21 Reacties
4 jaar geleden
Wij vertrekken 20 mei. We gaan een weekje en nemen knijpzakjes fruit mee en waarschijnlijk ook potjes groenten. Geen zin om daar boodschappen te doen.
Mocht ik daar toch in een supermarkt komen, dan laat ik het je weten. Hopelijk heb ik dan ook tips wat je kunt doen op Rhodos. Ik heb vandaag iig twee reisgidsen binnen gekregen.
Geniet van de voorpret en alvast een fijne vakantie!
4 jaar geleden
wij zijn in Kreta maar vind dat ze kwa hapjes echt heel weinig hebben ik heb voor elke avond een potje meegenomen van thuis en fruit eet hij wel gewoon wat ze hier hebben! En mais fingers en koekjes ook zelf meegenomen
4 jaar geleden
We zijn weer terug. Dit was het assortiment in een kleine supermarkt. Er zijn op het eiland ook grotere winkels, daar zijn wij niet geweest, maar daar zal de keuze vast ruimer zijn.
Het is een heerlijk eiland met mooie bezienswaardigheden. We hebben om de dag wat ondernomen en de andere dag bleven we lekker bij het hotel, zodat de kleine de slaapjes in zijn bedje kon doen. Hij deed het daar prima op!
Normaal willen we alles zien, maar dat was hier helaas niet goed te doen, aangezien sommige bezienswaardigheden niet (makkelijk) te bereiken waren met een buggy en mijn zoontje krijste alles bij elkaar in de draagzak 🙈
We hadden een Deryan tentje mee, die namen we als box mee naar het zwembad. Ideaal!
En iedereen is zo enorm lief voor baby’s, dus je wordt overal geholpen en bij elk restaurant was er wel een kinderstoel beschikbaar.
Mocht je meer tips willen, dan hoor ik het wel! Alvast een fijne vakantie!

4 jaar geleden
Reactie op truuske80
We zijn weer terug. Dit was het assortiment in een kleine supermarkt. Er zi ...

Super bedankt voor je reactie. Hopelijk hebben jullie een leuke vakantie gehad.
Wij hebben ook zo'n deryan tentje en twijfelde of ik die mee ging nemen, maar als ik jou zo hoor lijkt me dat een heel goed plan!
Wat jammer dat de draagzak niet zo'n succes was. Het is toch een beetje uitproberen wat werkt en niet werkt denk ik
Hebben jullie leuke dingen gedaan?
Groetjes
4 jaar geleden
Reactie op 19901
Super bedankt voor je reactie. Hopelijk hebben jullie een leuke vakantie ge ...
Graag gedaan! We hebben een hele fijne vakantie gehad. Het is allemaal wel heel anders met een baby, maar we zijn gewoon in het ritme van ons zoontje meegegaan en dan is het allemaal goed te doen.
We zaten in Ixia, niet een hele mooie plaats, maar wel vlakbij Rhodos stad en de luchthaven.
Rhodos stad vond ik heel mooi, daar zijn we één keer een ochtend wat doorheen geslenterd en één ochtend hebben we het Grootmeesterspaleis bezichtigd en nog een paar highlights die we de andere dag hadden gemist. Het paleis bezochten mijn man en ik apart van elkaar, want de buggy mocht niet mee.
In Rhodos stad zijn veel leuke tentjes om een hapje te eten. Wij zijn dol op mezedes (kleine hapjes), dus daar hadden we volop keus.
We hebben één dag een auto gehuurd via het hotel (was maar 45 euro voor een Toyota Yaris, geen geld). Daarmee zijn we naar Monolithos, het zuidelijkste puntje en naar Lindos geweest. Monolithos heb ik met de draagzak gedaan, maar dat was dus geen succes. Daarom hebben we in Lindos alleen maar de Akropolis vanaf een afstandje bekeken en zijn we daarna even het stadje ingegaan.
Het was dus wennen dat we niet alles konden bezoeken. Zoals ook de vlindervallei. Ik las dat dat niet rolstoel toegankelijk was en dat het pad onregelmatig was. Dus tricky met een draagzak, vind ik. Maar goed, het geeft ergens ook rust dat je niet alles “moet” zien.
Als je nog meer wilt weten, let me know!

4 jaar geleden
Wij zijn net terug van zakynthos en er is groente, aardappels rijst etc te vinden, mijn voornemens waren ook vers koken op vakantie. Dit is mij uiteindelijk maar 2 keer gelukt, verder in de avond potjes gegeven. Maar ook een lidll op het eiland , super fijn, daar is van alles te vinden.
4 jaar geleden
Reactie op eliset
Wij vertrekken ook naar zakynthos volgende week alle tips welkom😃
Waar gaan jullie heen in zakynthos? Wij zaten in kalamaki. Huurauto is wel aan te raden. Alleen bij ons waren ze het zitje voor de kleine vergeten,maar kwamen deze netjes binnen een uur brengen. Het zitje wat je krijgt verwacht er niet teveel van. Maar beter iets dan niets :).
4 jaar geleden
Reactie op eliset
Ons hotel ligt in Tsilivi, we hebben inderdaad ook een huurwagen gereservee ...
Ook leuk daarzo heb ik gehoord zijn er niet doorheen gereden. Op de plek zelf huurauto regelen is goedkoper, wij hadden op vakantie besloten toch een huurauto te willen. Alvast veel plezier in Zakynthos! Ik zou graag weer terug willen.
4 jaar geleden
Reactie op Madame89
Ook leuk daarzo heb ik gehoord zijn er niet doorheen gereden. Op de plek ze ...
Ja ene zegt ter plaatsen andere niet voor zekerheid dan toch maar al iets geregeld 🙃🤣 dankjewel ik ben zo benieuwd. Hebben jullie zo’n bootje gehuurd? Vraag me af of dit lukt met een baby maar vrees ervoor