18 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben een beetje vanalles geprobeerd. Van puckababy tot ergopouch tot gewone slaapzakken en moet zeggen dat die love2dream swaddle up hier het beste meevalt.. ons zoontje past nu ook in 68 en zijn van plan de swaddle up te kopen waar de mouwen af kunnen zodat we zo stil aan kunnen afbouwen.. misschien is dat iets?

4 jaar geleden

Wij hebben een beetje vanalles geprobeerd. Van puckababy tot ergopouch tot ...
Wij gaan dit weekend naar de ardennen en ze geven sneeuw, mijn swaddle is maar 1 tog maar bij ons is het altijd warm in huis. Ik ben bang hij het te koud zal hebben. Maar de puckababy word het ook niet! Die armen zijn nog veel te groot 🙈🙈 hopelijk is het huisje goed te verwarmen of het zal strak onder een dekentje zijn , hij slaapt wel naast mij.

4 jaar geleden

Wij hebben het al na een paar weken gedaan omdat ik uit ervaring weet dat het steeds lastiger wordt om af te bouwen. Een dikke slaapzak met dikke mouwen werkte hier goed. De eerste paar dagen de armpjes onder het lakentje gestopt. Deze trok hij er natuurlijk steeds weer onderuit maar zo langzaam wel leren slapen in de gewone slaapzak. Was even een dag of drie wat rommeliger maar nu slaapt hij weer heerlijk! En vind het er zo lekker uitzien, een baby in een dikke slaapzak met lekker z'n armpjes omhoog. Hij slaapt superchill en ligt zoals hij dat nu fijn vind ipv z'n armpjes vastgehouden. Net zo fijn!

4 jaar geleden

Reactie op Maaike C

Wij gaan dit weekend naar de ardennen en ze geven sneeuw, mijn swaddle is ...
Mouwen een stukje omslaan (scheelt ook weer tegen het slaan) en eventueel halsopening iets dicht naaien/vast zetten

4 jaar geleden

Reactie op Lovebaby2019

Wij hebben het al na een paar weken gedaan omdat ik uit ervaring weet dat h ...
Ik ga het na het weekend proberen denk ik. Anders is het teveel in 1 keer, andere slaapzak, andere omgeving... dankje voor je tips! Ik neem ze zeker mee 😚

4 jaar geleden

Reactie op Maaike C

Wij gaan dit weekend naar de ardennen en ze geven sneeuw, mijn swaddle is ...
Oooh de cutie!! Zoals lovebaby2019 zegt de mouwen oprollen en eventueel zo een veiligheidsspeld om het aan zijn nekje wat smaller te maken?

4 jaar geleden

Oooh de cutie!! Zoals lovebaby2019 zegt de mouwen oprollen en eventueel z ...
Op de foto lijkt het inderdaad breed, maar dit valt goed mee. Het zijn eerder die mouwen ik zo groot vind. Kan mij niet voorstellen dat zijn armen binnen 3 maand zo lang zijn 🤣🙈 maar oprollen zal de enige mogelijkheid zijn

4 jaar geleden

Dit was het advies van Puckababy aan mij toen ik hem ernaar vroeg.

4 jaar geleden

Wij zijn van de puckababy piep (inbaker slaapzak) naar de newborn gegaan. Baby sliep de hele nacht door en heb niet het idee dat hij moest wennen. Hij heeft nu maat 62 en slaapzak zit prima en kan ook nog wel even mee. Zag op de website dat ze vanaf 6 maanden de vier seizoenen aanbevelen. Als Floris te groot is voor de newborn wil ik hier 2 van aanschaffen. We hebben nog wel eens een ongelukje en dan is het handig om 2 te hebben. Voor de piep en newborn heb ik dit niet gedaan omdat ze maar kort meegaan.

4 jaar geleden

Reactie op Hollie

Wij zijn van de puckababy piep (inbaker slaapzak) naar de newborn gegaan. B ...
Wij gebruiken de newborn bag al vanaf 4 weken. Ik heb er 2 ban aangeschaft ik ga over op de 4 seizoenen als ze of de lengte heeft of als ze 6 mnd is. Ik verwacht in ons geval eerder dan 6 maand ivm de lengte van onze meid.

4 jaar geleden

Als je puckababy mailt krijg je een gratis band die je om de 4 seizoenen kan doen, als deze nog te groot uitvalt. Hij sluit dan veel beter aan. Voor mijn eerste kindje was hij veels te breed met 6 maanden. Overigens slaapt hij nu nog steeds in de 4 seizoenen (januari wordt hij 2). Echt topdingen! Hij slaapt al half als je ze aan doet en wil er bijna nooit uit in de ochtend.

4 jaar geleden

Reactie op Happy84

Wij gebruiken de newborn bag al vanaf 4 weken. Ik heb er 2 ban aangeschaft ...
Jaa fijn is die hè.. ik gebruik hem pas sinds hij 3 maanden is en vind het dan toch wat zonde om voor 3 maanden nog 1 te kopen. Hij kan gelukkig in de droger haha

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Als je puckababy mailt krijg je een gratis band die je om de 4 seizoenen ka ...
Is dat een band waarmee je de zak smaller maakt of de halsopening?

4 jaar geleden

Reactie op Hollie

Jaa fijn is die hè.. ik gebruik hem pas sinds hij 3 maanden is en vind het ...

4 jaar geleden

Sinds gisteren begonnen met slaapzak van Jollein. Onze zoon sliep hiervoor in een Meyco Swaddle. Afgelopen nacht heeft ie gewoon van 21:00 tot 05:20 geslapen. Het was even wennen maar hij pakt ht goed op. Wat scheelt is dat we overdag de swaddle al niet meer gebruikte.

4 jaar geleden

Wij zijn na de meyco swaddle overgestapt op een lakentje en slaapzakje van fedde&kees. Werkt ook fantastisch!

4 jaar geleden

Reactie op Annesoof83

Is dat een band waarmee je de zak smaller maakt of de halsopening?
De zak, niet de halsopening. Maar door die band wordt het wel moeilijker om in de hals te zakken.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

De zak, niet de halsopening. Maar door die band wordt het wel moeilijker om ...
Fijn, thanks voor de tip!! Ik kreeg em gisteren binnen en hij (15 weken) sliep er vannacht voor het eerst in. Heb de zak maximaal ingekort met de knoopjes aan de achterkant en dat werkte eigenlijk ook heel goed! Fijne slaapzak!