16 Reacties
4 jaar geleden
Wij zitten bijna in de rode fase, gisteren ging ze een dag naar opa en oma maar na 1.5 werd ik al gebeld of ik haar wou komen halen. Ook zo overstuur, niet willen slapen.. toen ik binnen kwam meteen lachen 🤭. Mee naar huis genomen, niets meer mee aan de hand.. Toen ik in de avond ging sporten en mijn man voor haar moest zorgen hetzelfde verhaal.. ik kwam thuis en het was weer goed. Wel met meer huilen zodra ik niet in de buurt ben.. huilend in haar bedje, kom ik boven alleen maar lachen. Even troosten en daarna slaapt ze idd weer verder. Wel herkenbaar dus! Zijn er verder geen andere signalen?
4 jaar geleden
Reactie op SAS1994
Wij zitten bijna in de rode fase, gisteren ging ze een dag naar opa en oma ...
Dit klinkt vooral als verlatingsangst en heeft wellicht niets met de rode fase te maken. Hier merk ik dat nu ook heel sterk terwijl we nog niet in dat blok zitten. Verlatingsangst begint rond deze leeftijd en is bij onze dochter richting mij ook het sterkste.
4 jaar geleden
Reactie op SAS1994
Wij zitten bijna in de rode fase, gisteren ging ze een dag naar opa en oma ...
Wij zitten nog niet in de rode fase, maar bij opa en oma ging het ook de afgelopen 2 weken helemaal mis en dat terwijl ik een paar meter verwijderd was van mn zoontje. Ging helemaal over de rooie en alleen ik kon hem troosten... weet niet of het verlatingsangst is of eenkennigheid. Hij ziet opa en oma bijna elke week!
4 jaar geleden
Wij zitten er nog niet in. Ik ben wel benieuwd, duurt die fase echt 2 weken? Of kan het ook een paar dagen zijn?🙈
4 jaar geleden
Hier precies hetzelfde!
Gisteravond om de haverklap huilend wakker😖
Eenmaal bij ons in bed genomen sliep hij gewoon door😅
Maar staat ook bij dat ze in deze fase ontdekken dat hun vader en moeder ze achter kunnen laten en dat ze daardoor in paniek raken( is volgens de app weer een sprong vooruit)
Overdag slaapt hij overigens prima in zijn eigen bed🤷♀️
4 jaar geleden
Ooh dus toch meer dezelfde ervaringen! Overdag gaat bij ons ook redelijk. Alleen wel sneller huilen bij het spelen, ook dan helpt oppakken en knuffelen want dan is ze meteen stil 😅
4 jaar geleden
Reactie op Loon_21
De rode fase is juist verlatingsangst volgens de app.
Wij zijn er bijna aa ...
Ah, sorry. Dat had ik niet door. Thanks voor de toelichting. Dan is onze dochter hier kennelijk gewoon extra vroeg mee gok ik want die verlatingsangst toont ze heel duidelijk terwijl we nog in sprongetje 5 zitten. Duurt inmiddels 1 week en lijkt voorzichtig al wel wat minder te worden als ik het hoekje om ga om bv de fles te maken.
4 jaar geleden
wij houden de sprongetjes niet zo heel erg bij, maar als ik zo lees heeft ons meisje de verlatingsangst periode ook gehad, maar dan iets eerder denk want ze is nu 30 weken. we hebben haar op die momenten dat ze het nodig had extra geknuffeld en wat extra kiekeboe gespeeld (dat schijnt te helpen). ze was er met een weekje of zo wel weer klaar mee.
4 jaar geleden
Hier gaat het na een week gelukkig weer goed qua verlatingsangst. Ik kan weer gewoon naar het toilet en en naar de keuken om een fles te maken 😅. Net zelfs een hele was van het wasrek zitten opvouwen en een nieuwe opgehangen terwijl onze dochter in lekker in haar bedje zat te spelen/kletsen en ik af en toe even een aai kwam geven bij het dingen in de kast stoppen. In de nacht gaat het qua huilen ook weer beter, kennelijk echt een fase die deze keer gelukkig niet al te lang duurde al zal dit later nog wel extra vaak terug komen.
4 jaar geleden
Reactie op ❤️❤️❤️garnaaltje❤️❤️❤️
Hier precies hetzelfde!
Gisteravond om de haverklap huilend wakker😖
Eenmaa ...
Kon jij overdag wel gewoon uit beeld? Want de nachten zijn hier ineens drama. In ons bed gaat het goed. Maar overdag merk ik echt geen verschil, ik mag gewoon weglopen enzo