20 Reacties

4 jaar geleden

Hier net hetzelfde. Weet ook niet zo goed wat doen. Enkel op mij valt hij na lang krijsen in slaap. En daar duren zijn dutjes iets langer. Hem weg leggen lukt niet dan is hij dadelijk terug wakker. Ik hoop ook tips te horen!

4 jaar geleden

Oei wat zwaar! Mischien toch iets eerder op bed leggen zodat je het huilen voor bent? Of in de wandelwagen/draagzak? Zou idd een sprongetje kunnen zijn. Sprong 3 komt geloof ik rond die tijd! (Sprongen gaan wel uit van de uitgerekende datum) Op insta heb je verschillende slaap coach die tips delen. Ik volg slaaptipsvoorbabys. Mischien vind je daar je antwoord? En alles is een fase 😉

4 jaar geleden

Slaaptipsvoorbabys.nl!! Zij hebben ook fantastische ritmes en tips.

4 jaar geleden

Probeer een draagzak wie weet helpt het. Mijn zoon is nu 18 weken, maar heb bijna 14 weken lang hem alleen in de draagzak gehad, want anders kon hij niet overdag niet slapen. Waarschijnlijk ook een sprong. Heb je de app oei ik groei ook? Dan kan je dit een beetje volgen. Sterkte, pittig is het zeker! Hopelijk wordt het voor jullie beide snel wat makkelijker en komt er meer slaap en zo meer rust.

4 jaar geleden

Witte ruis al geprobeerd? Mijn dochter wordt daar meestal wel rustig van, maar werkt ook niet altijd...maar zeker het proberen waard!

4 jaar geleden

Ik volg. Hier precies hetzelfde probleem. Nooit een goede slaper geweest maar sinds een week echt drama en dan al die moeite voor een half uurtje slaap.

4 jaar geleden

Hier helaas ook last van. Onze dochter sliep heel goed en had een mooi ritme zowel overdag als s nachts en viel zelf in slaap, helaas sinds een fikse oorontsteking is haar hele ritme weg en is ook onze meid oververmoeid omdat ze niet kon slapen. Het CB adviseerde de 5 minuten methode. Steeds 5 minuten laten huilen, dan weer terug voor een aai over de bol en zeggen dat papa en mama er zijn en dan weer 5 minuten laten huilen. Wij hebben dit advies naast ons neergelegd omdat dit wij het te vroeg vonden voor een nog ziek en zo jong meisje, maar wellicht dat het bij anderen wel past.

4 jaar geleden

De 4 maanden slaapregressie begint tussen de 3 en 5 maanden... kan dit wel zijn...

4 jaar geleden

Regendagen zijn ook vaak bij 3 maanden. Maar wij hebben veel baat bij het boek van Ria bloem. Inbakeren en regelmaat. Oefenen met zelfstandig in slaap vallen/huilen. Het is echt heel moeilijk maar het gaat hier steeds beter. Huilt nu vaak 15 minuten dan is hij zo moe. Gaan we erheen om hem over het gezicht/hoofdje te wrijven en bam.. 1 a 2 minuten en hij is vertrokken richting dromenland. Heel veel succes en weet dat je niet alleen bent. Doe vooral wat goed voelt.

4 jaar geleden

Oh ja en inderdaad altijd witte ruis opzetten. Helpt enorm.

