24 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben inmiddels ook in verwachting van de tweede, mijn dochter zal 1 jaar en 10 maand zijn als de baby wordt geboren. Wij gaan voor een duowagen, de bugaboo donkey. Kiezen hier bewust voor omdat ik het niet voor me zie dat ze blijft zitten op het meerijdzitje en ik wil dat ze met lange afstanden lekker kan zitten We hopen ook een derde te krijgen en dan lijkt het me ook fijn dat baby 2 in het zitje kan en baby 3 dan in de wieg. Afhankelijk van de leeftijd kan Indy, de oudste, dan zelf lopen of alsnog op het meerijdplankje

3 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor her meerijdplankje van EVE. Er kan dan zowel gezeten als gestaan worden. Wij hadden weinig behoefte aan overal met zo’n onhandig grote duo wagen te lopen. Wanneer we samen met de kinderen weggaan kunnen we gewoon de buggy meenemen en kan de baby in eigen wagen!

3 jaar geleden

Reactie op Evelien98

Ik ben inmiddels ook in verwachting van de tweede, mijn dochter zal 1 jaar ...
Als je idd een 3e nog wilt dan is de keus wat makkelijker. Ik ben na deze wel klaar 🙈🙈

3 jaar geleden

Mijn dochter was 1 jaar en 1 maand. Wij hebben de Bugaboo donkey toen aangeschaft. Is een duo wagen met de optie om als enkele wagen te gebruiken en een plankje. Plankje alleen is geen succes, want dochter van nu 2 jaar wordt nog steeds moe en wilt dan niet meer staan.

3 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor een buggy waarin je het achterste zitje kan ombouwen tot nestje. Ook zou je er een maxi cosi in kunnen zetten. Hij is klein op te vouwen dus hopelijk langer te gebruiken bij uitjes. Ook prijs technisch was dit gunstiger. We hebben ook een mee rijd plankje voor de gewone wagen maar ik geloof niet dat mevrouw met 1,5 al stil blijft staan, laat staan voor langere tijd.

3 jaar geleden

Het hangt denk ik wat af van je budget en hoe goed je dochter al stabiel kan zitten/staan. Ik heb een duowagen thule sleek en een meerijdplankje(werkzaam als gastouder). Deze kan zowel enkel gebruikt worden met een reiswieg of stoel als duo met reiswieg en zitje of 2 zitjes/reiswiegen. En diverse opties met maxicosi. Op google afbeeldingen staan de mogelijkheden wel. Als meerijdplankje gebruik ik een kidsit. Hier kunnen kinderen op zitten of staan. Het zitje kan er ook afgehaald worden. Eventueel zou je door het handvat een riempje oid kunnen doen om je dochter vast te zetten zodat ze niet weg kan lopen. Mijn dochter (bijna 14 maanden) kan hier goed op zitten mbv een loopie. Een ander meisje uit de opvang van 17 maanden heeft nog moeite om goed te blijven zitten.

3 jaar geleden

Hoi! Mijn dochtertje is 15 maanden als dit meisje komt en we hebben gekozen voor een easywalker duowagen (2ehands op de kop getikt). Deze kan bij de kruidvat binnen, dus is niet TE breed haha. Ik heb een abo bij de efteling en woon in het buitengebied, dus hou ervan om te gaan wandelen.. ondanks dat ons meisje al goed loopt nu met 13 maanden vind ik het toch fijn als ik haar ergens in kan zetten. Als ik alleen met de meisjes zometeen op pad ben is het een beetje onhandig als eentje zomaar af kan stappen en weg kan rennen 🙈 dat is voor mij de reden geweest om toch voor een duo te gaan en maar €200 betaald voor eentje in super goede en nette staat!

3 jaar geleden

Reactie op FemkeDijkstra

Het hangt denk ik wat af van je budget en hoe goed je dochter al stabiel ka ...
Budget maakt niet zo veel uit als het maar praktisch is en in de auto past. Mijn dochter zit wel goed stabiel. Ik heb denk ik wel liever een duo wagen waarbij ze achter elkaar zitten. Maar ook niet zo een die laag op de grond hangt. Ook zoek ik dan een waarbij de zitjes eraan kunnen blijven als die word ingeklapt. we hebben een audi a3, en de stokke kinderwagen nu past er ook nog maar net in… Het is echt even puzzelen..

