14 Reacties

20 dagen geleden

Onze dochter is zindelijk geworden dmv de zindelijkheidsbox. Dit is een box met sticker kaarten en kaartjes per dag voor ouders hoe aan te pakken, wat te zeggen etc. Onze dochter was binnen een week zindelijk. Onze dochter liep veel in een onderbroek en dat plassen in de onderbroek hoort erbij. Zo gaan ze leren dat het vies is en dat ze naar de wc moeten. Oké het is niet leuk en het kost veel schoonmaak werk en veel wassen maar hier heeft het echt gewerkt. De eerste 3 dagen veel ongelukjes en ineens had ze het door en sinds anderhalve week geen ongelukjes meer en alles op de wc.

20 dagen geleden

Het kost inderdaad veel schoonmaakwerk. Misschien een idee om hem te laten helpen met schoonmaken? Ik liet mijn dochter ook zonder luier lopen. En gaf niet toe. Luier af is niet meer om werd anders veel te verwarrend. Maar bleef wel een week met haar thuis om echt te oefenen

20 dagen geleden

Hier precies hetzelfde. Hij gaat wel af en toe naar de wc, maar wil vooral zijn luier aan. Stickers krijgen vindt hij leuk, maar het motiveert hem niet genoeg om aan te geven dat hij moet plassen of poepen. Ik weet ook even niet zo goed wat nu werkt voor hem of hoe we het moeten aanpakken. Ik lees dus graag mee!

20 dagen geleden

Hier sinds kort geen luier meer aan. Thuis in alle rust gaat het al behoorlijk goed, maar als er meer prikkels zijn (zoals oa op KDV) geeft onze dochter het niet aan. Als ze echt niet op de wc willen zou ik persoonlijk nog eventjes wachten en over een paar weken opnieuw proberen, want dan is het misschien nog iets te vroeg. Ze zijn ook nog flink jong, dus je hebt nog alle tijd. Wat hier overigens goed hielp voor de motivatie was zeggen dat als ze wil stoppen met de luier ze een cadeau krijgt (ze wist dat ze magneettegels zou krijgen). Op een gegeven moment werd ze 's ochtends wakker en zei ineens dat ze geen luier meer om wilde. Dat ze wist dat dat cadeau in huis was speelde daar wss een flinke rol in en hielp wel echt bij de motivatie om de luier uit te laten. Eerste dagen heeft ze een hele enkele keer om de luier gevraagd en dan was het antwoord 'je hebt een mooi cadeau gekregen omdat we de luier uit zouden laten toch?' En dan was het weer oké. Vanaf de ochtend dat ze het zelf aangaf thuis en als we op pad gaan geen enkele luier meer gedragen. Enkel nog op de opvang omdat ze daar dus helemaal niets bleek aan te geven en het anders voor de leidsters niet te doen bleek.

20 dagen geleden

En het plasjes op de grond doen ipv aangeven: dat is vooral een kwestie voor doorzetten. Het ene kindje pikt dat heel snel op en bij het andere kindje duurt dat wat langer. Vooral niet boos om worden en luchtig blijven, maar wel steeds duidelijk zeggen dat plasjes in de wc of het potje horen.

20 dagen geleden

Ging vandaag 3 uur goed, toen heeft die heel zn broek vol gepoept, had een joggingbroek aan dus heel zn been zat eronder, heeerlijk soms moeder zijn 🫠

19 dagen geleden

Wij hebben een maand of 2 geleden een poging gewaagd. In de weer met stickers en cadeautjes. Vier hele gezellige dagen gehad thuis met hem en het leek redelijk te gaan. Helaas ging het in de weken daarna steeds minder, de motivatie van hem uit was weg. Plaste en poepte gewoon in zijn broek, gaf het niet aan (zowel vooraf als achteraf), speelde gewoon door. Wij hebben toch de luier maar weer om gedaan. Hij weet dat het kan, dat hij het mag zeggen als hij er klaar voor is. Ik ga er maar van uit dat dat voor zijn 4e wel een keer is. Laatste tijd wil hij wel weer eens op de grote mensen wc plassen en krijgt daar een m&m voor 😅 Dat is al weer verbetering want sinds we besloten de luier weer om te doen, wilde hij er even helemaal niets van weten. Ook als ik vroeg of hij dan geen grote jongen wilde zijn? ‘Nee ik ben een baby’tje.’ Tja hij moet het zelf ook willen natuurlijk. Komt vast wel goed!