4 jaar geleden

Wat nu heel belangrijk is dat je baby slaapt krijgt, maakt niet uit hoe. Om zo maar uit die vicieuze cirkel van vermoeidheid te komen. Slaapt die wel in je armen? Prima laat hem in je armen slapen. Probeer dit sws 1 slaapcyclus (45minuten). Ook erg belangrijk om aan de wakkertijden te houden. Volgens mij max 90 minuten voor zijn leeftijd maar eerder naar bed is ook niet erg. En een draagzak/doek is ook een hele goede investering. Dan zou ik na ongeveer 30 minuten hem in de draagzak doen, lekker buiten wandelen. Kan die eerst rondkijken en als die moe is gaan slapen. Ik zorgde er altijd voor dat ik sws een slaapcyclus aan het wandelen was. Mijn baby slaapt namelijk niet in de draagdoek als ik stilzit echt alleen als ik loop. Ook erg belangrijk om de prikkels overdag zo min mogelijk te houden, geen bezoek niet veel speelgoed, geen tv prikkels en geen uitstapjes wat het slaapritme kan verstoren. Als die niet meer oververmoeid is kan je oefenen met zelfstandig inslapen enzo. Dan zou ik beginnen met het eerste dutje vd dag in z'n eigen bedje, die gaat vaak het makkelijkst, smiddags ook weer proberen, wordt een strijd? Probeer het dan ong. 20min met de 4s methode, werkte hier erg goed. En als die dan niet wil slapen ga je lekker wandelen in de kinderwagen. En het laatste dutje deed ik altijd in de draagdoek. Ik ging rond een uur of drie lopen , heeft ongeveer 20 minuten nodig om in slaapt te vallen en ik ben dan tot ongeveer half vijf vijf uur gaan wandelen. En ik bracht der dan om 18 u naar bed. Dit vergt echt wel even wat tijd en energie maar mijn baby is nu super vrolijk en slaapt heel gemakkelijk in.

4 jaar geleden

Reactie op Itepietje

Hier helaas ook last van. Onze dochter sliep heel goed en had een mooi ritm ...
Nee joh... wat een raar advies van het CB!

4 jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt overdag erg moeilijk. In de draagzak slaapt ze wel goed dan! Hopelijk kun je het patroon goed doorbreken. Ik volg via insta 'Slaaptips voor baby's', zij hebben ook een boek en telefonische consulten.

4 jaar geleden

Reactie op -Pip-

Nee joh... wat een raar advies van het CB!
Ja toch, vonden wij ook. Ze zei dat baby's nu al kunnen manipuleren terwijl altijd overal wordt gezegd dat baby's dat de eerste 6 maanden niet kunnen dus dat je ze niet kan verwennen. We worden volgende week teruggebeld om te horen hoe het gaat, dan gaan we vertellen dat we besloten hebben om lekker ons eigen plan te trekken 😅

4 jaar geleden

Lieverd hou vol! Mijn baby is 20 weken en ik kan me zijn sprong 3 als gister herinneren. Hij was alleen maar aan het krijsen en ik wist mij ook geen raad. Ik kwam zelfs een avond bij de huisartsenpost omdat ik dacht dat er iets was…niks gevonden. Sprong 4 was minder pittig maar duurdelanger… Ik kan je geen advies geven hoe je het kan verhelpen maar je moet weten dat je niet alleen bent. Laat de tranen gaan en ik hoop dat jij iig iemand in je omgeving hebt die je kan helpen met de baby…

4 jaar geleden

Oh ik heb tijdens zijn sprong 3 mijn auto een deuk bezorgd omdat ik niet kon parkeren met een krijsend baby op de achterbak..ik was uitgeput net als jij❤️

4 jaar geleden

Dankjullie wel voor alle reacties. Ik had veel eigenlijk wel al geprobeerd en we zitten er nog steeds in. Yuppie heey. Ik ben vandaag maar eens begonnen aan gewoon in bed laten huilen en om de tien minuten kijken hoe het gaat. De eerste dutje heeft die een uur lang alles bij mekaar geschreeuwd en de tweede dutje sliep die meteen. Nu even volhouden en doorzetten dan maar. Sterkte voor de buren die wel zullen denken. Maar ik kan ze even niet helpen.

4 jaar geleden

Reactie op oummarou

Dankjullie wel voor alle reacties. Ik had veel eigenlijk wel al geprobeerd ...
Pfoeee zwaar he! Ik heb dit een aantal weken geleden ook gehad.. ik was echt doooodmoe met de hele dag een huilend kind om me heen. Ik heb het advies van het cb om te laten huilen toen opgevolgd.. eerste keer heeft ze 40 minuten gehuild boven, en ik beneden 😂, maar daarna steeds korter. Nu kan ze zonder te huilen zelf in haar eigen bedje in slaap vallen en als ze nu huilt weet ik zeker dat er echt iets aan de hand is en dan kan ik daar beter op anticiperen.. als je zelf meer energie hebt kun je ook beter je kindje troosten😊