40 Reacties
5 jaar geleden
De zwangerschap was ongepland. Wel natuurlijk welkom. Wat misschien maakt dat het besef nog moeilijk doorkomt. Maar het vele drinken etc is typisch voor hem.
5 jaar geleden
Hij moet wel gaan inzien dat hij vader word, en dat hij wat volwassener moet worden.
Natuurlijk mag je wel eens een drankje doen met vrienden. Maar helemaal dronken thuis komen dat is niet heel verstandig.
Maar het is jullie relatie, jullie moeten blijven communiceren, vertel gewoon wat je voelt en hoe je erover denkt.
5 jaar geleden
Mijn vriend houdt erg van een jointje dus die is ook elke dag stoned. (Gelukkig duurt zo’n high echt maar heel kort altijd) Maar heeft ie wel uit zichzelf gezegd dat ie wilt stoppen om vader te kunnen zijn. Maar mij stoort het alsnog ook heel erg dat hij elke dag de deur uit gaat en dan stoned wordt. Ik heb er eigelijk voor gekozen me er niet te veel druk om over te maken want het is uiteindelijk zijn keuze en daar kun je weinig aan doen behalve je mening er over te uiten. In de tijd dat hij weg is, geniet ik eigelijk ook wel stiekem van mijn ‘alone time’. Ik ga dan schoonmaken, mn eigen serie kijken, puzzelboekjes spelen, podcast luisteren, mediteren etc etc. Ik zou zeggen: bedenk iets wat jou rust en genot geeft zodat je je minder daar op focust. Uiteindelijk zal je vriend dat ook merken en kan de sfeer weer wat fijner worden thuis♥️
5 jaar geleden
Mijn vriend is gelukkig niet van de alcohol, maar van t gamen... voordat we wisten dat ik zwanger was deden we ook vaak genoeg wat samen... filmpje, spelletje, uit eten toen t nog kon etc. Bij ons was het ook niet helemaal gepland. Dat gamen deed hij wel al maar niet zo vaak als nu en gaf zelf aan moeite te hebben met het balans vinden. Onbewust is het "help ik word papa dus nu kan ik nog metime houden". Wellicht dat jou partner ook zoiets ervaart. Wat bij die van mij hielp was uiteindelijk zeggen dat hij ook als de baby er is echt nog wel metime kan houden en dat ik zijn d&d avonden echt niet zal afpakken dus dat hij dat sowieso kan blijven doen. Hij is nu weer wat meer in balans. Daarnaast gaf die van mij aan dat het coronamoe zijn ook meespeelt. Geeft een soort verveling wat ik zelf ook wel zo ervaar. Je gaat dan toch ook meer op elkaar letten ofzo... 😅
5 jaar geleden
Laat hij jou alleen zwanger thuiszitten om uit te gaan met vrienden? Is hij 16?
Natuurlijk zit je hiermee. Wie denkt hij dat hij is? Jij hebt ook een leven. Alsof jij op hem zit te wachten? 😅
Hij mag dankbaar zijn dat jij geïnteresseerd bent in hem en dat hij vader wordt (dat is niet iedereen gegund).
Okay dit is personal, maar Ik zou sowieso nooit (meer) daten met iemand die een slechte dronk over zich heeft of uitgaat met vriendjes. Buitenshuis komen ze sowieso andere vrouwen tegen. Been there, done that. Ik zou er echt geen tijd meer aan verspillen. Al die stress is niks voor mij. Mijn ervaring leert dat dat gewoon altijd, nadruk op altijd, fout gaat. Uitgaan en niet goed tegen alcohol kunnen, dat kan je eigenlijk ook niet veranderen in een persoon. Ook social media is echt een drama, want daardoor kunnen ze bijna niet los komen van die vervelende vrienden of vrouwen. Ze blijven maar contact houden. Daarvoor zou je naar een ander land moeten verhuizen😅, waar het gewoon praktisch onmogelijk is om ze te zien.
Weet je, ik heb gemerkt dat juist dat soort vrienden vaak hartstikke jaloers zijn op de vaste relatie die hij heeft en stiekem willen ze zelf die relatie. Ze genieten er van om hem te fout in te leiden, maar hij is zelf te dom om zich dat te realiseren. Als zij echte vrienden van hem waren, zouden zij hem met rust laten en hem laten focussen op zijn vrouw en kind. Echte vrienden laten je niet buiten als een dronkenlap ronddwalen, terwijl zijn vriendin, die in verwachting is, thuis zit. Ze verstoren de relatie. Echte vrienden zeggen, ‘blijf lekker bij je vrouw en kind’.
Nu (als 30+) zou ik daar zo snel klaar mee zijn. Uitgaan met ‘vrienden’ is echt geen basis voor een stabiele relatie. Er komt altijd, alweer nadruk op altijd, gezeik van.
