29 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad enkele weken geleden. De enige zalf dat bij ons hielp en het duidelijk verzachte was inotyol.

4 jaar geleden

Ik zou iig even geen wasgeel gebruiken. Ook niet van La roche pose. Idd zinkzalf. Welke luiers heb je? Ik zou even goed letten op goed ademende luiers. Bijvoorbeeld pampers premium protection. En gebruik billendoekjes op waterbasis waar geen troep in zit.

4 jaar geleden

In het begin had mijn baby ook last van rode billen en de uitslag was open en vurig. Toen had de CB bepanthan geadviseerd. In sudocream zit zink wat het dus erger kan maken. Bepanthan hielp heel erg bij hem. En idd washandjes ipv billenboekjes.

4 jaar geleden

Reactie op Happy84

Ik zou iig even geen wasgeel gebruiken. Ook niet van La roche pose. Idd zin ...
Ja gewoon van de Jumbo eigen merk. Dus gewoon zijn billetjes schoonmaken met een water washandje?

4 jaar geleden

Ik zou de sudocreme wisselen voor bepanthen! Mijn dochter had altijd rode billen hoevaak ik ook smeerde met sudocreme ik ben toen over gestapt op bepanthen en binnen 3 dagen waren de rode billen verdwenen. Toen haar tandjes door kwamen kreeg ze rode uitslag op haar billen gelijk weer gesmeerd met bepanthen en het is niet erger geworden en was binnen 2 dagen weer weg.

4 jaar geleden

Ja gewoon van de Jumbo eigen merk. Dus gewoon zijn billetjes schoonmaken me ...
Ik zelf heb de billendoekjes van Kruidvat. En nadat ik dan de poep daarmee weg heb gehaald doe ik heb met een washandje na met alleen warm water ipv ook wasgel. En de tip van bepanthen kan ook een goede zijn. Alleen werkt niet voor iedereen. Sommigen zijn er wel weer allergisch voor. Maar is je beeb het niet is bepanthen ook fijn.

4 jaar geleden

Wij gebruiken voor diarree tasectan. Maar omdat het doorkomende tandjes zijn weet ik niet of dat helpt. En heilwol schijnt heel goed te helpen. Dan smeer je eerst wat zalf op dan klein plukje heilwol. Dan wordt dat plekje beschermd voor de diarree

4 jaar geleden

Dit hadden wij ook, 2 dagem barrière crème gesmeerd van Tena en we waren eraf. Nooit meer gahad. Sudocreme pakt niet op open wondjes barier crème wel, die verzorgd en geeft er meteen een laagje overheen zodat er geen ontlasting bij kan komen.

4 jaar geleden

Sudocreme kan je beter niet op open plekjes smeren. Depanthen gebruik ik meestal

4 jaar geleden

Zinkzalf en maizena in de luier!

4 jaar geleden

Sudo en maizena zijn idd echt dé oplossing!!!

4 jaar geleden

Een goede zinkzalf of zinkolie (van het schap wondverzorging ipv babyschap) werd mij geadviseerd, dat hielp hier!

4 jaar geleden

Reactie op Anne-Clair

Sudo en maizena zijn idd echt dé oplossing!!!
Maizena??

4 jaar geleden

Maizena??
Ja maizena! Klinkt heel vreemd haha, maar dat werkt zo goed tegen open billetjes door luieruitslag. Eerst sudo en dan maizena erover. Beetje door elkaar roeren daardoor wordt het een dikke substantie! Na een dag is het dan vaak over (of zo goed als)!

4 jaar geleden

Water droogt uit en kan irriteren, dus ik zou billendoekjes op basis van water gebruiken en goed nadrogen met een tissue. Als de billetjes open liggen, moet je een herstellende zalf gebruiken, zoals bepanthen/inotyol

4 jaar geleden

Maizena??
Ja maïzena neemt Vocht op! Dus houdt het heel droog

4 jaar geleden

Het beste wat bij ons heeft geholpen is maïzena klippen op de billetjes. Het droogt de plekken heel erg en heb je ook geen wondjes meer

4 jaar geleden

Wij hadden dit ook paar weken geleden, enige wat hielp was de dr leenarts billwncreme (het potje) rest gleed er af en idd waterbillendoekjes.

4 jaar geleden

Sudo creme droogt uit en moet je niet op open plekjes smeren. Sinds wij over zijn gegaan op bepanthen baby zalf heeft hij nooit meer luieruitslag gehad. Ik doe dit nu standaard op als hij gepoept heeft. Hier nu ook hele zure poep en tandjes komen al maanden door, maar wel opeens 3x per dag ipv 1x ontlasting. Misschien eens parfumvrije billendoekjes proberen om de billetjes schoon te maken.

4 jaar geleden

Ik heb de producten van la Roche baby zelf op schrale huid geprobeerd en dat prikte echt enorm!!! 😢 Ik zou stoppen met die producten!