11 Reacties

3 jaar geleden
Wij doen s ochtends een powernap van 20-40 minuten afhankelijk van de nacht, en dan een middagdut van 1.5-2.5 uur. Als we haar s ochtends langer laten liggen krijgen we haar ook echt pas heel laat weer op bed. De komende maanden bouwen we de ochtendut af en gaan we toe naar een lange middagdut na de lunch. Met de oudste ook zo gedaan

3 jaar geleden
Als ik het zo hoor is je ochtenddutje te lang. Ze adviseren om maximaal 45 minuten te doen in de ochtend zodat je middagdut lang is. Misschien kan je dat proberen? In de ochtend tot maximaal 10 uur slapen en dan rond 13 uur naar bed.
Werkt hier uitstekend!

3 jaar geleden
Reactie op eveve
Hier ook plots het 2 de slaapje niet meer willen. Smorgens slaapt hij nog e ...
Ja hier hetzelfde. Hij sliep voorheen zowel ‘s morgens als ‘s middags echt prima. Ik wil hem ook niet wakker maken, omdat het nooit garantie geeft dat hij ‘s middags nu dan wel slaapt en hij echt niet te genieten is als hij niet uitgeslapen is…

3 jaar geleden
Hahaha zo herkenbaar! 9 augustus 1 geworden
Hier slaapt ze meestal van 09.45 tot 11.00 en 14.15 tot 15.30. Verschilt soms per dag en tijd van opstaan, maar er zat een goed ritme in.
Deze week heeft ze de middag twee keer overgeslagen, en de andere dagen lukte het alleen in de middag in de kinderwagen tijdens een wandeling omdat het feest was in bed.
Er is al een topic als dit en daar postte iemand deze link:
https://snugglesanddreams.com/baby/12-maanden-slaapregressie/
Op de crèche zeiden ze dat ze er misschien wel aan toe is, het slaapje later doen en dan maar één. Vaak werken hun schema’s hier heel goed, dus gaan we daarin mee. Maar nu wil ik niet teveel overhaasten, dus zitten we dit even uit in de hoop dat het snel voorbij is.
Vanmiddag waren bij m’n zus, en heb ik haar in slaap gewiegd en in bed gelegd. Ze sliep maar een half uur, maar zelfs dat is even genoeg om het tot de avond te overbruggen.
Lekker hè… zit je eindelijk weer in een goed ritme, komt er weer wat nieuws om de hoek kijken 🥹😂

3 jaar geleden
Bij ons kan het ochtenddutje maximaal 45 min zijn (na een slechte nacht max een uur) anders slaapt ze s middags slechter. Ik zou dus gaan beginnen om het ochtenddutje in te korten.
Verder hebben wij ook al een aantal keren een fase gehad dat ze een dutje weigert. Maar meestal wordt dat na eeen tijdje weer beter. Het is nog vrij vroeg om over te gaan naar 1 dutje dus ik zou voorlopig twee dutjes proberen. Lukt het niet, dan die dag niet. Maar het kan zo maar zijn dat het op een gegeven moment wel weer lukt en hij zijn twee dutjes weer doet.

3 jaar geleden
Reactie op SanvG
Ik ben naar 1 slaapje gegaan. Dus 2x 5u wakkertijd. Omdat hij moeilijk in s ...
Hier ook hetzelfde. De ochtend dut ging steeds moeizamer en als de ochtend dut iets te lang was dan wou hij geen middag dut. Uiteindelijk geen ochtend dut meer gedaan ook omdat hij later in de ochtend wakker werd toen ik de ochtend dut weg liet. Nu slaapt hij maar 1x en werkt goed voor hem

3 jaar geleden
Hier ook een dochter van net een week 1 en herkenbaar dat het slapen nu lastig gaat. Onze dochter zit nu in een sprongetje dus wij denken dat het daardoor komt. 's Avonds slaapt ze plots ook pas na 5,5 uur wakkertijd en ook het middagslaapje gaat heel moeizaam.
Wij zijn dus ook een beetje aan het puzzelen want pas om 20.30 uur 's avonds naar bed op overdag slechts 2 uurtjes slaap is toch ook niet ideaal qua vermoeidheid. Gisteren hadden wij onze dochter 's ochtends al bewust wat vroeger in bed gedaan (na 1,5 uur wakker) en dan maakte ze er een korter dutje van 30 minuten van. Dat hielp wel voor de middagdut wadden we het idee al was ze toen ook al wel na een klein uur wakker. Wel herkenbaar uit eerdere sprongen dat het moeizaam gaat, maar gelukkig is alles een fase 😅