15 Reacties

5 jaar geleden

vreemd, ik aai mijn kat ook best vaak. We adopteerde ze pas toen ik 8maanden zwanger was van onze 2de zoon (nu 7 jaar terug). Ze lag de dag van mijn bevalling in een bolletje tegen mijn kin aan en gaf voortdurend kopjes. Ook nu denk ik dat ze iets aanvoelt. Dus ik neem ze op, aai ze,... ondanks dat ik niet immuun ben. Natuurlijk ververs ik geen kattenbak en als ze me zou lukken, was ik extra mijn handen...

5 jaar geleden

Reactie op eekhoorn85

vreemd, ik aai mijn kat ook best vaak. We adopteerde ze pas toen ik 8maand ...
lukken=likjes geven

5 jaar geleden

Ik vind het precies wat overdreven. Ik aai mijn kat ook, doe enkel geen kattenbak meer. Maar na elke aai mijn handen wassen... ik dacht het niet 🙂. Enkel als ik de poten heb aangeraakt let ik er wel zeker op dat ik mijn handen even was. Bij mijn eerste zwangerschap deed ik het ook zo, is nooit een probleem van gemaakt en mijn zoon is helemaal gezond ☺️.

5 jaar geleden

Gewoon lekker met dr knuffelen! Heb het nog nooit gehoord ik knuffel ook volop met mn 2 katten en ben nu 37+4 van een gezond kindje laat je niet gek maken 😊

5 jaar geleden

Nooit van gehoord. Voor t eten was ik altijd mn handen maar misschien ga ik nu vaker mn handen wassen dan

5 jaar geleden

Ohh wat overdreven.. Dat is er waarschijnlijk eentje die katten gewoon 'vies' vindt ;) Nee hoor, de kattenbak laat ik fijn voor wat het is - die doet man - maar kat ligt minimaal eens per dag te kroelen bij mij op schoot.

5 jaar geleden

Oh jee wat streng. Ik heb een kitten die aai ik regelmatig en nee was niet elke keer mn handen. De kattenbak doe ik ook zelf ( zou niet weten wie het anders zou moeten doen) met mondkap en huishoudhandschoenen aan. Heb zakken eromheen dus het is binnen no time gedaan. Dettoldoekje eroverheen en klaar is kees. Lekker liefde geven en ontvangen hoor.

5 jaar geleden

Het lijkt mij wat overdreven. Je mag niet in aanraking komen met de ontlasting. Maar als je toch nog twijfels hebt. Je kan je laten testen of je de toxomasplose ziekte hebt gehad. Dan ben je namelijk immuun en kan je gewoon alles normaal doen

5 jaar geleden

Als je kat binnen blijft zou ik zeggen er is geen echt gevaar gaat je kat buiten moet je wel wat voorzichtiger zijn want die kunnen ook meer ziektes meedragen

5 jaar geleden

Gewoon lekker blijven aaien en kusjes geven ;) doe ik met die van ons ook. Katten zijn een van de schoonste dieren, alleen kan de ontlasting gevaarlijk zijn voor jou. Heel goed dus dat je de kattenbakken nu niet verschoont. Zijn het bij jou ook binnenkatten?

5 jaar geleden

Reactie op Marit_1989

Gewoon lekker blijven aaien en kusjes geven ;) doe ik met die van ons ook. ...
In principe wel want ze gaat alleen naar buiten om te poepen of plassen in haar “zandbak” waar ze dan uitgebreid in graaft. Dus die zandbak is een grote kattenbak en het zand dat ze naar binnenloopt zal niet heel schoon zijn. Soms springt ze dan gewoon op bed. Dat vond ik al irritant omdat ik geen zand in bed wil. Maar nu realiseer ik me ook hoe onhygiënisch dit is.

5 jaar geleden

Volgens mij kan het alleen “gevaarlijk” zijn als je gekrabd wordt door een kat maar heb nog nooit gehoord door het aaien van een kat. Ik heb ook een kat maar de verloskundige heeft hier niks over gezegd tegen mij.

5 jaar geleden

Reactie op ennas mam

In principe wel want ze gaat alleen naar buiten om te poepen of plassen in ...
Je zou ook tijdelijk een kattenbak binnen kunnen zetten. Dan weet je iig zeker dat alleen jouw eigen kat op die bak gaat. Alleen een beetje lastig aanschaffen nu alle winkels gesloten blijven. Wat ik wel altijd doe is dat ik mijn handen goed was voordat ik ga koken of eten, maar echt niet na elke aai.

5 jaar geleden

Reactie op bartmanni

Volgens mij kan het alleen “gevaarlijk” zijn als je gekrabd wordt door een ...
Haha oei 😅 onze kat heeft dit pas per ongeluk gedaan bij mij toen ik sliep. Dat is alleen alweer twee weken terug.

5 jaar geleden

Reactie op Marit_1989

Haha oei 😅 onze kat heeft dit pas per ongeluk gedaan bij mij toen ik sliep ...
Ja volgens mij omdat die nageltjes een beetje hol zijn en veel viezigheid in zit. Goed ontsmetten tegen ontstekingen. Ze zoeken tegenwoordig wel overal wat achter hoor vind ik.