51 Reacties

4 jaar geleden

Leuk! Ik volg!

4 jaar geleden

Je kunt bananenpannenkoekjes maken! Is mijn zoontje dol op. Ik maak ze met een hele banaan, een ei, 2 eetlepels bloem (rijstebloem, kokosmeel of amandelmeel gebruik ik) en een snufje kaneel. Dit alles met de staafmixer fijnmixen en dan bakken in de pan. Verder zou je wentelteefjes kunnen maken dan is het brood net wat makkelijker te eten. Ik maak dat met moedermelk, een ei, een schepje rijstebloem en wat kaneel. Brood erin dopen en dan bakken, vervolgens kan je er wat op doen zoals geprakte banaan of pindakaas. Op die manier introduceer je ook gelijk ei. Ik gebruik de ebooks van the baby healthynut cookbook en die van happy healthy eaters. Staan leuke recepten in en tot nu toe vindt mijn zoontje echt alles lekker!

4 jaar geleden

Jaaa! Wat nikki_k zegt🤩 Ebook van baby healthnut is echt een aanrader!! Ze heeft ook instagram en een youtube account waar ze enorm veel baby recepten deelt maar ook af en toe meal prep ideeën deelt! Met gratis pdfjes wat je kunt downloaden. Zelfde geldt met happy healthy eaters, leuke educatieve instagram en een ebook!

4 jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Jaaa! Wat nikki_k zegt🤩 Ebook van baby healthnut is echt een aanrader!! Z ...
Hoe vind je haar opc instagram?:) want zocht even baby healthnut maar vond vooral hashtags

4 jaar geleden

Reactie op RaVe

Hoe vind je haar opc instagram?:) want zocht even baby healthnut maar vond ...
Healthnutnutrition

4 jaar geleden

Weet iemand of het kookboek van de kleintjes methode intersant is ?

4 jaar geleden

Een omeletje met kruiden is altijd heel gemakkelijk om in reepjes te snijden en kan je gemakkelijk mee variëren!

4 jaar geleden

Ik ben nog op zoek naar een manier om kleine losse dingen (rijst, couscous) te introduceren zodat mijn zoontje dit zelf kan pakken. Op de één of andere manier moet ik er een bal van zien te maken of zo? Ik wil zeker de eerste keren de smaak zo puur mogelijk aanbieden, dus niet zomaar mengen met een gepureerde groente als pompoen of zoete aardappel om er zo een bal mee te maken. Iemand ideeën?

4 jaar geleden

Reactie op Zuzanna

Ik ben nog op zoek naar een manier om kleine losse dingen (rijst, couscous) ...
Misschien zou je de rijst plakkerig kunnen maken en dan kunnen rollen zoals je met sushi rijst doet? Of bv sushi rijst of risotto rijst gebruiken om mee te rollen? Denk dat als je er een soort van kleine dikke worstjes van rolt het makkelijker is dan een hele bal om te pakken en in de mond te stoppen. Couscous wordt misschien wat plakkerig met een klontje boter? Daar heb ik minder ideeën bij.

4 jaar geleden

Reactie op Zuzanna

Ik ben nog op zoek naar een manier om kleine losse dingen (rijst, couscous) ...
Ik weet het niet zeker! Maar ik denk dat als je rijst extra lang kookt dat het dan wat plakkeriger wordt. Beetje een soort drappie. Ik gok dat wanneer je dat drappie van rijst dan laat afkoelen dat je het dan makkelijk in een balletje kan kneden. Ik heb het zelf nog nooit op deze manier gedaan maar het is het proberen waard, zeker als je het puur wilt aanbieden

4 jaar geleden

Oja, en k zou geen sushi rijst gebruiken, volgens mij zit daar veel suiker in

4 jaar geleden

Dat zal ik dan eens proberen! Ben benieuwd wat hij er van vindt.

4 jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Oja, en k zou geen sushi rijst gebruiken, volgens mij zit daar veel suiker ...
Nee zit geen suiker in is gewoon het type rijst. Maar mensen voegen als ze sushi willen maken suiker toe aan de rijst. Maar als je er niets aan toevoegt is het gewoon plakrijst. “Gewone” wordt plakkeriger als je er meer water aan toevoegt en langer kookt maar je hebt ook kleefrijst die al van nature plakt

4 jaar geleden

Wordt ook wel eens geadviseerd om een beetje neutrale roomkaas door de rijst / couscous te doen zodat je er een balletje van kunt draaien.

4 jaar geleden

Reactie op eveve

Weet iemand of het kookboek van de kleintjes methode intersant is ?
Je kan je ook aanmelden bij de kleintjes Facebook pagina. Moet je wel het boek voor gelezen hebben. Het is een gesloten Facebook groep

4 jaar geleden

Reactie op Itepietje

Wordt ook wel eens geadviseerd om een beetje neutrale roomkaas door de rijs ...
Rijst is toch pas later in het kleintjes schema? Ik dacht pas met een jaar

4 jaar geleden

Reactie op Laura 🌸

Rijst is toch pas later in het kleintjes schema? Ik dacht pas met een jaar ...
Klopt, bij kleintjes wordt het pas met een jaar geadviseerd ivm het arseen. Bij Rapley mag het wel al direct.

4 jaar geleden

Reactie op RaVe

Een omeletje met kruiden is altijd heel gemakkelijk om in reepjes te snijde ...
Helaas gaat ei nog niet echt goed hier, daarom heb ik ook een beperkt aantal recepten die ik kan maken 😥

4 jaar geleden

Reactie op Nikki_K

Je kunt bananenpannenkoekjes maken! Is mijn zoontje dol op. Ik maak ze met ...
Helaas gaat ei nog niet zo goed hier... Heel jammer want vele lekkere recepten zoals die dat jij benoemt bevatten ei! Zijn die ebooks wel het geld waard? Ik twijfel omdat het geen paperback boeken zijn haha

4 jaar geleden

Reactie op Giove

Helaas gaat ei nog niet zo goed hier... Heel jammer want vele lekkere recep ...
Ah ja lastig is dat! Ik zag wel laatst ook dat ze op instagram een post had geplaatst met de pannenkoeken zonder ei en blijkbaar was de key tot succes om meer meel toe te voegen (geloof het dubbele als ik het me goed herinner, maar wellicht is dat ook een beetje uit proberen). Ik moet zeggen dat ik de ebooks echt meer dan hun geld waard vind! Normaal ben ik ook meer van de “echte kookboeken” maar ik gebruik ze super veel. Bij de healthy nut krijg je ook elke week een mail met een week menu wat super leuk is ter inspiratie. Heb ook een echt kookboek maar daar kijk ik amper in 😅