18 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Dkn
Een collega van mij heeft dat heel erg gehad en kon alleen nog maar liggen ...
Pff ik hoop het ook! Ik had vorig weekend heel erg last en kon ook niets, misselijk van de pijn. Het lijkt nu meer 'stabiel' zeg maar, kan met rustpauzes gewoon m'n ding doen. Hopelijk blijft dat zo 🤞
5 jaar geleden
Reactie op Dkn
Dat klinkt al beter dan het verhaal van mijn collega. Fingers crossed dus! ...
Wat erg voor haar zeg! Hopelijk blijft het idd zo, alleen zegt de vk dat het waarschijnlijk alleen maar erger wordt. Maar goed we zullen zien 🤞😉
5 jaar geleden
Reactie op gamsz
Ik denk dat ik dat ook heb :( daarnet weer gehad.. het is egt heftig en vo ...
Ja het is echt heel heftig idd hé 😣 er kan ook niets aan gedaan worden dan alleen pijnstilling. Succes hopelijk blijft het niet zo voor je 🤞
5 jaar geleden
Ik heb het 3/4 weken geleden gehad.. ongeveer 5 dagen flinke pijn. Plat liggen, paracetamol en warmte kussentje erop. Het is bij mij vanzelf weggegaan. Ik was toen 18 weken. Er bestaat wel een kans dat het terugkomt en soms lijkt het een beetje terug te komen en ga ik gelijk weer platliggen.
Mocht je de pijn echt niet meer kunnen verdragen, dan kun je contact opnemen met je verloskundige. Zij kan je doorverwijzen naar de gynaecoloog of uroloog en zij kunnen je andere pijnstilling geven.
Ik hoop dat het snel afneemt bij je.. Het is geen pretje! Beterschap!
5 jaar geleden
Reactie op xLily91
Ik heb het 3/4 weken geleden gehad.. ongeveer 5 dagen flinke pijn. Plat lig ...
Dankjewel! Ja had het ook al met de vk overlegd inderdaad en die gaf ook aan dat ik contact op kon nemen als het erger werd. Het is nu bij mij ook 'stabiel' zeg maar gelukkig, hopelijk blijft dat zo! En hopelijk blijft het bij jou weg!
5 jaar geleden
Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gehad van week 36 tot de bevalling (40.5) Het was vreselijk. Op sommige momenten kon ik alleen maar huilend/spugend over de vloer kruipen van de pijn. De vk bleef de eerste 72 uur beweren dat de bevalling was begonnen maar gewoon niet snel vorderde (omdat de pijn in vlagen kwam... maar alles in mij wist dat het geen echte weeën waren.. het was ook mijn tweede bevalling).... uiteindelijk heeft ze me doorverwezen naar zkh voor wee-opwekkers maar de gyn daar wist gelukkig meer en vermoedde meteen nierstuwing, die nam een echo waaruit dat ook meteen bleek.
Ik mocht die weken erop een paar keer naar het ziekenhuis voor een nachtinfuus met medicatie en slaapmiddel waardoor de plas beter weg kon lopen en ik ff nachtje bij kon slapen. Voor thuis kreeg ik zetpillen buscopan mee. Die zijn vrij verkrijgbaar bij apotheek maar ik zou t wel ff eerst overleggen met gyn. Mijn VK had er dus nog nooit van gehoord...
Vanaf week 39 hebben ze ook inleiding aangeboden maar ik wilde liever de baby zelf laten beslissen om te komen en met behulp van buscopan was de pijn wel te onderdrukken...
Leuk was het niet, die laatste weken! Hoop dat t me deze keer bespaard blijft.... eerste zwangerschap had ik t helemaal niet...
Als de pijn ondragelijk wordt zou ik dus echt een doorverwijzing vragen...
5 jaar geleden
Reactie op drieinvier
Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gehad van week 36 tot de bevalling ...
Oh jeetje wat heftig! Hopelijk krijg je dat nu niet weer! Hoop ook dat het bij mij zo blijft zoals nu.. maarja dat heb ik niet voor het zeggen 🤭 heb jij nog tips wat betreft voeding of andere dingen die ik kan doen om verergering te voorkomen? Mijn vk gaf aan dat er eigenlijk niet veel aan te doen is..
