7 Reacties

2 jaar geleden

Ik probeerde dit altijd een beetje te weken met fysiologisch water of beter misschien met babyolie alsook neusje spoelen en druppeltjes. Soms ging ik voorzichtig met wattenstaafje of neuszuiger nog in de neus na het spoelen. Nadien smeerde ik neusje wat in met een creme vanwege het mogelijk gewrijf aan de oogjes en neus. Voor derest proberen afleiden. Is niet gemakkelijk maar nadien als ze proper zijn voelen ze zich normaal wel beter.

2 jaar geleden

Bij ons is het gelukkig nog nooit zo erg geweest maar inderdaad wel eens periodes (nu ook) met veel snotkorsten. Inmiddels heeft ons zoontje in de gaten dat het fijner is als het schoongemaakt is en laat hij dat goed toe. Wat ik daarvoor regelmatig deed, was bij het douchen/badderen, zowat elke 30 seconden een keer met een nat doekje er langs. Gewoon om het te laten weken. En dan aan het eind van het wassen al proberen wat los te krijgen en de rest bij het aankleden als ik het beter zie.

2 jaar geleden

Herkenbaar! Een van mijn zoontjes mag ik ook absoluut niet in de buurt komen voor schoonmaken van zijn neus/gezicht. Ik smeer na het poetsen een dun laagje vaseline op/rond zijn neus(gaten). Snot heeft zo veel minder de kans om zo aan te koeken dus je hebt het sneller schoon en krijgt minder wondjes omdat de huid soepeler blijft. Beterschap! ❤️‍🩹

2 jaar geleden

Drama hier! De neusjes zijn er helemaal kapot van gegaan, van al het schoonmaken. Ik doe nu vaseline op de neusjes om dat te voorkomen, dan koekt het minder aan. Misschien is dat ook een tip?

2 jaar geleden

Je kunt het goed insmeren met vaseline,gewoon over en om het snot heen en even later kun je het dan zo wegvegen :)

2 jaar geleden

Bedankt, vaseline (na het badje) heeft inderdaad geholpen!

2 jaar geleden

Vaseline maakt het idd zacht en is goed voor korstjes, maar als er wondjes zijn, gebruik je beter iets zoals Aquaphor wat ook herstelt! Topspul dat je ook op de billetjes trouwens kan smeren en op geïrriteerde huid