47 Reacties

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring, maar vroeg gisteren bij het consultatiebureau (3maanden+vaccinatie) of ik dat moet/kan gaan doen binnenkort. Ze zei toen dat het beter was van niet. Er schijnt veel in t nieuws geweest te zijn erover dat er veel zware metalen in rijstbloem gevonden zijn en dat het dus beter is om t niet te gebruiken omdat dit schadelijk kan zijn voor die kleintjes ofzo. En als je het per se wel zou willen dat je dan een bio variant zou moeten kopen. En ik zeg dit niet om te momshamen, want iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, maar wilde je gewoon graag vertellen wat mij door de arts verteld is. Maar uiteindelijk moms knows best 😘

4 jaar geleden

Ik gebruik het voor mijn dochter. Ik maak eerst een flesje klaar. 180 cc + 6 schepjes Nutrilon. Daarna doe ik met hetzelfde schepje, 2 schepjes rijstenbloem bij.

4 jaar geleden

Reactie op babyonntheway

Ik heb geen ervaring, maar vroeg gisteren bij het consultatiebureau (3maand ...
Hey meid! Zo gek dat ieder cb iets anders adviseert.. hier is mij juist rijstebloem door de kinderarts geadviseerd (wij hebben een hongerig kind). Zo lang het maar 1 keer daags is en we met 6 maandjes stoppen met rijstebloem, maar over gaan op bijv de granen of haver pappen, was het allemaal prima…. 🤔

4 jaar geleden

Wij geven het tussendoor als papje met een lepeltje! Ongeveer 50ml bv en dan rijstebloem er in tot iets vaste substantie krijgt. Vaak tussendoor nog weer iets rijstebloem er bij omdat het dan wat dunner geworden is. Onze kleine vindt het heerlijk en is dan super enthousiast!

4 jaar geleden

Reactie op amena

Ik gebruik het voor mijn dochter. Ik maak eerst een flesje klaar. 180 cc + ...
Oke thanks! Heb het nu met een gewone eetlepel gedaan. Was sowieso irritant om daarmee het erin te krijgen. Slim van het schepje vd voeding! Ga ik morgen ook proberen. Thanks! Is het bij jou met 2 schepjes een mooie dikke substantie?

4 jaar geleden