34 Reacties

4 jaar geleden
Bij mij sliep mijn dochtertje al snel door, terwijl dit bij mijn zoontje bij 10 weken was. Als onze meid toch nog eerder komt krijgt ze maar 60 aangeboden en meestal slaapt ze dan weer tot 7. Vanaf 4 maanden kun je er dacht ik een drinkpap van maken. Dit zorgt ervoor dat het meer vult. Helaas heb ik niet meer tips, want ben bang als je alleen de fles van 23.00 verhoogt dat hij meer gaat spugen.

4 jaar geleden
Hoeveel geef je overdag? Het kan zijn dat hij in de nacht nog niet verzadigd is en daarom meer wil drinken. Wellicht kun je overdag en dan met name in de middag / vroege avond een flesje ophogen?
Ook kun je proberen om de 23 uur fles steeds een kwartiertje eerder te doen. Dit hielp bij ons, ze wordt nog steeds meestal iets na 5 uur wakker maar ze gaat nu eerder de nacht in, inmiddels rond 21 meestal :) dan gaan wij ook eerder naar bed om die slaap te pakken. 😇

4 jaar geleden
Wij hebben er zelf niks voor gedaan. Onze dochter sliep plots door rond 8 weken. Toen sliep ze ongeveer van22u tot 6u. Nu met 13 weken slaapt ze ongeveer al 2 weken van 19u/20u tot 6u ongeveer. Zij regelt dit zelf en hebben wij niets voor gedaan, buiten haar daarin volgen. Ze drinkt nu 4× 180+6.

4 jaar geleden
Wij hebben niks ‘gedaan’ dochter ging dit ineens met ca 6 weken zelf doen. Ze dronk naar mijn idee niet voldoende en kwam ook niet zoveel aan dus vond het in het begin doodeng, probeerde haar dan om 5u wakker te maken voor een voeding maar dan was ik de enige die wakker was 😅
Ze is nu 12 weken en slaapt zo 10 uur aaneen. Mijn zoon deed dat pas met 10 maanden ofzo. Verschillende kindjes!

4 jaar geleden
Met 9 weken 5 uur achter elkaar is heel normaal. Dat noemt met doorslapen op die leeftijd. Ik zou je niet te druk maken. Als je kleintje er klaar voor is om langer te slapen komt hij vanzelf later voor zijn volgende fles.
Iedereen met een kindje die met 9 weken al langer slaapt heeft gewoon geluk.

4 jaar geleden
Mijn dochter krijgt nu rond 20u de laatste fles en komt rond 5u voor de volgende fles. Dit is al sinds we haar niet meer hoeven te wekken voor een nachtvoeding. Verder komt ze overdag om de 3 a 3,5 uur

4 jaar geleden
Mijn dochter is negen weken maar slaapt ook niet door. Maak mij er ook niet druk om.. heel normaal hoor. Wel geef ik de laatste voeding eerder omdat ik dan zelf alvast ga slapen. Meestal rond 21:30/ 22:00 uur. Ze slaapt dan tot een uur of vier, heel soms half vijf. Vind ik prima. Misschien als ik de fles later geef ze wel doorslaapt maar laat het nu nog even zo... Ik geef overigens borstvoeding. Merk wel dat ze nu 's nachts wel meer drinkt nu ze langer slaapt.

4 jaar geleden
Hoe meer water je toevoegt hoe minder goed de voedingsstoffen worden opgenomen, zn maag word gevuld met water ipv voeding…Dus ik snap wel dat die over zn nek gaat😂
Je kindje slaapt door of niet denk ik.
Zolang ze blijft komen voor nachtvoeding heeft ze het nodig. Ze laten die vanzelf gaan als de behoefte er niet meer naar is.
Mijn zoontje sliep met 3 weken door en vanaf 6 weken kreeg hij nog maar 4 voedingen per dag, besef me heel goed dat dat geluk hebben is.

4 jaar geleden
Niets... je kindje is 9 weken. Heel normaal dat het nog niet doorslaapt. Hier komt hij 2a3x per dag en is 6 maand.

4 jaar geleden
Ons zoontje slaapt ook nog niet door hoor. Hij is 3 maanden. We merkten dat hij niet meer wakker te krijgen was voor de fles van 23u er ging ook amper nog 60cc in. Hij zit echt in een diepe slaap.. Zonde om wakker te maken. Dus hebben we nu de fles van 19u naar 20u gezet en 210 ipv 180.en laten we hem slapen. Dat maakt dat hij om 2u wel wakker word voor een fles maar dan' geven we hem maar 90cc. Zo slaapt hij dan weer tot 6u want dan moeten we allemaal opstaan. Ik hoop op deze manier dat hij uiteindelijk niet meer zal wakker worden om 2u en gewoon doorslaapt. Wanneer dat gaat zijn.. Geen idee. Zou fijn zijn voor ons maar uiteindelijk zal hij beslissen wanneer hij daar klaar voor is.

4 jaar geleden
Als je kindje snachts wakker word dan heeft je baby dit blijkbaar nog nodig. 9 weken is wel erg snel al om dit over te slaan. Tuurlijk, sommige babys sneller dan de ander, maar op deze leeftijd zou ik het zeker ook niet opdringen. Hier krijgt ze overdag vanaf 07:00 150cc elke 3 uur. Savonds valt ze rond 8 uur in slaap en maken we haar om 11 uur wakker voor een grote 180cc fles. Ze slaapt dan door tot 05:30/06:00 ongeveer en neem haar voor het laatste uurtje lekker bij mij in bed.

4 jaar geleden
Ik had dit ook. Toen ik een tip opvolgde van iemand hier. Wij moesten hem wakker maken voor de fles dus verstoorden we zijn slaapje en wilt hij niet meer slapen.
Wij geven nu: (11 weken nu maar slaapt nu door sinds 9weken)
0700 210
1100 210
1430 210
1700 50 (30ml 1 schepje)
2130 210.
Dan heeft ie lekker honger en slaapt die tot half 7

4 jaar geleden
Reactie op LemonLucy
Hoeveel geef je overdag? Het kan zijn dat hij in de nacht nog niet verzadig ...
Ik geef om de 4 uur 180 cc en 5 schepjes. Dit is al aardig veel denk ik. Mijn zoon is 10 weken oud nu en weegt ongeveer 6 kilo. Ik geef 6 flesjes op een dag.
7 u
11 h
15.00
19.00
23.00
TuSsen 3.00 en 5.00 wanneer hij wakker wordt.
Ik denk dat hij r nog niet aaan toe is om het flesje te laten staan!?
Overigens gaat hij na elk flesje keihard krijsen omdat hij nog niet “voldaan” is. Het maakt niet uit hoeveel ik geef hij drinkt alles op bij wijze van