21 Reacties

4 jaar geleden

Wij knippen vaak tijdens de fles dat zit hij soort van rustig, of ik doe het op het verschoon kussen beetje over hem heen gebogen

4 jaar geleden

Wij vijlen ze nog steeds..elke zondag is douchen met papa daarna altijd nageltjes.. het is een routine geworden eigenlijk.. onze dochter blijft nu rustig zitten. Wel maak ik geluidjes als ik aan het vijlen ben.. en als er 1 klaar is doe ik heel uitbundig wauwie wat heb je mooie nageltjes.. en door met de volgende iedere keer lol en een rustige baby

4 jaar geleden

Ik heb werkelijk van alles geprobeerd maar ze blijft super bewegelijk en als ik dan net wil knippen of vijlen trekt ze haar hand weg.. super irritant.. 😅

4 jaar geleden

Oooh das ideaal..😇

4 jaar geleden

Liedjes zingen en gek doen haha. Ondertussen stevig het handje vasthouden. 1 hand per keer omdat de concentratie dan weg is. En oja ik heb een hele fijne knipper van de wibra waar je vinger in kan en dus niet uit je handen glijdt.

4 jaar geleden

Ik doe het na de fles, met een klein nagelknippertje. Ze vind het wel interessant. Vond het eerst ook heel eng om te doen 🙈

4 jaar geleden

Als ze slaapt , anders lukt het mij niet 🤣

4 jaar geleden

Ik knip ze gewoon met een nagelschaartje, zet haar zittend tussen mijn benen op de grond en ze kijkt altijd heel geïnteresseerd mee terwijl ik haar nageltjes knip.

4 jaar geleden

Ik durf het niet meer. Ooit eens per ongeluk in haar vel geknipt tot bloedens toe. Heel zielig.

4 jaar geleden

Reactie op Jackie88

Ik durf het niet meer. Ooit eens per ongeluk in haar vel geknipt tot bloede ...
Ja hier ook.. Huilen dat ze deed logisch natuurlijk...dus als mijn schoonmoeder oppast deed zij t vaak.. ma zij gaf ik aan het lastiger te vinden nu.. vandaar mijn vraag ook..😅😂

4 jaar geleden

Ik ga op het lounge gedeelte vd bank zitten (geen leuning daar), benen wijd, hij er tussenin. Hij jan dan door t raam naar buiten kijken, dan is t een paar liedjes zingen en nagels knippen. Ik doe het na de fles, dan is hij redelijk rustig. Ik vind het ook spannend maar minder eng dan bij de hond 😅 bij honden kun je er te veel afknippen en dan knip je in een bloedvat wat super veel pijn doet, dat is bij kinderen niet. Vel wel natuurlijk maar vind ik makkelijker te voorkomen dat ik daar in knip. Zoontje zit gelukkig redelijk rustig meestal. Tot 6 maanden vijlde ik ze altijd in zijn slaap trouwens. Toen gingen bed en box naar beneden en kon ik er niet meer bij 😅 nu dus knippen, da’s sneller

4 jaar geleden

Net nadat hij wakker wordt ga ik zitten op de bank met mn benen opgetrokken. Ik zet hem er tegen aan en knip zijn nagels. Hij is dan nog half slaapdronken en kijkt wat om zich heen of kijkt nieuwsgierig naar wat ik aan het doen ben. Dan lukt 1 hand altijd en soms een 2e.

4 jaar geleden

Ezra kijkt zijn favoriete film Jungle Book op de laptop en terwijl hij is afgeleid mag ik zonder problemen zijn nageltjes knippen met een nagelschaartje. Wat groeien ze snel, hè, die nageltjes! Voor je gevoel heb je ze een paar dagen geleden nog geknipt!

4 jaar geleden

Ik zet Coco Melon aan op tv 🙈 Soms lukken beiden handjes, vaak is het 1 handje per keer. Daarna is hij afgeleid en wil hij graag de schaar afpakken 🤪

4 jaar geleden

Ik verdeel het over meerdere dagen.. hij is altijd veel te bewegelijk en wilt niet stil zitten🤣

4 jaar geleden

Ik neem haar echt gewoon in de houdgreep. Even twee keer per week doorbijten 😂

4 jaar geleden

We maken er een soort spelletje van. Ik gebruik hetzelfde woord en toon als waneer ik hem stil laat liggen voor een verschoning. En dan aftellen voor de vingers. Als hij dat dan gedaan heeft voor 1 handje, heel enthousiast doen alsof hij het spelletje gewonnen heeft, knuffel geven, hem omhoog laten komen. Lachen dat hij doet. En dan 2e handje. Gaat niet altijd even soepel, maar gaar beter dan moeten vechten.

4 jaar geleden

Ik zet mijn jongste zoontje op schoot en leid hem wat af. Werkt perfect. Bij mijn oudste van 20 maanden is het een ander verhaal. Ik moet hem bijna in de houdgreep houden om de nagels te kunnen knippen. 🙈 Is bij tandenpoetsen of de kapper een probleem. Echt heel lastig ☹️

4 jaar geleden

Babytv