14 Reacties

3 jaar geleden

Jeetje wat pittig! Hier hebben we twee oorontstekingen kort achter elkaar gehad met een flink loopoor, met twee kuren kort achter elkaar. Dat ruimde de ontsteking wel op, ze was er niet meer ziek van, maar oor bleef maar lopen. Nu na een paar weken gelukkig alsnog vanzelf dicht gegaan. Hoop dat het bij jullie ook gaat lukken, maar als ze steeds ziek wordt… Mijn oudste kreeg ook alles mee van de opvang, jarenlang. Heel sneu. Vooral luchtweginfecties, de buikgriep sloeg ons gelukkig vaak over. Volgens onze huisarts weinig aan te doen. Vanaf ca 2,5 jaar ging het vanzelf beter!! Hoop bij jullie wat eerder, en dat de kinderarts iets voor jullie kan doen

3 jaar geleden

Een door verwijzing vragen voor de kno- arts. Hier (achteraf gezien) een half jaar lang steeds oorontstekingen. De huisartsen en 2 kinderartsen zagen het niet. Zelf toen om verwijzing gevraagd voor de kno arts. Binnen 3 weken kreeg hij buisjes en is het over😁

3 jaar geleden

Ons zoontje had ook dubbele oorontsteking en daarna nog 4 a 5 weken af en toe ontsteking en loopoor. Uiteindelijk 2 maanden geëmmerd ermee. Ik kreeg toen van de huisarts (na een eerdere antibioticakuur die wel aansloeg maar waarna de ontsteking weer terugkwam) oordruppels mee (een lichte antibiotica) en die hebben erg goed geholpen. Sindsdien geen last meer en dat is nu 4 weken geleden.

3 jaar geleden

Hier ongeveer 4 maanden aan een stuk oorontstekingen. Zelfs zo erg dat ze er had zonder symptomen, en bij controle bleek dat het heftig was. Dus ze geraakte er aan gewend. Op 10 maanden buisjes laten steken en geen spijt van gehad. Clamoxyl werkte eerst, nadien alleen amoxiclav. Ook altijd druppels (ciloxan en maxidex) moeten geven. Als het echt niet over gaat, zsm naar NKO arts gaan, want kan blijvende gevolgen hebben.

3 jaar geleden

Hier inderdaad 6 dubbele oorontstekingen in het eerste jaar. Nu gelukkig door naar de KNO arts, ik hoop dat hij wat kan doen. Huub kwam er vaak wel doorheen zonder antibiotica, en we maakten gebruik van nuroven voor de pijn. Hopen dat dit straks allemaal niet meer nodig is.. Misschien is er inderdaad wel sneller plek bij de KNO arts dan bij de kinderarts? En anders misschien spoed? Ook spannend in verband met gehoorschade etc..

3 jaar geleden

Reactie op Joanne22

Een door verwijzing vragen voor de kno- arts. Hier (achteraf gezien) een ...
Buisjes zaten wij idd ook al aan te denken. Goed om te weten dat de kinderarts daar kennijk niet altijd kritisch naar kijkt. Fijn dat het na de ingreep bij jullie kleintje allemaal over was.

3 jaar geleden

Reactie op Lily04

Ons zoontje had ook dubbele oorontsteking en daarna nog 4 a 5 weken af en t ...
Fijn dat dat hielp. Was er bij het starten met die oordruppels nog spraken van een loopoor? Bij onze dochter is het trommelvlies namelijk nog dicht dus ik vermoedde eigenlijk dat druppels dan niet veel zin hebben omdat die niet voorbij het trommelvlies komen.

3 jaar geleden

Reactie op Kate88

Hier ongeveer 4 maanden aan een stuk oorontstekingen. Zelfs zo erg dat ze e ...
Poeh he. Ik heb ook wel het idee dat onze kleine meid er wat aan went qua pijn, maar blijft toch sneu die kleintjes. Fijn dat de buisjes bij jullie zo goed geholpen hebben.

3 jaar geleden

Reactie op Yvette1985

Hier inderdaad 6 dubbele oorontstekingen in het eerste jaar. Nu gelukkig do ...
Poeh, 6 x in het eerste jaar is wel echt pittig zeg. Hopelijk kan de kno iets voor hem betekenen.

3 jaar geleden

Reactie op Itepietje

Buisjes zaten wij idd ook al aan te denken. Goed om te weten dat de kindera ...
Jazeker, in de laaste maand (toen wisten we dat de klachten dus door oorontstekingen kwamen) heeft hij 3 oorontstekingen gehad... Hier was er veel sneller plek bij de kno (1 week) dan bij de kinderarts (8weken) dus mischien terug naar huisarts om het daar doorverwijzing te vragen? Ik ben zelf ook oor patiënt, en bij mij zien huisartsen ook vaak niks en de kno arts wel... Veel succes

3 jaar geleden

Reactie op Joanne22

Jazeker, in de laaste maand (toen wisten we dat de klachten dus door ooront ...
Bedankt. Deze week zouden we als de klachten nog altijd niet over waren opnieuw terug naar de huisarts. Daar gaan we dit zeker bespreken. 1 of 8 weken is wel echt een enorm verschil, thanks.

3 jaar geleden

Hi, Udi Hindi olie helpt goed tegen ooronsteking (weet even niet hoe het heet in het nederlands) Succes :(! https://www.tubiorganic.nl/olie-en-cremes/udi-hindi-olie/

3 jaar geleden

Wat naar! Geen tips, maar toen ons zoontje 8 maanden was is hij in het ziekenhuis opgenomen omdat de oorontsteking lang had doorgesluimerd en naar binnen was geslagen. Er zat een bacteriële infectie in zijn oorbotje (Mastoïditis) Bij ons gingen alle alarmbellen af toen zijn oortje naar voren ging staan en hij hele hoge koorts had. Hopelijk hersteld jullie kindje snel en gaat de pijn over.

3 jaar geleden

Reactie op Hollie

Wat naar! Geen tips, maar toen ons zoontje 8 maanden was is hij in het ziek ...
Bedankt voor je berichtje. Goed om in de gaten te houden. De koorts is inmiddels, wel ondanks paracetamol, gelukkig weer onder controle. Maar wel belangrijk om te weten dat dat een signaal kan zijn.