8 Reacties
3 jaar geleden
Herkenbaar, ik wordt een week van tevoren emotioneler en kan niks hebben. Iedereen moet gewoon z'n mond houden en m'n vriend mag niet meer ademen, want irritant.
Niks is goed.
Helaas geen tips, maar ik weet waardoor het komt dus kan het vaak wel relativeren. En af en toe een potje janken is ook wel lekker. M'n vriend weet inmiddels ook dat ik in die periode van de maand wat minder vrolijk ben en kan daar gelukkig goed mee omgaan
3 jaar geleden
Ik! Heb van mijzelf ook enorm heftige lange menstruaties, 14 dagen is normaal🙄 en dan idd vlak voor/begin menstruatie dus idd last van enorme stemming wisselingen ed.
Ik zit mede hierom aan de pil, maar wil denk ik weer een mirena spiraal. Die had ik voor mijn zwangerschap en beviel mij het beste, voelde mij toen ook het best. Nu heb ik een vrij zware pil die niet optimaal werkt. En voelde mij met spiraal gewoon beter
3 jaar geleden
Hooii! Ik had hier o.a ook last van voordat ik op mijn voeding ging letten. Ondertussen zijn diverse vreemde/vage klachten zijn vermindert/verdwenen. M.i. Heeft het vooral te maken met hormoon(on)balans. Ik weet nu hoe ik ermee moet omgaan en daar hoort ook accepteren bij als ik wel bewust minder goede keuzes maak.
3 jaar geleden
Nou ik heb er nog nooit van gehoord maar Ik herken mezelf hier heel erg in, paar dagen voor m’n menstruatie (heb totaal geen cyclus) maar goed word ik zo angstig voor alles, allen maar huilen ect.
Geen tips wel herkenning dus
3 jaar geleden
Hoi,
Ik heb hier heel erg last van. Zo erg dat ik meerdere keren in coma op de ic ben beland vanwege suïcidepogingen. Dit was ook icm mijn depressie natuurlijk maar die pogingen waren altijd net voor mijn menstruatie.
Voor mij hielp magnesium citraat slikken een beetje (zijn wel wat dingen over geschreven als je zoekt) en zoeken naar het juiste soort anticonceptie. Voor mij was dat een mirena spiraal vanwege de gelijke hoeveelheid hormonen elke dag. Dingen als prikpil (in 1x hoge dosis) waren dus juist niet geschikt. Toen na 4 jaar m'n spiraal minder ging werken merkte ik het meteen. Met spoed een nieuwe in gezet en het ging weer beter.
Heel veel sterkte ermee. Doe horrormonen zijn k*t en daar kan je niet van winnen. Alleen trucjes zoeken om het acceptabel te maken...