26 Reacties

4 jaar geleden

Staat je SI gewricht wel recht? Want dan kunnen ze masseren wat ze willen..

4 jaar geleden

Klinkt bekend, helaas stond de mijne scheef moet zeggen na stoppen met werken werd dit echt veel beter

4 jaar geleden

Reactie op EnnaP

Staat je SI gewricht wel recht? Want dan kunnen ze masseren wat ze willen.. ...
Mm bekken staat lichtelijk scheef, maar hier heb ik geen laat van gehad en is met oefeningen recht gekregen. Heb dat si gewricht overbelast doordat ik zelf een dag naar de dierentuin ben geweest. Voelde me goed, tot de volgende dag.

4 jaar geleden

Hi! Ik heb hier ook heel veel last van, ik ben nu 38+1 en sinds 2 weken is het zo pijnlijk dat ik amper kan lopen dus heel veel bed en bankhangen. Met traplopen huil ik het ook bijna uit. Ik heb gewone fysio, bekkenfysio, draag een bekkenband, ik word ingetaped.. het helpt allemaal niet zoveel meer zeker niet nu de baby is ingedaald en het allemaal weker wordt. Ik heb afgelopen vrijdag op advies van de vk even gezwommen om toch beweging te krijgen, het zwemmen zelf gaf wel iets verlichting maar niet zoveel als ik gehoopt had. Toen ik het zwembad uitging was het nog 10x zwaarder.. en tijdens het omkleden in het hokje had ik even heel veel zelfmedelijden! 😜 kan mezelf ook niet meer afdrogen o.i.d. dus ben compleet afhankelijk, vreselijk! Mijn man zet vanavond het bed beneden neer zodat ik iig geen trappen meer hoef te lopen, ben alleen bang dat ik dan nog meer in bed lig en me nog futlozer ga voelen. Helaas geen tips dus.. alleen het maar accepteren en hopen dat ze snel komt! Slapen zelf is ook echt een drama.. heb een normaal kussen tussen de benen geprobeerd, een voedingskussen, kussens onder het matras aan de achterkant.. het is echt even proberen wat je fijn vindt..

4 jaar geleden

Heb hier al bijna 7jr last van dankzij slechte begeleiding na mn bevalling van mn 2ling. Deze zwangerschap gaat het redelijk maar hoe het straks is....ik hoop net zo anders heb ik een hele grote uitdaging...massage, pijnpoli eigenlijk alles heb ik al gezien of geprobeert en er is voor mij niks dat helpt of verlichting geeft. Sterkte

4 jaar geleden

Reactie op NS91

Mm bekken staat lichtelijk scheef, maar hier heb ik geen laat van gehad en ...
Balen 😑

4 jaar geleden

Tip om de pijn te verlichten (helpt bij mij echt heel goed): Op bed liggen met opgetrokken knieën en voeten plat op bed. En dan je knieën uit elkaar laten vallen (beide kanten tegelijk!) tot het moment dat je het gaat voelen, dan stoppen (kan evt kussens onder je knieën leggen ter ondersteuning). Evt kan je steeds een beetje lager. Zo minuut of 10 blijven liggen. Als dit te pijnlijk is kan je ook op en neer bewegen: open dicht, open dicht etc

4 jaar geleden

En de app: Rost Moves Mama Staat deze volgens mij in uitgelegd en staan nog meer handige houdingen in

4 jaar geleden

Hoihoi, Ik heb al 15 jaar last van mijn si gewricht en bij mij hebben ze vanalles geprobeerd (wat allemaal iets heeft meegeholpen), maar vooral de jonge fysio met een frisse kijk heeft mij geholpen. Hij heeft mijn bekken weer rechtgezet. Helaas mogen ze dat niet doen in dit termijn 😔 daarna natuurlijk wel. Oefeningen als plat liggen en steeds 1 voor 1 het ene been langer maken dan het andere. Of met een tennisbal over de spieren rollen doordat je de tennisbal tussen de pijnlijke plaats en bv de muur drukt. Je knie naar je toe trekken en aantal seconden vasthouden, om en om. Je re knie buigen terwijl je ligt. Jeli enkel op je rechterbovenbeen/knie plaatsen en dan je re been vastpakken en naar je toe trekken. Hopelijk helpt er iets.

