98 Reacties

5 jaar geleden

Leuke topic. Ik ben zelf half kosovaar, half Nederlands, mijn man is van Tunesië... lekkere mix dus. Thuis spreken we met onze zoon Tunesisch, Engels en Nederlands. Mijn man wilt Frans er ook nog bij voegen, maar dat hoeft van mij niet haha.

5 jaar geleden

Me vriend is turks en ik surinaams en nederlands, maar ben zelf nederlands opgevoed ik ga me vriend ons kind turks laten leren en natuurlijk nederlands, omdat ik vind dat het toch belangrijk is om je afkomst te leren. Omdat ik zelf helaas geen surinaams kan

5 jaar geleden

Onze baby word half Rwandees en half Nederlands. Wij zijn beide islamitisch dus onze baby word islamitisch opgevoed. En zal Nederlands en Swahili mee krijgen als talen. 😊😊

5 jaar geleden

Leuke topic! Ik ben zelf Nederland en mijn verloofde Turks (waarvan een deel Tatar, vanuit vroeger is dat een nomadenvolk uit Mongolië die zijn gaan wonen in Turkije). Mijn man spreekt de tatar taal helaas niet, maar verstaat het wel. Turks spreekt hij vloeiend. Ik wil 'gewoon' Nederlands praten met ons kindje en mijn man Turks. Op deze manier krijgt het kindje beide talen mee. Verder is het idee dat mijn schoonvader eventueel de tatartaal deels mee kan geven aan ons kindje. In ieder geval een deel van die cultuur. :)

5 jaar geleden

Ik ben half servisch half Nederlands. En mijn vriend surinaams (Hindoe). We zijn allebei van Nederlandse bodem maar we willen wel van beide culturen wat mee geven. 🥰👶🏽

5 jaar geleden

Mijn vriend is Mexicaans en ik Nederlandse. Thuis spreek ik Nederlands tegen onze dochter (bijna 4) en hij Spaans. Onderling spreken we Engels en dat is ook de voertaal als er bezoek is. Dochter spreekt vooral Nederlands omdat ze dat uiteindelijk toch het meeste mre krijgt maar begrijpt Engels en Spaans inmiddels redelijk goed.

5 jaar geleden

Idd een leuke onderwerp! 👏🏼 Mijn vriend is Nederlands en ik ben Tsjechisch. Lang hebben wij met elkaar engels gesproken dus het idee is om deze drie talen ook ons kleine te leren ☺️❤️

5 jaar geleden

Wij hebben bewust gekozen voor 1 person 1 language om verwarring te voorkomen. Omdat we dus met elkaar Engels spreken we ze toen ze 2/3 was af en toe gefrustreerd omdat ze door had daf deze taal niet aan haar gericht was maar inmiddels is dat over omdat ze de taal nu zelf ook begrijpt. Wel is het belangrijk dat je de tweede en derde taal veel blijft aanbieden (boekjes/filmpjes e.d.)

5 jaar geleden

Ooh hier zijn we zo mee aan het strugglen ! Ik ben Chinees en spreek zowel Nederlands als Chinees, mijn man is half Duits en half Zwitsers en spreekt Frans en Duits en wij spreken Engels ... dus ja we hebben een “taalprobleempje”. Voor nu wordt het sowieso Frans en Chinees. Ergens denken we Engels erbij en Nederlands maar in minder intensieve vorm omdat hij/zij het leert op school ... 🤯

5 jaar geleden

Mijn vriend is Nederlander en ik Duits. We zijn van plan het kind tweetalig op te voeden. Ook omdat mijn familie nog Engels nog Nederlandse spreekt 😅.

5 jaar geleden

Ik ben Nederlands en m’n dochter Turks. Nu ben ik met een Nederlandse man dus dit kindje is Nederlands.

5 jaar geleden

Ze leren het zo makkelijk. Mijn man is Turks ik Nederlands. We hebben altijd op de balkan gewoond, waar onze dochter nu 5 geboren is. Thuis spraken we Turks en op school spraken ze Albanees. Ik vond het jammer dat ik zelf nooit Nederlands heb gepraat met haar. Helemaal toen we besloten naar Nederland te verhuizen. Maar na 6 mnd Nederland spreekt ze gewoon vloeiend Nederlands. Ik sta echt met mn oren te klapperen. Zo zei ze laatst mama dat kriebeld en wiebel niet zo 🤣😅 dat zijn toch geen woorden die je in je basispakket krijgt🤣. Nu zwanger in Nederland. Nu ga ik gewoon Nederlands en mn man Turks praten 😊

5 jaar geleden

Ja voor ons ook een raadsel nog allemaal ☺️ Sowieso 3 talig Mijn vriend is Turks en we zijn eerst in Turkije dus hij zal haar Turks moeten leren plus wat ze hier verder opvangt. En ik ben er voor het Nederlands samen met mijn moeder. En onderling spreken we Engels dus ook dat zal ze meekrijgen. Het is de bedoeling om volgend jaar richting Nederland te gaan , hopelijk lukt dat 🤞 want helaas is dat niet simpel zelfs niet met een baby en ben je getrouwd dan nog niet. Maar goed we hopen dus dat dit uiteindelijk lukt... En wie weet over een tijd dan richting Frankrijk te vertrekken daar hebben we ook plannen voor. Dan zal ze een 4e taal erbij krijgen. Het arme kind .... Later zal ze er voordeel bij hebben 😃

5 jaar geleden

Ik ben Nederlandse en mijn man is Surinamer...

5 jaar geleden

Leuke topic. Ik ben zelf half kosovaar, half Nederlands, mijn man is van T ...
Zo leuk! En hoe hebben jullie het aangepakt. Alle 3 de talen in 1x of eerst met 2 talen begonnen of ?

5 jaar geleden

Me vriend is turks en ik surinaams en nederlands, maar ben zelf nederlands ...
Ik voel je volledige daarmee. Zelf spreek ik geen Portugees meer. Ik versta het nog wel. En zou het willen bij leren. Maar hoe ik me zelf kan. Zal ik na een week of 2 weer stoppen met het te leren. (Niet consistent genoeg) 🥴

5 jaar geleden

Reactie op Melodyyy

Ik voel je volledige daarmee. Zelf spreek ik geen Portugees meer. Ik versta ...
Ahw komt vast goed😊👍

5 jaar geleden

Leuke topic! Ik ben zelf Nederland en mijn verloofde Turks (waarvan een de ...
Dat is idd ook een goeie optie, een taal bij te leren door familie leden 🤔

5 jaar geleden

Reactie op Mari3ll3

Mijn vriend is Mexicaans en ik Nederlandse. Thuis spreek ik Nederlands tege ...
Leuke mix 😊 spreekt ze het ook een beetje ?

5 jaar geleden

Reactie op Mari3ll3

Wij hebben bewust gekozen voor 1 person 1 language om verwarring te voorkom ...
Dankje voor de tip, dat is idd ook handig.