4 Reacties

2 weken geleden

Doe waar je je goed bij voelt.. 2 jaar geleden is mijn schoonmoeder overleden. Ze wilde heel graag dat we m'n zoontje mee zouden nemen. Was toen bijna 2. Hebben we gedaan. Hij liep beetje heen en weer maar het ging gelukkig wel goed.

2 weken geleden

Heehee alseerst gecondoleerd en heel veel sterkte met dit verlies❤️ Het is erg lastig in te schatten waar je goed aan doet.. Herkenbaar van Dat ze niet snappen en willen spelen mijn oma is paar weken geleden overleden en toen hebben we ons zoontje thuis gelatenmaar hij snapt nu ook niet Day ze weg is.. Vrienden van ons die vader is pas overleden die vader wou heel graag de kleinkinderen erbij hebben de jongste waren ook net 3 anders had ze ze miss thuis gelaten in de week zelf bij de kist gelaten ze gingen er heel luchtig mee om op de uitvaart zelf hadden ze naast de kist een tafeltje met kleur boeken zodat ze onder de uitvaart wat te doen hadden bij het graf hebben ze allemaal bellenblaas kusjes gegeven aan opa vond hetzelf wel heel mooi dat ze er zo kunnen bijzijn en dat ze weten waar opa dan heen is zegmaar

2 weken geleden

Persoonlijk zou ik hem wel meenemen als er ook regelmatig contact was met opa. Misschien hoeft iemand het niet 100% te begrijpen, maar ook door 'nieuwe' dingen te zien leren ze het. En kunnen ze wel hun eigen versie maken van het overlijden. En ook op hun manier afscheidnemen. Misschien is het met 3 jaar allemaal niet zo duidelijk, maar uiteindelijk krijgen ze toch meer mee dan we denken. Geen actieve herinneringen is wat anders dan geen impact.

5 dagen geleden

Hem meenemen en van te voren boekjes lezen, bijvoorbeeld kikker en het vogeltje. Stel hij kan hem ook nog even zien en hij reageert niet meer dan is dat goed voor de ‘closure’ denk ik. Mijn schoonmoeder is overleden toen vriend 15 was en onze dochter legt goed de link met de uitleg bij kikker. Heeft het regelmatig nu over oma in de hemel en dat wij er niet naartoe kunnen.