Mijn huidige man zou dat wel kunnen vergeten, dan gaat de deur gelijk op slot en zoekt hij maar uit bij welke zogenaamde vrienden hij lekker kan uitzieken. Kijken of ze zijn braaksel ook willen opruimen. Mij niet bellen.
Gelukkig heeft mijn man een hekel aan uitgaan, hij vindt het de meest onzinnige tijdsbesteding ever (check✅ 😂) en gaat liever overdag met mij naar het park, strand of andere leuke dingen doen (check ✅😂) drinkt zichzelf nooit lam of wordt er vervelend van (check ✅😂) en heeft hij alleen maar vrienden die couple uitjes willen doen (check ✅😂) en heeft geen social media (check ✅😂). Werkt 40 uur (check ✅😂), goed opgeleid (check ✅😂), komt uit hechte familie en is family life gewend (check ✅😂), gebruikt geen drugs (check ✅😂), is fit en sportief (check ✅😂).
Maar ik heb deze checklist, nadat ik verliefd werd, zorgvuldig getest. Na een aantal teleurstellende vriendjes wilde ik zeker weten of dit Mr. Right voor mij was. 😂
Het het was het waard. Het geeft rust, regelmaat en reinheid 😅🙈...
Hij zou nu echt momzilla kunnen verwachten als hij anders zou zijn.
In plaats van buiten te niksen met looser vrienden die hem (duidelijk) niet verder gaan helpen in zijn leven of carrière, kan hij beter dag en nacht zijn vrouw die in verwachting is van zijn kind ondersteunen en een biertje drinken op de bank. Family first.
Ps. omg ik kwam hier voor de maagzuur topic 😂 toen las ik jouw verhaal, maar nota bene als ik mijn man nu wakker maak, haalt hij glaasje melk voor me 🥰 ik hoop dat je vriend gaat inzien wat voor moois hij thuis heeft. Veel mooier dan alles wat buiten te vinden is. 😘
5 jaar geleden
Hoe oud is je vriend ?
Goed dat je al vaker met hem gepraat hebt, maar blijkbaar heeftie dr nog niets mee gedaan.
Mijn partner drinkt gelukkig niet, en is buiten zn werk liever thuis bij mij. Is dus ook niet van t uitgaan of bij vrienden 'hangen'.
Dr is uiteraard niets mis mee dat je vriend drinkt, maar tot bezopen thuis komen wel! En ook iedere weekend is wat teveel van t goede, zou ook eens leuk zijn als die thuis bij jou bleef toch? Samen n leuke avond ervan maken. En als hij dan 1 tot 2 drankjes doet, prima!
Hij moet zich gaan beseffen dat hij vader wordt, en dat dit soort dingen niet verantwoord is, volwassen worden, wordt dus tijd, daar hoort dat gewoon niet bij. Jij en t kind horen op 1 te staan. Hij kan straks ook niet meer ieder weekend gaan, beter went hij dr alvast aan. Miss afspreken 1 x in de x-aantal weken, en overdag, geen zuip-avonden.
Succes.
5 jaar geleden
Reactie op Lovemyprincess
Hoe oud is je vriend ?
Goed dat je al vaker met hem gepraat hebt, maar blij ...
Mijn vriend is bijna 30. Hij is vannacht ook niet thuis gekomen en heeft mij alleen laten slapen. Het feit dat ie niet thuis slaapt gaat het mij niet perse om. Meer het feit dat hij in staat is om dat mij aan te doen. Ik heb gewerkt tot 01:00 snachts en ben er nu weer vroeg uit voor een ochtenddienst. Ik ben ook nog is ruim zwanger en ben heel moe en rugpijn. Dat hij mij alleen laat vind ik toch wel schokwekkend... zo wil ik eigenlijk helemaal niet behandeld worden
5 jaar geleden
Laat hij jou alleen zwanger thuiszitten om uit te gaan met vrienden? Is hij ...
Hahaha bedankt voor jou checklist. Die ga ik wellicht gebruiken in de toekomst😂😂
5 jaar geleden
Wat vervelend dat hij zich zo gedraagt en dat je daardoor twijfels krijgt. Ik snap heel goed dat je bezorgd bent of hij er daadwerkelijk straks helemaal voor jullie is en dat je het onaantrekkelijk vindt.
Zou het kunnen dat hij zijn wilde haren nog snel kwijt wil? Zou je het kunnen accepteren als het zo blijft, maar dan in mindere mate? Bijv eens per maand een goede stapavond? Misschien geeft hem dat wel wat adem, de gedachte dat zijn leven niet heeeelemaal anders is, en voor jou tegelijkertijd de zekerheid dat je het merendeel van de tijd geen brakke vriend hebt.
