14 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben er voor gekozen bij onze oudste dochter om het wel te doen. Dit omdat wij het aankleedkussen recht voor ons wilde, voor mij beter ivm rugklachten. Zonder blad vergroter, kan dat naar mijn niet of nauwelijks dan. En een voordeel, je hebt meer ruimte voor spulletjes op de commode. Denk aan billendoekjes etc.
Succes
5 jaar geleden
Hoi Dunreg, een bladvergroter maakt het mogelijk je kindje ook in de lengte te verschonen, zodat je kindje recht voor je ligt. Vind het persoonlijk wel heel handig
5 jaar geleden
Volgens mij is een bladvergroter een plank waarmee je het werkblad van de commode kan vergroten en zo kindje overdwars kan liggen bij het verschonen. Ik denk dat je het hierboven genoemde gesprek terug kan vinden als je zoekt op 'commode'. Het zou er voor kunnen zorgen dat je kindje geen voorkeurshouding krijgt.
IMHO regel je dat ook door consequent je kindje afwisselend met het hoofdje links of rechts neer te leggen bij elke verschoning zodat het niet elke keer de zelfde kant op kijkt en is een bladvergroter de zoveelste briljante marketingtruc om nog wat meer 'noodzakelijke' troep aan je te kunnen verkopen.
5 jaar geleden
Reactie op Dunreg
Ik had al gezocht op “bladvergroter” en daar komen 0 resultaten uit. Op “ki ...
Het stond onder "aankleedkussen in breedte of lengte". Dus ik denk dat als je op aankleedkussen zoekt, je het wel gaat vinden. Daarin stond in ieder geval veel over voor en nadelen van recht (dus met bladvergroter) danwel schuin (zonder bladvergroter met aankleedkussen parallel aan commode) verschonen.
5 jaar geleden
Persoonlijk vind ik een bladvergroter n beetje onzinnig. Maar ik denl dat het iets is wat je je eigen aanwend.
Wij hebben het niet omdat voornamelijk bij het verschonen je met 1 hand de beentjes vasthoud en met de andere hand de billen schoonmaakt.
Bij mn zoontje ook regelmatig geprobeerd om het te doen als hij recht voor me ligt, maar dat werkt gewoonweg niet.
Maar t is net wat je je eigen aanleert/ wendt
5 jaar geleden
Een bladvergroter maakt je commode iets groter om het aankleedkussen in de lengte naar je toe te kunnen leggen als je in de lengte wilt verschonen.
Ik vind het een absolute meerwaarde aangezien ik op de kinderopvang geleerd heb om in de lengte verschonen.
Je kan altijd nog zonder proberen en later aanschaffen als je toch van gedachte veranderd.
5 jaar geleden
Hi Dunreg,
In het onderstaande topic wordt hier ook al over gesproken. Misschien kan je daar je antwoord vinden of eventueel nog mee praten. Ik sluit dit topic.
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-augustus-2021/grote-commode-MvXJan?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Groetjes,
Lindsey