26 Reacties

5 jaar geleden

Ik herken me zo in je verhaal vandaag!! Hele dag flink de tranen laten stromen, ik herken mn eigen gedrag niet 😅 ben veel sneller boos maar ook echt fel dan! Heb mezelf verwend met grote kop thee en chocola. Daarna rondje gaan lopen buiten en nu gaat het wat beter. Vandaag 5+1 😣

5 jaar geleden

Ohhhh het is vreselijk, het voelt zelfs echt als een depressie. Niet blij, het leven voelt even uitzichtloos, helemaal niet dat “happy” gevoel als wat sommige vrouwen wel eens kunnen hebben. Hoop dat het beter wordt!

5 jaar geleden

Reactie op Kleintjee 🐵

Ik herken me zo in je verhaal vandaag!! Hele dag flink de tranen laten stro ...
Ja hier ook, herken me gedrag gewoon niet en zo gemeen tegen de mensen die ik lief heb. Maak me gewoon zorgen om morgen te gaan werken. Wat als ik openens moet huilen of uitval..😣

5 jaar geleden

Ha Xsaarr! HEEL herkenbaar hoor. Af en toe laat ik t dan ook gewoon lekker gaan en dan neemt mn man me heerlijk in zn armen, zo fijn! Dan mag je eventjes alles laten gaan en daarna gaat t altijd weer zoveel beter! Stukje omarming ofzo van ook de vervelende dingen. Zet m op! We can do this!

5 jaar geleden

Vandaag zelfde gevoelens gehad ! Ik hou een dagboek bij en schrijf het even van m’n af dat helpt wel ... de gevoelens niet onderdrukken dan worden ze enkel maar sterker... gwn toelaten niet labelen en beseffen dat je veel meer bent dan deze tijdelijke emoties

5 jaar geleden

Reactie op xsaarr

Ja hier ook, herken me gedrag gewoon niet en zo gemeen tegen de mensen die ...
Jaa door de tranen even te laten stromen en te relativeren dat ik weet dat dit door de hormonen komt kon ik het beter plaatsen 😜 voel me nu dan ook stuk beter alleen indd niemand moet iets vervelends zeggen want dan moet ik huilen😅

5 jaar geleden

Je bent echt niet de enige hoor😁 Hier een week lang lopen chagerijnen en vervolgens huilen omdat je niet boos wilt zijn... Gewoon even lekker je ding doen.. ik zei tegen mijn partner kan er niks aan doen en dan hatsikidee even flink zeiken dan is het weer klaar... nu na een week niet meer chagrijnig gelukkig dus komt weer goed ❤

5 jaar geleden

Zelfde hier. Heel emotioneel . Als iemand verdrietig is mee huilen zielige filmpjes moet ik moeite doen niet te huilen . Verder sneller geïrriteerd dan normaal

5 jaar geleden

Ik ook. Ik tel af naar de moment dat alles weer normaal is. Over 32 weken dus 😂 Ik vind zwanger zijn echt niet zo tof. De roze wolk ging mij in mijn eerste zwangerschap ook voorbij.... had het nu niet anders verwacht maar omg, wat duurt het toch lang

5 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde. M’n vriend kan niets goeds doen en ik wil alleen maar op bed liggen. Ik vind dat het fijnste! Lekker met een pot thee en lachen om je favoriete show. Ik zou juist niet dingen opzoek om te huilen.

5 jaar geleden

Reactie op m3lanie

Ik heb precies het zelfde. M’n vriend kan niets goeds doen en ik wil alleen ...
6 weken nu

5 jaar geleden

Ja wat een gedoe he dames 🥺 ben bekend met depressie helaas en moet zeggen dat afgelopen week mij heel zwaar viel qua emoties en dat mij een beetje doet denken aan mijn diepe depressie. Op het moment helaas geen gelukkig gevoel/roze wolk. Hoop dat dit allemaal nog komt, voor ons allemaal!

5 jaar geleden

Reactie op m3lanie

Ik heb precies het zelfde. M’n vriend kan niets goeds doen en ik wil alleen ...
Thanks 🙏🏼 hopelijk voelen we ons snel beter!

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde.. heel rot, en denk dat ik er zo maar naar bed ga. Hopelijk morgen weer een betere dag. Sterkte daar

5 jaar geleden

Zeker niet de enige! Dat zwanger zijn “het mooiste wat er is” zou wezen is absoluut volksleugen nummer 1! Het is lang, emotioneel taai en lichamelijk loodzwaar. Ik denk altijd dat vrouwen die dat wel als prachtig ervaren een soort traumatische stress-reactie hebben zoals Stockholm syndroom ofzo waardoor het beter lijkt dan het is 😜 T beste wat ik kan opbrengen is mijn omgeving voor de excessen afschermen maar ik ben - zeker het 1e trimester - geen leuk mens 🙈

5 jaar geleden

Ik ben ook echt niet te genieten. Nergens zin in, heel opvliegend en schoot vandaag in paniek omdat we maanden in puin zouden gaan zitten, toen mijn vriend even op zolder ging klussen 🙈 En dan moet ik ook nog eens thuisles geven aan mijn zoon van 8 en dochter van 5 én 32 uur thuiswerken.. Ik weet echt niet hoe ik dit door ga komen 😅

5 jaar geleden

Het is ook echt vervelend! Ik heb dus ook gigantisch veel last van m’n hormonen. Ze zeggen dat het de eerste tien weken het ergst is, dus hopen dat het minder word 😂

5 jaar geleden

Ik snap ook af en toe echt niet dat mensen kunnen zeggen "in BLIJDE verwachting" Ik word echt niet blij van al die kwaaltjes 🤷‍♀️🙈🤣

5 jaar geleden

Reactie op ab95

Het is ook echt vervelend! Ik heb dus ook gigantisch veel last van m’n horm ...
Houd maar hoop, hier zag ik rond 12-13 weken weer het licht bij de eerste. Ervoor idd moe, emo en passief, niets aan

5 jaar geleden

Reactie op momo1988

Zeker niet de enige! Dat zwanger zijn “het mooiste wat er is” zou wezen is ...
Na t eerste trimester wordt t wel leuker, niet meer zo down, meer energie.. later babyschopjes.. vond later stadium wél echt leuk.. Alleen eerste 6 weken na geboorte weer hels😂