Hoi allemaal,
Ik heb mijn kleine vorige week prei gegeven (en dat vond ie trouwens heerlijk). Nu zie ik toevallig online dat het valt onder nitraatrijke groenten en dat dat omgezet kan worden in nitriet bij opwarmen en schadelijk kan zijn voor babies. En dat er een aantal koolsoorten waaronder kool wordt afgeraden voor babies. Maar na verder onderzoek online zie ik wisselende berichten over wat wel of niet nitraat rijk is maar nog interessanter dat de eerste site die ik tegenkom die zegt dat nitraatrijk niet schadelijk is voor babies het voedingscentrum notabene is.
Im confused!
Houden jullie hier rekening mee? Welke bronnen houden jullie aan voor voedingstips?
Ik lees mee het is idd zo verschillend overal netzoals ze in america afraden om wortels te geven door de nitraat en hier ze zeggen ja zolang je maar niet te veel geef
Op de website van het Voedingscentrum geven ze aan dat dit voorheen werd geadviseerd om nitraatrijke groentes niet te geven. Studies gaven echter aan dat de eventueel ‘schade’ bijna nihil is. Wij hebben van de week spitskool gegeven en mevrouw vond het ook heerlijk 😂.
Hoe heb je t trouwens gemaakt? Gestoomd en geprakt? Met beetje aardappel of ...
Gestoomt en gepureerd. Zonder iets erbij, alleen beetje van het stopmvocht bij het blenden om het zacht en smeuïg te maken. Had het niet verwacht maar hij vond het echt super lekker.