10 Reacties

5 jaar geleden

I feel you.. Heb ook nog een kindje thuis van bijna 4.. maar ben vorige week hele week ziek thuis geweest.. Ook Emesafene gekregen en ben sinds maandag weer gaan werken en gewoon wat meer pauzes genomen en elke avond 20u met m’n dochter samen naar bed gegaan.. Veeeeel slaap pakken helpt wel iets hoor! Sterkte!

5 jaar geleden

Aroma therapie werkt bij mij heerlijk ontspannend! Ik heb zo'n diffuser waar je wat water en wat olie druppeltjes in doet en ik vind het heerlijk! Lavendel blijft mijn favo maar je heb zo veel verschillende geurtjes. Holland en Barrett verkoopt er genoeg en is gewoon open 🙂 verder jezelf af en toe lekker verwennen... maskertje, nagels lakken, een warm bad etc. Moet je wel van houden natuurlijk.

5 jaar geleden

Reactie op EvaO88

I feel you.. Heb ook nog een kindje thuis van bijna 4.. maar ben vorige we ...
Ja echt erg hè. Ik was al zo klaar met me waardeloos voelen en nu komt bedrust erbij en mijn dochter van 4 ziet me ook alleen maar liggen. Ik kan me niet herinneren dat het zo erg was bij haar. Ik kan echt niet meer wachten tot ik me weer een beetje normaal voel 😅

5 jaar geleden

Echt vervelend! Heel veel sterkte en hou je taai☺️

5 jaar geleden

Wat mooi dat deze app bestaat en zwangere vrouwen toch hun hart kunnen luchten bij elkaar en ondanks dat we elkaar niet kennen toch steun bij elkaar vinden. Ik wens je oprecht veel sterkte met de zwangerschap. Ik zelf ben 24/7 moe. Ben inmiddels 10 weken zwanger. Het maakt niet uit hoelang ik slaap ik ben gewoon niet uitgerust! Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik probeer daar waar ik kan mijn rust momenten te nemen. Ik was de eerste 2 weken heel erg blij en vrolijk toen ik wist dat ik zwanger was. En daarna ging het bergafwaarts. Hormonen spelen hierin een grote rol! Wat ik je probeer uit te leggen is dat ik oprecht denk dat het bij de zwangerschap hoort en de 1 meer hormonen heeft dan de ander. Ik doe nu dingen die mij opvrolijken. Bijvoorbeeld iets kijken wat ik leuk vind, een serie ofiets. Dit werkt ontspannend. En dat kan je het beste liggend in bed doen. Zodat je lichaam in de tussentijd ook zijn rust pakt. Daarnaast als je andere hobby's hebt, doe daar iets mee. Nu wegens de lockdown zijn we spijtig genoeg beperkt. Maar misschien kun je ook genieten van de kleine dingen die je thuis kunt doen. Misschien heb je wel talent voor schilderen, of hou je van een boek lezen, of iets anders wat je leuk vind. Ik zou je vooral daar op richten! Want als je op mentaal gebied positiviteit opzoekt, zul jij ook lekkerder in je vel zitten! Mindset is alles. Geloof me hoe je denkt zo zul je je ook gaan voelen. En wat Sherida92 zegt verder jezelf lekker verwennen! Want dat verdien je!

5 jaar geleden

Reactie op Haboush

Wat mooi dat deze app bestaat en zwangere vrouwen toch hun hart kunnen luch ...
Het lijkt vooral alsof ik de hele dag bezig ben met niet spugen 😂 ik zou graag iets willen doen maar ben net een vaatdoek. Mijn dochter is thuis van school door de lockdown en dat werkt ook niet mee. Ik ben echt nooit neergeslagen en kan prima thuis zijn maar denk als de misselijkheid eens weg zou zijn ik een ander mens ben😬

5 jaar geleden

Ik snap het en voelde me exact zo. Met een dreumes van 1,5 erbij kun je dit niet hebben. Ik hoop je een hart onder de riem te steken met het feit dat ik nu met 11 weken volsta met nog maar 1 tabletje in de ochtend. Het wordt waarschijnlijk snel beter. Hou vol mama

5 jaar geleden

Zwaar hè! Maar het wordt echt beter. Was ook super belabberd, moe, misselijk. Nu met 11,5 week kan ik wel zeggen dat het begint af te nemen. Hopelijk wordt het voor jou langzamerhand ook wat minder. Wat een geruststelling dat je het hartje zag kloppen! ❤ Ik herken zeker dat de lockdown niet meehelpt. Voel me er zelfs behoorlijk down door. Mijn tip is om toe te geven aan de moeheid en lekker veel slaap proberen te pakken. En als het lukt, afleiding te zoeken. Vanmiddag bijv een vriendin op bezoek gehad en chocofondue gedaan (lukte nu beter door minder misselijkheid 😊) en dat helpt je er doorheen. Zoek de gezelligheid van vrienden en familie op. Al is het even om te (video)bellen als een bezoek niet lukt. En zorg goed voor jezelf! Warm een kruikje op, neem een lekker voetenbadje, avondje badderen als je een bad hebt of warm douchen. Van lang tv kijken kun je ook beetje lusteloos worden, dus blader ook eens door een tijdschrift of een boek dat goed wegleest met een kopje thee, zet mooie muziek op. Als het weer het toelaat, even wandelen buiten. Al is het even een blokje om. Dan heb je je gedachten er even af. O en als je daarvan houdt: yoga workout zoeken op youtube. Zit vaak rustgevende muziek bij, en helpt je om fijn in je vel te zitten. Misschien zitten hier wat bruikbare tips bij en onthou vooral dat het beter wordt, hou vol! 🍀

5 jaar geleden

Zwaar hè! Maar het wordt echt beter. Was ook super belabberd, moe, misselij ...
Thanks, helaas wonen we in Duitsland en 3 uur van alle familie vandaan. Ben ook op bedrust gezet en mag dus niet te veel bewegen en lopen. Heb een hele lieve en makkelijke dochter en dat is erg fijn. Maar die misselijkheid is inderdaad echt slopend. Ben nu 9 weken en kan niet wachten tot het weer gaat😅

5 jaar geleden

Reactie op Sharonjaja

Ik snap het en voelde me exact zo. Met een dreumes van 1,5 erbij kun je dit ...
Ik zit nu op 9 weken en neem 1 tablet de rest probeer ik uit te zingen want wil niet te suf zijn. Hoop echt dat het snel beter word!