens de 20 weken echo.. maar ik heb thuis geprikt en er zit nog niet heel veel verandering in ondanks ik voor zo ver mag en kan, koolhydraatarm eet. Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen dat het om diabetes type 2 ging en geen zwangerschapsdiabetes? Sterkte Meis! En weet je, je doet je best, je onderneemt actie en dat is super goed! ❤️

5 jaar geleden

Oh ik leef met je mee, ook ik heb me echt heel erg k*t gevoeld en veel gehu ...
Dank je wel ❤. Ik ging naar de verloskundige met de "klacht" dat ik de hele tijd zo dorst had. Toen ze een vingerprik hadden gedaan bleek mijn suikerwaarde nuchter 11.3. Toen gingen alle alarmbellen af en moest ik naar het zkh voor een glucosetest. Daar bleek nuchter weer 11.6 en belast 21.2. Die test was op donderdag, vrijdag werd ik door de vk gebeld. Ik moest met spoed naar het zkh waar ik gelijk een nacht kon blijven

5 jaar geleden

Hier ook zwangerschapsdiabetes en waarschijnlijk Diabetes type 2. Dit hoor ik deze week. Ik heb het Dageraad-fenomeen...in de nacht gaan mijn waardes niet goed,waardoor ik in de ochtend verhoogde waardes heb. Rest van de dag is wel netjes. Hoor volgende week of ik 24uurs insuline ga krijgen om het in de nacht beter te reguleren. Maar onthou 1 ding jij kan hier niks aan doen en je wordt nu goed in de gaten gehouden en krijgt tips en tricks. Dus je doet er alles aan om alles goed voor je kindje en jezelf te reguleren. Zet um op TOPPER👊🏻👊🏻