Ik snap wel dat hij iets leuks zoekt om te gaan doen als je in het weekend veel moet werken. Maar er zijn 100 manieren om dat te vinden, zonder lazarus te worden, Overigens ook bijzonder dat hij dit allemaal doet in Coronatijd, maar misschien zitten jullie daar wat anders in. (Tenminste, ik ga ervan uit dat als je zegt ‘vrienden’ dat de adviezen dan niet helemaal worden nageleefd). Geen aanval hoor, gewoon iets wat mij opviel in je verhaal.
5 jaar geleden
Hey Rosalie!
Mijn verhaal lijkt niet exact op het jouwe; mijn gevoel echter wel! Het gevoel dat ik er alleen voor zal staan en niet op hem kan rekenen. Soms toont hij zich heel betrokken, op andere momenten dan weer helemaal niet. Hij doet zijn best.op zijn manier maar ik voel aan alles dat hij dit niet zal volhouden eens ons zoontje geboren is. Ik heb sinds 2 maanden (ben bijna 20w nu) een klik gemaakt. Ik regel alles -en daarmee bedoel ik mijn woonst, opvang, noem maar op- in functie van “de kans zit erin dat ik het alleen zal moeten doen”. Tot hiertoe is dat heel goed gelukt; ik ben wat harder beginnen werken om meer te verdienen, heb een nieuwe wagen gekocht (ik reed in een Fiat 500; wat alles behalve praktisch is voor een baby :p) en start binnenkort met verbouwen aan mijn huisje zodat er extra ruimte komt voor onze zoon. Dit allemaal los van mijn vriend. We wonen nog niet samen dus ik laat de optie open dat hij komt inwonen; maar ik ga er stiekem vanuit dat hij dit niet zal zien zitten.
Moraal van het verhaal: alles zelf regelen en in orde brengen heeft me enorm veel sterkte gegeven; ik ben zelf ook opgegroeid met mijn mama alleen waardoor ik weet dat vrouwen best sterk zijn wat dat betreft.
Mijn vriend ziet hoe hard ik hiervoor ga; ongeacht zijn inzet en betrokkenheid waardoor ik merk dat hij meer gaat nadenken of zelfs redeneert “wow; ze heeft mijn niet nodig...” wat er dan weer voor zorgt dat hij zich wél extra inzet.
Resultaat is dat ik nu heel gerust ben; hoe de zaken ook zullen lopen, ik laat het los dat ik niet op voorhand kan inschatten wat hij zal doen en hoe betrokken hij zal zijn... is hij absoluut niet betrokken dan heb ik alles eraan gedaan om het alleen te doen; is hij wel betrokken, wel dan weet je beter. :)
‘T zorgt voor rust in mijn hoofd zeg maar; en ook in dat van hem een man heeft dat precies wel nodig denk ik om helder te kunnen kijken naar het toekomstig vaderschap ;)
Soit... ik wil gewoon zeggen:
Hoe het ook uitdraait; je kan alles aan, je oerinstinct neemt het over op momenten dat dat nodig zal zijn❤️
5 jaar geleden
Mijn vriend is bijna 30. Hij is vannacht ook niet thuis gekomen en heeft mi ...
Je geeft zelf al aan dat je niet zo behandeld wilt worden en dat dit niet de basis is van jullie relatie die je wilt. Ik denk dat er maar 1 ding voor je op zit en dat is tijd voor een laatste gesprek: wil hij nu met jou verder en 100% voor zijn gezin gaan, zal hij zich moeten aanpassen en moeten veranderen. Je geeft aan dat deze gesprekken al vaker gevoerd zijn, dus ik zou het aankomende gesprek voeren als een soort ‘laatste kans’ en dan ook afspraken maken. Bijvoorbeeld: fijn als je zo laat of zo laat thuis bent, of dat hij om het weekend kan gaan of 1 keer in de twee of drie weken gaat (waar jullie je fijn bij voelen) en de hoeveelheid alcohol een stuk beperken..
Het lijkt ergens ook vlucht gedrag vind ik. Alsof hij totaal nog niet wil beseffen dat hij vader wordt, en er klaarblijkelijk nog helemaal niet aan toe is. Dan vraag ik mij af of hij zo’n switch kan maken over een paar maanden.
Ik snap dat je gek bent op elkaar en van hem houd maar laat de situatie niet escaleren. Er is immers nu een kind bij betrokken.
En ga ook toch met je ouders in gesprek meid, ze hebben het beste met je voor! Ze geven alleen misschien niet de antwoorden waar je op hoopt. Maar misschien zit er geen happy end in voor jullie en zal je hun steun en raad hard nodig hebben ❤️
Heel veel sterkte! Kan me voorstellen dat het erg verdrietig voor je is 😘 werkse!