5 jaar geleden
Hay, ik vermoed dat ik hier ook last van heb. Ik beN 22 weken zwanger en de gyn. Gaf aan dat het vaak later pas voor komt. Ik mag morgen evengoed langskomen voor onderzoek. De pijn zit bij mij rechts aan de zijkant bij mijn ribben ter hoogte van mijn middenrif. Die pijn vond mijn gyn te hoog. Maar het is een hele nare zeurende en stekende pijn waar je na een uur wel om kan huilen. Ik weet me geen houding te geven en loop maar rond en ga weer liggen of zitten. Hete kruik en 2 paracetamol helpen even. Ik moest op armen en knieeen zitten met bovenlijf lager dan onderlijf. Dit verlicht wel maar als ik weer ga zitten komt de pijn terug. Pfff wat een naar gevoel. Heb het vooral in de avond. Ik moet nu vaker plassen maar kleinere beetjes en krijg standaard heel veel harde buiken als ik voel dat ik moet plassen.
Klinkt dit voor jullie als Nierstuwing of als een andere kwaal? Ik ben even info aan het verzamelen voor als ik morgenochtend bij de gyn. ben. Alvast bedankt voor jullie reacties!! :) sterkte voor de anderen die hier last van hebben.
5 jaar geleden
Hier deze week ook gehad! Enorme koliek pijnen ineens.. begon in mijn buik en dan mijn rug en daarna mijn lies en rechter bovenbeen.. kon me echt niet meer houden van de pijn.. kon per geluk direct naar de dokter, hebben een echo gedaan en hier zagen ze nierstenen die waarschijnlijk mijn leiding afsluiten en ik hierdoor dus stuwing heb.. mijn rechter nier was ook heel opgezwollen.. ze hebben me hier aangeraden op mijn andere zij te liggen dan waar het pijn doet en veel te drinken zolang ik kan plassen... paracetamol voor de pijn.. ook heb ik antibiotica kuur gekregen omdat ik al 3 weken een blaasontsteking heb...
ik ben ook pas 25 weken 😞 het is nog zo lang om nu al beginnen te sukkelen hier mee... hopelijk weet jij ook snel meer en is de pijn snel onder controle
5 jaar geleden
Reactie op l94isa
Hier deze week ook gehad! Enorme koliek pijnen ineens.. begon in mijn buik ...
Hoe is het nu? Hopelijk al wat minder 🤞
5 jaar geleden
Reactie op LiseloreV
Hay, ik vermoed dat ik hier ook last van heb. Ik beN 22 weken zwanger en de ...
Heyhey, sorry te late reactie! Wat zei de vk?
5 jaar geleden
Bij mij was het een verwaarloosde blaasontsteking die op mijn nieren was geslagen. Meteen antibiotica voor de infectie. Veroorzaakt namelijk ook harde buiken en als je niet optijd aan de bel trekt kan het zelfs vroeggeboorte veroorzaken. Ga nooit uit van wat je online leest maar laat een echte dokter een diagnose stellen!
5 jaar geleden
Reactie op Annieeetje
Oh jeetje wat heftig! Hopelijk krijg je dat nu niet weer! Hoop ook dat het ...
Nee qua voeding is er echt niks aan te doen. De baby gaat gewoon heel ongelukkig liggen, waardoor je nier of een deel ervan als t ware klem komt te liggen en zn werk niet goed kan doen.
Die buscopan pillen maken je vaten wat wijder waardoor de plas makkelijker weg kan stromen. Zo heb ik t destijds begrepen. Dat hielp bij mij wel goed hoor!
Hopelijk wordt t niet erger bij je!!
5 jaar geleden
Reactie op Annieeetje
Hoe is het nu? Hopelijk al wat minder 🤞
Hier gaat het voorlopig... veel water drinken en de gestuwde nier ontlasten.. alleen kan ik nog steeds niet goed plassen... ik moet morgen naar de gyn dus even afwachten wat zij zegt.... hoe is het met jou? Hopelijk ook niet meer te veel last...
5 jaar geleden
Reactie op l94isa
Hier gaat het voorlopig... veel water drinken en de gestuwde nier ontlasten ...
Ah oke, hopelijk gaat het snel beter! Hier speelt het soms op, ik merk ook als ik niet goed kan plassen, dat het op gaat spelen dus kan het nu verklaren en aan zien komen zeg maar. Maar leuk is anders dat is zeker! Hopelijk blijft het zo!