8 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb voor een audicien gewerkt, wij hadden eerst op maat gemaakte doppen voor 25 euro. Afdruk maken en klaar.. echter hebben ze een tijd terug besloten om deze uit het assortiment te halen en zijn overgegaan op universele zwemdoppen.. deze zijn ongeveer 10 euro. Volgens het hoofdkantoor was dit dezelfde kwaliteit. Veel mensen willen alsnog de op maat gemaakte doppen dit kon wel maar dan voor 125 euro, de mallen worden dan opgestuurd naar de leverancier waardoor er een levertijd is van 10 werkdagen. De oren bij kindjes groeien net zo hard als een schoenmaat dus voor ouders vrijwel niet te betalen dan..
Je kan de universele proberen (van Pluggerz bijvoorbeeld) en het even na laten kijken door een medewerker, zodat ze op de juiste manier ingebracht worden.
Van klanten destijds ook gehoord dat sommige KNO artsen de dopjes voorschrijven en je ze dan (gedeeltelijk) vergoed krijgt, wel gemerkt dat dicht echt per arts verschillend is. Of vraag het bij audiciens in de buurt.. wellicht dat er nog een aantal zijn die de goedkopere nog wel maken.

2 jaar geleden
Gaat je kindje al vaak onder water? Want toen ik dit navroeg op de controle bij de arts, kreeg ik het antwoord dat dit niet nodig is bij zo'n jone kinderen zolang ze niet duiken of lang onder water blijven.
Wij willen hem graag leren baby floaten, dus denken er ook aan om dopjes te kopen, maar hoefde volgens onze arts in eerste instantie niet

2 jaar geleden
Reactie op MammieBlomme
Gaat je kindje al vaak onder water? Want toen ik dit navroeg op de controle ...
Wij kregen te horen eerste instantie niet, maar als ze na het zwemmen last hebben zoals Han2694 beschrijft dan kon het wel het overwegen waard zijn. Overigens begreep ik van de verpleegkundige dat ze het meeste water bij de oren via de mond binnen krijgen en dat kan je helaas niet voorkomen.

2 jaar geleden
Reactie op Itepietje
Wij kregen te horen eerste instantie niet, maar als ze na het zwemmen last ...
Ahzo, daar hebben ze ons niets over gezegd, goed om te weten

2 jaar geleden
Reactie op MammieBlomme
Gaat je kindje al vaak onder water? Want toen ik dit navroeg op de controle ...
Je met les moeten ze onder water maar ook na spelen in het peuterbad is de dag erna een loopoor aanwezig, arts zegt ditzelfde tegen ons.. maar dat loopoor na het zwemmen is wel echt sneu

2 jaar geleden
Ik heb dit vroeger ook gehad nadat ik buisjes had gekregen. Elke keer daags na het zwemmen een loopoor.
We zijn naar beter horen geweest, die maken (maakten?) zwemdopjes op maat.
Dan kreeg ik een stukje schuim aan een touwtje in de gehoorgang en daar spoten ze dat spul in, soort siliconen denk ik. Dat moest even uitharden, dan haalden ze het er uit, sneden alles netjes bij en had ik weer passende dopjes. Ik kreeg elk jaar nieuwe want je oren blijven je hele leven groeien. Ik heb sindsdien nooit meer een loopoor gehad als ik de dopjes in had.
Ik heb ze inmiddels al een paar jaar niet meer nodig dus hoe duur het nu overal is, kan ik je niets van zeggen. Maar dit type dopjes is altijd uitstekend bevallen!

2 jaar geleden
https://www.struijk-online.nl/zwemdoppen-op-maat-set/
Zoiets had ik, vroeger waren ze goedkoper natuurlijk, ik geloof dat ik de laatste keer €25 betaald heb voor een set maar dat is ook alweer 15 jaar geleden of zo.

2 jaar geleden
https://www.coppeshoorzorg.nl/gehoorbescherming/oordoppen-voor-zwemmen
Hier ook een. Het proces staat ook mooi uitgelegd.
Het lijkt erop dat je beter bij een kleine, lokale audicien terecht kunt dan bij een grote keten. Als ik zoek op de grote ketens zie ik alleen een standaard type oordop voor €60 of meer.