12 dagen geleden

Geen tips, heel veel herkenning. Vorig jaar zomer going get super goed, hij kan t ook. Maar t boeit hem niet. Hij is ook niet meer trots als hij op t potje poept of plast en vind de stickers prima maar zijn geen motivatie. Hoort bij eigenwijze tweejarige denk ik dan. Komt vanzelf, stiekum voor ons ook best makkelijk toch? Onderweg moet je anders soms snel op zoek naar een wc

10 dagen geleden

Reactie op Baby-2021|

Onze dochter is zindelijk geworden dmv de zindelijkheidsbox. Dit is een box ...
wij hebben ook de zindelijkheidsbox genomen ter ondersteuning. ik vond het vooral een kwestie van doorzetten… ja we hadden ongelukjes de eerste dagen, maar dat dweilde we met de glimlach op zonder over te mopperen, en na een weekje was het ok! intussen gaat ze naar de kleuterklas ( belgen) en geen ongelukjes meer dus ik zou de zindelijkheidsbox durven aanschaffen en doorzetten !

3 dagen geleden

Wij zeggen op school vaak de knop moet ook om bij het kind, misschien is die opeens over een maand om. Mijn dochter heeft dit ook gehad met een half jaar zo af en toe plassen en langere tijd op het potje al piepen.. en opeens van de een op andere dag met leuke krukjes in de wc en een leuk olifanten zeepje van vakantie is ze zindelijk zonder dat wij erop aandrongen dag en nacht..

3 dagen geleden

Hier heb ik een lidmaatschap aangeschaft via De-Pot-Op, dit werkt via een app. Het fijne daarvan vond ik vooral dat je als onderdeel van je lidmaatschap (1 vast bedrag) naast de cursus onbeperkt advies kunt inwinnen van een expert net zo lang totdat je kindje volledig zindelijk is. Hier loopt het ondanks dat onze dochter heel graag wil ook stroef, en dan is het heel fijn om even met een expert te kunnen sparren over wat het beste is in jullie situatie. Ik had onze situatie en vragen uitgebreid op de mail genoteerd en vervolgens kregen we een belafspraak om het samen door te nemen.

3 dagen geleden

Plassen gaat hier al lang goed (nu 2.9 jaar) maar poepen weigert ze op de wc te doen. Ze geeft het wel aan en wil dan een luier aan. Als ze klaar is, moet het direct schoongemaakt worden. Iemand tips?

3 dagen geleden

Reactie op Laura 🌸

Plassen gaat hier al lang goed (nu 2.9 jaar) maar poepen weigert ze op de w ...
Zelf geen ervaring mee maar dit komt flink vaker voor. Wil ze misschien wel poepen op een potje? Sommige kinderen vinden dat net minder spannend. Je kan het eventueel afbouwen door: * eerst met luier aan op het potje/wc zitten * dan een gat in de luier knippen en die aantrekken terwijl ze op het potje/wc zit * luier uitdoen en direct op het potje/wc poepen. Als dat nog te spannend is kan je evt een luier op de bodem van het potje/wc leggen zodat er wel op de luier gepoept wordt.

5 uur geleden

De zindelijkheidsbox was onze redding! 1,5 week duurde het en ze plaste en poepte op de wc. 'S nachts en tijdens het middagdutje draagt ze nog wel een luier, maar overdag is ze (op soms een paar ongelukjes na) zindelijk.