5 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden. Hier heb ik erg veel aan gehad. Ik heb of mezelf beseft of ik dit wil, en het antwoord is duidelijk nee.
Ik ga voorlopig even bij mijn ouders intrekken en denk dat dat mijn “eindstation” is. Super bedankt voor jullie tips en mochten er meer zijn, hoor ik dat graag.
5 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden. Hier heb ik erg veel aan gehad. Ik heb of m ...
Verstandige keuze lijkt mij Rosalie! Je bent sterker dan je denkt!
Je ouders gaan je fantastisch opvangen en je uiteindelijk geweldig laten voelen; en laten genieten van je zwangerschap zoals het hoort, ben ik zeker van.
Heel veel succes en sterkte!
5 jaar geleden
Sterkte meis! Slim dat je even afstand neemt. Vertel hem duidelijk wat je moeilijk vind en wat je van hem verwacht in een relatie en als vader. En laat hem daar goed over nadenken de komende tijd dat jullie apart leven. Plan ook over bijv een paar weken een 2e gesprek om het erover te hebben en gooi niet helemaal de deur dicht. Wellicht met iemand erbij die jullie beide goed kent en kan ondersteunen. Het blijft de vader van jullie kindje! Wellicht kunnen jullie daarna opnieuw opbouwen met een paar x per week quality time samen. En dat weer uutbreiden naar evt meer. En hoe lastig het ook is... vul dingen niet voor hem in. Niet in je gedachten en niet in een gesprek.
5 jaar geleden
Laat hem duidelijk weten wat je van hem als partner en vader verwacht. En dan moet hij zelf beslissen wat voor leven hij wil. Je kan iemand hierin niet forceren helaas.
Ik had eigenlijk net hetzelfde maar dan zonder kind (kind is maar nadien gekomen). We gaan nog steeds veel weg en hij ziet ook nog vrienden maar het ‘ grootste varken’ lijkt er wel wat uit 🙈
5 jaar geleden
Laat hij jou alleen zwanger thuiszitten om uit te gaan met vrienden? Is hij ...
Ik denk niet dat het verhaal van de schrijfster standaard is. Maar ik denk dat jouw beeld ook wel erg bijzonder is. Behalve dat je samen een stel bent ben je namelijk ook nog je eigen persoon!
Ik kan er mega van genieten om op stap te gaan met de meiden, dansen en gek doen. Zonder dat het ook maar met andere mannen te maken heeft.
Voor mijn vriend geldt hetzelfde. Hij heeft ook zijn vrienden, biertjes en voetbalavondjes nodig. In mijn ogen supergezond! En er is niemand die een grotere hekel heeft aan vreemdgaan dan mijn vriend! Wat ben ik blij met hem als ik deze verschillende verhalen zo lees 🥰
Ik denk dat ouders worden ook een proces is waar je samen in moet groeien. Een kind heeft niet veel aan een vader die onberekenbaar en vaak dronken is. Maar een kind wordt ook niet gelukkig van een moeder die super perfectionistisch en een controlfreak is.
Ik hoop dat ik mijn kinderen mee kan geven dat je jezelf mag zijn, met je eigen vriendenkring waar je op terug kunt vallen als er iets is. En dat je hierin de mensen uitzoekt die iets toevoegen in je leven. Net als je ouders ❤️
5 jaar geleden
Goede keuze❤️ Zoek uit waar je op dit moment behoefte aan hebt! En soms is dat, nog steeds als je zelf moeder wordt, de geborgenheid van je ouders. Succes ermee 🍀
5 jaar geleden
Verstandige keuze, het klinkt alsof hij er nog niet klaar voor is en (nog) te beïnvloedbaar door vrienden. Misschien valt het kwartje bij hem nu je afstand hebt genomen... En als hij dan veranderd is, probeer dan echt te kijken naar zijn daden en niet de mooie beloftes. Heel veel sterkte 💪🏼😘
5 jaar geleden
Ik denk niet dat het verhaal van de schrijfster standaard is. Maar ik denk ...
Voor de duidelijkheid ben ik geen controle freak. Jou reactie heeft dan ook geen toevoeging. Hierin beschrijf ik niet dat hij niks meer mag doen met vrienden.
Het gaat mij erom dat hij mij buiten de deur laat wachten en zelf dronken bij zijn vrienden zit.
En ik snachts alleen slaap.
Hopelijk kan dat jou doen beseffen dat je dit niet wilt als zwangere dame.
Dat alleen alcohol en vrienden belangrijk is voor je vriend en jijzelf en de baby niet, doet pijn.
Alsnog bedankt voor jou niets toevoegende reactie. :)