47 Reacties

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring, maar vroeg gisteren bij het consultatiebureau (3maanden+vaccinatie) of ik dat moet/kan gaan doen binnenkort. Ze zei toen dat het beter was van niet. Er schijnt veel in t nieuws geweest te zijn erover dat er veel zware metalen in rijstbloem gevonden zijn en dat het dus beter is om t niet te gebruiken omdat dit schadelijk kan zijn voor die kleintjes ofzo. En als je het per se wel zou willen dat je dan een bio variant zou moeten kopen. En ik zeg dit niet om te momshamen, want iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, maar wilde je gewoon graag vertellen wat mij door de arts verteld is. Maar uiteindelijk moms knows best 😘

4 jaar geleden

Ik gebruik het voor mijn dochter. Ik maak eerst een flesje klaar. 180 cc + 6 schepjes Nutrilon. Daarna doe ik met hetzelfde schepje, 2 schepjes rijstenbloem bij.

4 jaar geleden

Reactie op babyonntheway

Ik heb geen ervaring, maar vroeg gisteren bij het consultatiebureau (3maand ...
Hey meid! Zo gek dat ieder cb iets anders adviseert.. hier is mij juist rijstebloem door de kinderarts geadviseerd (wij hebben een hongerig kind). Zo lang het maar 1 keer daags is en we met 6 maandjes stoppen met rijstebloem, maar over gaan op bijv de granen of haver pappen, was het allemaal prima…. 🤔

4 jaar geleden

Wij geven het tussendoor als papje met een lepeltje! Ongeveer 50ml bv en dan rijstebloem er in tot iets vaste substantie krijgt. Vaak tussendoor nog weer iets rijstebloem er bij omdat het dan wat dunner geworden is. Onze kleine vindt het heerlijk en is dan super enthousiast!

4 jaar geleden

Reactie op amena

Ik gebruik het voor mijn dochter. Ik maak eerst een flesje klaar. 180 cc + ...
Oke thanks! Heb het nu met een gewone eetlepel gedaan. Was sowieso irritant om daarmee het erin te krijgen. Slim van het schepje vd voeding! Ga ik morgen ook proberen. Thanks! Is het bij jou met 2 schepjes een mooie dikke substantie?

4 jaar geleden

Wij gebruiken het nu ongeveer 2.5 week. Bij 3 maand en een weekje. Wij doen met een lepeltje die tussen een eetlepel en een theelepel in zit en dan ongeveer 2.5 schepjes... (Bij een fles van 210+7) dan is de fles wel een dikkere substantie. Wij zaten alleen met de speen, omdat elke keer het gaatje van speen 2 verstopt zat. Eerst al een extra gaatje in speen 2 geknipt maar we gebruiken nu speen 3 voor deze fles. Werkt meeste keren goed, af en toe nog klontjes.. dus als iemand daar nog Dé tip voor heeft...?!

4 jaar geleden

Reactie op ShakingBelly

Wij gebruiken het nu ongeveer 2.5 week. Bij 3 maand en een weekje. Wij doen ...
Mijn schoonzus gebruikt speen 4 voor een papfles en dat gaat goed! Ik heb het zelf nog niet geprobeerd omdat mijn dochter nog geen 4 maanden is...

4 jaar geleden

Reactie op babyonntheway

Ik heb geen ervaring, maar vroeg gisteren bij het consultatiebureau (3maand ...
Er wordt inderdaad aangeraden om niet dagelijks rijstebloem te geven (voor latere leeftijd geldt dat ook voor rijst en rijstewafels), vanwege arseen in rijst. Om de dag kan wel...

4 jaar geleden

Reactie op waterlelie1996

Oke thanks! Heb het nu met een gewone eetlepel gedaan. Was sowieso irritant ...
Hoi, nee dat niet, maar volgens mij is dat niet de bedoeling. Ik geef het gewoon in een flesje. Ik hen de 1,2,3 speen. Normale voeding krijgt ze op nummer 1 en pap op nummer 3. Ik dacht eerst ook aan een dikke substantie en vervolgens met een lepeltje laten eten. Alleen is het mij verteld om het gewoon in een flesje te geven. Ze krijgt het 2x per dag. De eerste ochtendfles en de laatste avondfles.

4 jaar geleden

Reactie op amena

Hoi, nee dat niet, maar volgens mij is dat niet de bedoeling. Ik geef het g ...
Slaapt ze door die fles door?

4 jaar geleden

Reactie op mamavaneenjongen1

Slaapt ze door die fles door?
Ja zeker. Ze krijgt nu haar laatste papfles om 23.00. Daarna gaat ze slapen. Vervolgens krijgt ze haar eerste flesje om 08:00 uur 's ochtends, vaak drinkt ze slapend. Ze slaapt na haar flesje gewoon door. Ze wordt pas rond 12:00 uur echt wakker voor haar volgende flesje.

4 jaar geleden

Reactie op ShakingBelly

Wij gebruiken het nu ongeveer 2.5 week. Bij 3 maand en een weekje. Wij doen ...
Als je dr brown hebt: die hebben Y spenen (voor 9 mnd kindjes en papflessen) dat gaat perfect 🤞🏻

4 jaar geleden

Reactie op amena

Ja zeker. Ze krijgt nu haar laatste papfles om 23.00. Daarna gaat ze slapen ...
Wat heerlijk!

4 jaar geleden

Bedankt voor de tips over de spenen! Mijn zoon slaapt alleen nog niet door op de papfles helaas

4 jaar geleden

Hey meid! Zo gek dat ieder cb iets anders adviseert.. hier is mij juist rij ...
Ik zelf geef het niet elke dag. Nu 3 x in de week s ochtends voor ik ga werken. Dan weet ik zeker dat hij goed verzadigd is voor ik hem wegbreng en drinkt hij z’n flesje goed leeg. S avonds geven wij van biobim (te koop bij ekoplaza) haverpap 4+ maanden. Dit op advies vd kinderarts. Mijn zoon heeft er geen kramp van gehad en poept er ook niet moeilijk door. Ik maak de papjes wel vrij dik. Doe er iets meer in dan word aangegeven. Nu schijnt de pap ook iets minder te hechten aan pepti dus dan heb je meer nodig. Wij gebruiken een papspeen van de Mam fles

4 jaar geleden

Nou ik weet niet of het toeval is of niet, maar na 2 avonden rijstebloem toegevoegd aan de laatste fles, slaapt hij heerlijk.. nu al 12 uur aan 1 stuk 🤣 Is voor ons heel fijn maar het allerleukste is ook nog: hij geniet zó van die fles!! Lijkt het echt enorm lekker te vinden. Hier dus fan 🤞🏻 Gaat ook door speen 3 van dr brown (ik heb brede flessen) dus dat is top. Heb 2 schepjes gedaan met het schepje vd flesvoeding. Was geen dikke substantie maar gewoon ietsje dikker. Ben benieuwd naar komende nachten!

4 jaar geleden

Nou ik weet niet of het toeval is of niet, maar na 2 avonden rijstebloem to ...
Dat is fijn om te horen.

4 jaar geleden

Ik zie de laatste tijd veel over rijstebloem voor bij komen, waarom wordt dit gebruikt? Ben net aan het switchen van bv naar kv, is dit een must?