4 jaar geleden

Reactie op Sopvm

Tip om de pijn te verlichten (helpt bij mij echt heel goed): Op bed liggen ...
Dankjulliewel voor de tips! Daar ga ik zeker mee aan de slag. En het is natuurlijk een stuk weker allemaal nu, dat zal het herstel ook minder makkelijk maken denk ik?

4 jaar geleden

Hele fijne oefeningen om SI gewicht te stabiliseren. Ik doe ze soms meerdere keren per dag

4 jaar geleden

Reactie op MichellevVeggel

Hoihoi, Ik heb al 15 jaar last van mijn si gewricht en bij mij hebben ze va ...
Mogen ze niet doen in dit termijn? 9 aug worden mijn bekken recht gezet, namelijk ook een verschoven si gewricht..

4 jaar geleden

Hoihoi, Ik heb al 15 jaar last van mijn si gewricht en bij mij hebben ze va ...
Die laatste oefening die jij omschrijft mag ik nu juist niet meer doen. Omdat alles zo week is door de zwangerschap, mag ik alleen nog de oefeningen doen waarbij de beide kanten gelijkmatig beweegt. Om en om mag ik niet meer. Blijf het altijd bijzonder vinden hoe elke fysio een andere mening heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Sopvm

Die laatste oefening die jij omschrijft mag ik nu juist niet meer doen. Omd ...
Ow, ok 😅 ja apart dat iedereen wat anders zegt 🤔😅 ik moet normaal met fitnessen wel gelijkmatig bewegen, maar met de oefeningen hoeft dat niet. Misschien iedere fysio een eigen kijk per individu?? Haha Hoop dat er oefeningen zijn die in ieder geval iets verlichting geven voor jou 🤗

4 jaar geleden

Mogen ze niet doen in dit termijn? 9 aug worden mijn bekken recht gezet, n ...
Daar bedoel ik mee wat mijn fysio bij mij doet. Hij zei dat dat niet mag. Is een soort van kraken. Weet natuurlijk niet welke andere manieren er nog meer zijn 😉

4 jaar geleden

Daar bedoel ik mee wat mijn fysio bij mij doet. Hij zei dat dat niet mag. I ...
Ah, nou twijfel ik wel of ik het toe moet laten.. Heeft jouw fysio een reden gegeven?

4 jaar geleden

Ah, nou twijfel ik wel of ik het toe moet laten.. Heeft jouw fysio een rede ...
Waarschijnlijk wel, maar is al weer maanden geleden. Zwangerschapsdementie😅 Ik heb juist minder last aan mijn SI gewricht doordat alles week wordt. Dus heb de behandeling ook niet nodig gehad. Na de bevalling gaat het weer vastzitten. Maar ze hebben er voor geleerd he. Misschien heeft jou fysio juist een techniek wat wel mag. En als ze iets doen, doen ze het voorzichtiger dan als je niet zwanger zou zijn 😁

4 jaar geleden

Reactie op Sopvm

Tip om de pijn te verlichten (helpt bij mij echt heel goed): Op bed liggen ...
Zo dankbaar voor deze tip! 😍 Ik ben het nu een aantal dagen aan het doen, meerdere keren per dag en het helpt inderdaad wel. Heb nu sinds 2 dagen (even afkloppen) rechts veel minder pijn. Jammer dat de bekkenfysio en mijn normale fysio hier nooit iets over gezegd hebben.. bedankt!! 🥰

4 jaar geleden

Reactie op SAS1994

Zo dankbaar voor deze tip! 😍 Ik ben het nu een aantal dagen aan het doen, ...
Fijn om te horen! 😍

4 jaar geleden

Hier ook een overbelast SI gewricht. Lopen en gewicht zetten op links was hels. Ook opstaan ging haast niet. Vreselijk! Fysio hielp nauwelijks, sportmasseur geprobeert maar ook weinig effect. Iedereen zei dat ik het moest accepteren, het hoort er nu eenmaal bij. Maar daar ben ik niet zo van 😄 dus chiropractor geweest. Na de 1e keer spierpijn maar niets gekkers dan voorheen. En ik kan opstaan zonder pijn en ik zak niet meer door mijn heup waardoor het lopen beter gaat. Ik ben nog geen kievit maar dat hoeft ook niet. Morgen weer heen en ik kan niet wachten 😃