3 jaar geleden

Reactie op leonie12345

Hoi! Mijn dochtertje is 15 maanden als dit meisje komt en we hebben gekozen ...
Owwja dat is wel netjes ! Is dat de easywalker harvey ? Is het niet vervelend om een helemaal beneden te hebben ? Het is idd wel handiger, ik vind ze gewoon zo lomp en past moeilijk in de auto haha ik zoek er dan een die ingeklapt kan worden met de stoeltjes gewoon erin. Zonder alles los te hoeven koppelen

3 jaar geleden

Reactie op brendaruna

Owwja dat is wel netjes ! Is dat de easywalker harvey ? Is het niet verve ...
https://www.consumentenbond.nl/kinderwagen/producten/easywalker/duo Nee deze, dus wel naast elkaar. Las net pas dat je achter elkaar zoekt :) deze kun je gewoon zo in elkaar klappen zonder dat je de stoeltjes eruit haalt vanaf dat ze allebei in het zitgedeelte zitten. Op het begin moet je wel 1 wiegje losmaken, weet alleen niet of hij ingeklapt in je auto past.. hij is met 2 klikjes dubbel te vouwen en ook niet zwaar om in de auto te tillen (kan ik alleen en ben maar 1.64 groot haha). Dus als hij past denk ik wel dat het een beetje is wat je zoekt (alleen dus met de zitjes naast elkaar).

3 jaar geleden

Ik ben nog niet zwanger van n tweede, maar wel ermee bezig. Wij hebben de kinderwagen van de eerste gehouden, die staat op zolder nu. We gebruiken voor haar nu n lichtere buggy. Zodra we n tweede zouden krijgen en de eerste zou zijn aant rondrennen etc tegen die tijd nemen we gewoon zowel kinderwagen als buggy mee. Vind het zonde geld om weer iets nieuws hiervan aan te schaffen. Zodra ze n jaar of 2 zijn willen ze vaak toch nietmeer in de buggy, misschien is dan zo meerijd zitje/plankje fijn. Een buggy is sowieso ideaal met vakantie te gaan, die mag mee tot aan t instappen van t vliegtuig. Is makkelijk inklapbaar en neemt niet zoveel plek in beslag.

3 jaar geleden

Ooo ja wel fijn dat hij uiteindelijk met zitjes ingeklapt kan worden. Ik zal er even naar kijken. Bedankt !

3 jaar geleden

Reactie op Lovemyprincess

Ik ben nog niet zwanger van n tweede, maar wel ermee bezig. Wij hebben de k ...
Ja ik vind het dus ook zonde. En mijn dochter loopt al een lange tijd super goed. Ik denk dat ik net voor de vakantie een buggy ga huren voor 6 maanden. Dat is tot dan halverwege mei. De nieuwe baby dan in de draagzak de eerste periode en aan de huidige kinderwagen een meerijdplankje of zitje neem om te kijken hoe het gaat. Zo niet kan ik altijd nog wat anders kopen.

3 jaar geleden

Hoe krijgen jullie een duowagen in de auto?

3 jaar geleden

Ik zit in dezelfde situatie, dreumes is 16 maand als baby komt, en loopt nu, 14m, nog niet. Wij gaan 6 maanden dragen, zo zitten ze beiden lekker warm van de winter. Van de zomer is dreumes +-2 en zal ze veel meer lopen. Buggy erbij voor lange dagen kan dan altijd nog.

3 jaar geleden

Reactie op Vdkdk

Ik zit in dezelfde situatie, dreumes is 16 maand als baby komt, en loopt nu ...
Ja klopt, dat is ook een optie waar we aan dachten. Voor de vakantie nu huur ik een reisbuggy. Straks kan ze dan gewoon in haar eigen kinderwagen en de baby in de draagzak

3 jaar geleden

Reactie op brendaruna

Ja klopt, dat is ook een optie waar we aan dachten. Voor de vakantie nu huu ...
Waar huur jij die buggy? Ik ga volgende week vrijdag in mijn eentje met openbaar vervoer en met bolle buik en dreumes naar UK, lichtgewicht buggy lijkt me handig

3 jaar geleden

Reactie op brendaruna

Ja ik vind het dus ook zonde. En mijn dochter loopt al een lange tijd super ...
Ik weet niet wat huren kost voor die periode ongeveer.... Zelf heb ik n buggy nieuw in doos gekocht voor maar 45 euro op marktplaats, nieuw via website was die t dubbele. Misschien vindt je daar ook wel iets.

3 jaar geleden

Reactie op Lovemyprincess

Ik weet niet wat huren kost voor die periode ongeveer.... Zelf heb ik n bu ...
Ik kijk iedere dag maar kan geen geschikte vinden. Ben ook wel moeilijk wil niet dat het er zo gebruikt of vies uit ziet 🙈en hij moet zo klein mogelijk ingeklapt kunnen worden