23 Reacties
4 jaar geleden
Ik geef mijn meisje ook nitrilon emneo. Heb dit zelf nog niet nodig gehad . Maar ik heb zelf contact gehad met nutricia. Hun gaven aan dat je ook nutriton kan kopen. Dat is johannespitmeel waardoor de melk wat dikker wordt en ze langer verzadigd raken. Is ongeveer 5 euro.
4 jaar geleden
Reactie op amena
Ik geef mijn dochter ook Nutrilon Omneo en mijn kleine weegt bijna 5 kg. Ze ...
En slaapt zij dan van 23u tot 7u?
4 jaar geleden
Hier een soortgelijk geval. We zijn gestart met de normale Nutrilon, toen de A.R. Vanwege het spugen en zijn nu op advies van Nutricia zelf overgestapt op Omneo. Bij A.R. Kreeg de kleine man last va obstipatie maar sliep hij goed overdag en weinig spugen. Met Omneo blijft hij hongerig en wil hij sneller een flesje. Doen er nu Nutriton in om het wat dikker te maken zodat hij meer verzadigd is.
4 jaar geleden
Reactie op amena
Ja, soms tot 8 uur. Ze is morgen 3 maanden oud.
Oh wat een luxe 🙈 elke baby is anders natuurlijk.
4 jaar geleden
Mijn zoon is 9 weken. Had ook erge krampjes. .geef hem nu 4x daags 120 gekookt water/barleduc met 4 schepjes normale Nutrilon en 1 schepje omneo. En voor de nacht 1x 180 gekookt water/barleduc en 5 schepjes normale Nutrilon en 1 schepje omneo. Had eerst helft omneo helft normaal. Ben nu aan het afbouwen
4 jaar geleden
Reactie op Bleu81
Mijn zoon is 9 weken. Had ook erge krampjes. .geef hem nu 4x daags 120 geko ...
En de krampjes zijn niet terug door de standaard nutrilon?
4 jaar geleden
Mijn zoontje van 23 weken dronk zoveel tot 20 weken dus dit is niet slecht. Ik zou ook niet naar de 4u rekken maar gewoon verder op verzoek geven. Mijn zoontje kwam toen om de 2,5u/3u bij 10w in de nacht
4 jaar geleden
Hoelang doet hij over de fles? Wij dachten ook dat onze dochter honger had maar bleek dat zij geen verzadigd gevoel had na de voeding omdat ze de fles binnen 10 min leeg dronk. Ze moeten er minimaal 20 min over doen eigenlijk dus wij zijn overgestapt op een andere fles en dat gaat goed.
Daarnaast heeft onze dochter maar 5 voedingen en slaapt de nacht door (9 weken oud).
Wij zijn nu ook met de omneo voeding bezig omdat we willen zien of haar stoelgang veranderd.
Johannesbroodpitmeel heeft onze dochter in het begin gehad wegens reflux.
4 jaar geleden
Ik heb in het begin ook de omneo gegeven.
Ik kreeg het gevoel dat hij heel onrustig werd van deze voeding en onverzadigd bleef.
Zeker na a de voeding een uur lang heel gespannen en huilerig was.
Ik ben hierna op Nestlé nan complete comfort over gestapt en ik vind dit zo'n verbetering.
Ik gebruik hierbij wel de difrax flessen met de 123 spenen en gebruik deze op stand 2.
Hij heeft geen onrustig gevoel meer en slaapt heel de nacht door al een aantal weken.
Hij is nu 9 weken.
4 jaar geleden
Mijn zoon gebruikt nu een aantal weken Omneo, alleen ik mix deze met nutrilon 1.
Hij krijgt nu 5 flessen van 180 cc, en dan 4x omneo en 2x nutrilon 1 + 10 cc extra water dus totaal 190 cc. Tip van de kinderarts. Hij komt nu om de 3,5/4 uur.
De laatste fles krijgt hij om half 10 en slaapt dan vanaf 11 tot 6 uur
Misschien een idee om te gaan mixen? De meningen zijn daarover verdeeld, Maja Nutrilon, kinderarts & consultatiebureau geven alle drie aan dat het geen probleem is. En zo ervaar ik het ook niet. Succes!
4 jaar geleden
Mijn zoon gebruikt nu een aantal weken Omneo, alleen ik mix deze met nutril ...
Oja.. wij maakte eerst wel de “fout” om een verkeerd speentje te gebruiken. Hij dronk de flessen binnen 10 minuten leeg. Nu tussen de 20/25 minuten.. en dat pakt ook beter uit!
4 jaar geleden
Reactie op Veraa-nd
Hoelang doet hij over de fles? Wij dachten ook dat onze dochter honger had ...
Hij doet hier 20 tot 30 minuten over dus dat is zeker geen probleem. We voegen een beetje gellilact toe voor zijn verborgen reflux.
4 jaar geleden
Reactie op Lil1994
Welke kleur poep heeft jullie kindje ervan?😅
Mijn kindje heeft er groene (stinkende😅) poep hierdoor.
@TS: mijn kindje is 14 weken en sinds ze 3 was krijgt ze omneo. Overdag laat ze 3 a 4 uur tussen de flesjes. ‘S nachts slaapt ze door (sinds ze 9 weken was) van 21.00 tot 6.00(soms zelfs tot 7.00)
4 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 14 weken en ook wij geven vanaf 2/3 weken al omneo. Tussendoor hebben wij geprobeerd 1 schepje normale nutrilon te geven maar dat was meteen een groot drama met krampjes. Toen hij tien weken was dronk hij Al 5 flessen van 180 weg en nu nog steeds. Ze worden idd erg hongerig van omneo.
4 jaar geleden
Reactie op ab95
Mijn zoontje is nu 14 weken en ook wij geven vanaf 2/3 weken al omneo. Tuss ...
Wij zijn ondertussen volledig kunnen overschakelen naar flesvoeding van Albert Heijn. In 1 keer gestopt met omneo en 2 dagen eventjes last gehad van zijn buikje omdat hij moest aanpassen. Nadien zonder problemen. Een hele opluchting. Het eten gaat nu ook wel beter.