20 Reacties
5 jaar geleden
Geen last van gezien ik super vermoeid ben van de zwangerschap zelf. Ben cold turkey kunnen stoppen.
5 jaar geleden
Reactie op kyona
Heb altijd al slaapproblemen gehad moet ik zeggen. Ben inderdaad super moe ...
Ik heb sinds ik klein ben een melatoine te kort, zo min mogelijk met je telefoon zitten savonds en proberen je gedachten te verzetten en niet teveel stil zitten overdag, probeer actief te zijn zodat je je eigen ook moe voelt savonds. Een warm bad savonds kan ook helpen zei mijn verloskundige of een avondwandeling. Pas op met warme baden, die mogen niet te heet zijn. Hoop dat je er iets aan heb😘 en veel water drinken zodat je de stoffen sneller uit je lichaam hebt! 😉
5 jaar geleden
Reactie op kyona
Heb altijd al slaapproblemen gehad moet ik zeggen. Ben inderdaad super moe ...
Dat is inderdaad wel vervelend. Misschien iets om met de vk of de huisarts te bespreken. Wellicht dat zij iets weten om het op te lossen.
5 jaar geleden
Ik rookte ook om te kunnen slapen en ik moet zeggen dat ik de eerste weken erg moe was en heel goed sliep. Nu week 10+3 heb ik weer het zelfde als voorheen.....wel moe maar slapen ho maar. Lang leve adhd🙈. Voorheen ook alles al geprobeerd om te kunnen slapen dus ik ben bang dat dit nog 7 vermoeiend maanden gaan worden.
5 jaar geleden
Sowieso blauwe licht filteren op je smartphone, dat houdt je echt wakker. Heb je misschien iets als een Philips ambilight die een zonsondergang kan projecteren? En hoe is je slaap- en dagritme normaal gesproken? Heb je al eens geprobeerd om op vaste tijdstippen in bed te gaan liggen en op te staan? En ik weet niet of je nog veel cafeïne drinkt, als je dat na het avondeten niet meer doet zou misschien ook kunnen schelen.
5 jaar geleden
Oh wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dat altijd deed... ik val gelukkig wel in slaap alleen wordt ik standaard om 05:00 wakker. Zoals nu... ik ben gelukkig ook wel vrij makkelijk gestopt. En val nu nog wel snel in slaap vanwege zwangerschaps vermoeidheid.. maar zou graag eens door slapen 😥
5 jaar geleden
Reactie op aimeex
Oh wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dat altijd deed... ik ...
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het kort slapen echt met je zwangerschap te maken heeft. Ik werd bij mijn vorige zwangerschap op sommige dagen om 4 uur gewoon wakker en kon dan niet meer in slaap komen.
Laatst was ik dus om 4.30 en 5 uur wakker. Dus kan ook gewoon daarmee te maken hebben. Misschien dat je toch nog dutjes overdag kan doen en je gewoon daaraan overgeven.
5 jaar geleden
Hi! Ik heb zelf nooit wiet gerookt voor het slapen, dus geen idee of dit je gaat helpen, maar wat mij soms helpt als ik niet kan slapen is het luisteren naar 'sleepcasts' van meditatie app Headspace. Soms moet je er even aan wennen dus niet gelijk de eerste keer opgeven als je het probeert, maar het helpt mij enorm omdat het mijn gedachten afleidt.. Dit is een medicatie-vrije oplossing dus zeker eens het proberen waard denk ik! Er zijn een aantal gratis sleepcasts beschikbaar en als het goed helpt kan je een abonnement nemen. Sowieso kuddos voor jou omdat je gelijk met de wiet bent gestopt, ik kan me voorstellen dat dat lastig is. Succes!
5 jaar geleden
Pff net een heel verhaal getypt, maar de app heeft hem niet gepost 😅 oké poging 2.. Ik heb zelf nooit wiet gerookt voor het slapen gaan, dus ik weet niet of dit je gaat helpen, maar ik gebruik zelf vaak 'sleepcasts' van de meditatie-app Headspace. In het begin moet je misschien even wennen dus niet gelijk opgeven als het de eerste keer niet helpt.. Mij helpt het in ieder geval enorm om mijn gedachten af te leiden en het is totaal niet zweverig ofzo. Er zijn een aantal gratis sleepcasts beschikbaar en als het goed helpt kan je een abonnement nemen, dan zijn er nog veel meer. Sowieso kuddes voor jou dat je gelijk met de wiet gestopt ben, kan me voorstellen dat dat lastig is.. Succes!
5 jaar geleden
Pff net een heel verhaal getypt, maar de app heeft hem niet gepost 😅 oké poging 2.. Ik heb zelf nooit wiet gerookt voor het slapen gaan, dus ik weet niet of dit je gaat helpen, maar ik gebruik zelf vaak 'sleepcasts' van de meditatie-app Headspace. In het begin moet je misschien even wennen dus niet gelijk opgeven als het de eerste keer niet helpt.. Mij helpt het in ieder geval enorm om mijn gedachten af te leiden en het is totaal niet zweverig ofzo. Er zijn een aantal gratis sleepcasts beschikbaar en als het goed helpt kan je een abonnement nemen, dan zijn er nog veel meer. Sowieso kuddes voor jou dat je gelijk met de wiet gestopt ben, kan me voorstellen dat dat lastig is.. Succes!
5 jaar geleden
Ik heb nooit gebruikt maar wel melatonine. Maar ik luister nu vaak naar asmr videos je moet er tegen kunnen hoor maar dit helpt bij mij me gedachten verzetten en heel aandachtig luisterend ik slaap altijd binnen 10 minuten
5 jaar geleden
5 jaar geleden
Hè wat vervelend voor je. Hopelijk kan je een oplossing vinden of er aan toe geven dat is nu zo is. Tip genoeg tot nu toe, fijn!
Ik zie dat je ook adviezen krijgt over kruitvat nachtrust en valdispret. Hier zit valeriaan in, volgens het Lareb kan dit waarschijnlijk kortdurend veilig gebruikt worden tijdens een zwangerschap. Toch adviseer ik je dit altijd eerst te overleggen met je huisarts/verloskindige/gyneacoloog voordat je het (langer) gaat gebruiken.