21 Reacties
4 jaar geleden
Wij knippen vaak tijdens de fles dat zit hij soort van rustig, of ik doe het op het verschoon kussen beetje over hem heen gebogen
4 jaar geleden
https://www.bol.com/nl/nl/p/electrische-baby-nagelknipper-nagelschaartje-nagelvijl-nageltrimmer-nagelsetje-veilig-en-zacht-voor-baby-en-volwassenen-ultra-stil-draadloos/9200000092392221/?Referrer=ADVNLGOO002050-G-118540983247-S-1062900305422-9200000092392221&gclid=EAIaIQobChMI6b7Wmcma9wIVkYxoCR2rRw9pEAQYASABEgJj5PD_BwE
Dit gebruiken wij vanaf de geboorte al super handig
4 jaar geleden
Wij vijlen ze nog steeds..elke zondag is douchen met papa daarna altijd nageltjes.. het is een routine geworden eigenlijk.. onze dochter blijft nu rustig zitten. Wel maak ik geluidjes als ik aan het vijlen ben.. en als er 1 klaar is doe ik heel uitbundig wauwie wat heb je mooie nageltjes.. en door met de volgende iedere keer lol en een rustige baby
4 jaar geleden
Reactie op Debbyvrossum
Oooh das ideaal..😇
4 jaar geleden
Ik doe het na de fles, met een klein nagelknippertje. Ze vind het wel interessant. Vond het eerst ook heel eng om te doen 🙈
4 jaar geleden
Ik ga op het lounge gedeelte vd bank zitten (geen leuning daar), benen wijd, hij er tussenin. Hij jan dan door t raam naar buiten kijken, dan is t een paar liedjes zingen en nagels knippen. Ik doe het na de fles, dan is hij redelijk rustig.
Ik vind het ook spannend maar minder eng dan bij de hond 😅 bij honden kun je er te veel afknippen en dan knip je in een bloedvat wat super veel pijn doet, dat is bij kinderen niet. Vel wel natuurlijk maar vind ik makkelijker te voorkomen dat ik daar in knip. Zoontje zit gelukkig redelijk rustig meestal.
Tot 6 maanden vijlde ik ze altijd in zijn slaap trouwens. Toen gingen bed en box naar beneden en kon ik er niet meer bij 😅 nu dus knippen, da’s sneller
4 jaar geleden
Ezra kijkt zijn favoriete film Jungle Book op de laptop en terwijl hij is afgeleid mag ik zonder problemen zijn nageltjes knippen met een nagelschaartje. Wat groeien ze snel, hè, die nageltjes! Voor je gevoel heb je ze een paar dagen geleden nog geknipt!
4 jaar geleden
Ik zet Coco Melon aan op tv 🙈 Soms lukken beiden handjes, vaak is het 1 handje per keer. Daarna is hij afgeleid en wil hij graag de schaar afpakken 🤪
4 jaar geleden
Ik verdeel het over meerdere dagen.. hij is altijd veel te bewegelijk en wilt niet stil zitten🤣
4 jaar geleden
We maken er een soort spelletje van. Ik gebruik hetzelfde woord en toon als waneer ik hem stil laat liggen voor een verschoning. En dan aftellen voor de vingers. Als hij dat dan gedaan heeft voor 1 handje, heel enthousiast doen alsof hij het spelletje gewonnen heeft, knuffel geven, hem omhoog laten komen. Lachen dat hij doet. En dan 2e handje.
Gaat niet altijd even soepel, maar gaar beter dan moeten vechten.