16 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben het geleerd door eerst een heel kort rietje te gebruiken (door midden knippen). En eerst zelf vullen met vloeistof (je vinger op houden) en boven haar mond er wat laten uitlopen. Zodat ze begrijpen dat er drinken uitkomt. Smoothie werkte in het begin het beste bij ons, een dikke vloeistof. Daarna ging het vrij makkelijk. Maar als het niet lukt, dan niet hè. Komt vanzelf 😊
3 jaar geleden
Onze dochter snapte het eerst ook niet. Toen eerst begonnen met knijpfruit (moet ze ook aan zuigen) en daarna de rietjesbeker, eerst zelf aan zuigen zodat er vloeistof bovenin het rietje zit en dan mijn dochter laten proberen. Na een paar pogingen snapte ze het. Ze kon toen al wel uit een tuitbeker drinken..
3 jaar geleden
Mijn dochter deed het eerst ook niet totdat mijn man iets probeerde.
Hij zette het rietje aan haar mond en deed de fles omhoog net zoals met de melk fles. Ze hebben dan het besef dat ze moeten zuigen om er iets uit te krijgen. Zodra ze dit deed, deed mijn man de fles naar beneden en toen snapte ze het 😂.
Hier ging het dus vrij makkelijk.
3 jaar geleden
Wij zaten hier een tijd te stoeien om onze dochter water te laten drinken, maar toen had ze een keer knijpfruit en dat ging heel goed. Daarop besloten we een rietjesbeker te kopen van de Hema en daar drinkt ze nu super uit. Dus misschien eerst kijken hoe knijpfruit gaat? 😊
3 jaar geleden
Ik heb sinds kort voor ons zoontje een rietbeker van Avent. Absolute aanrader! Had hij vrij snel door. Zie hier een voorbeeld: https://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/avent-drinkbeker-met-rietje-boy-blauw-scf79601/?expa=gs&ef_id=EAIaIQobChMInYXorfOx-QIVDeh3Ch1rQgW_EAQYBSABEgIhT_D_BwE:G:s&gclid=EAIaIQobChMInYXorfOx-QIVDeh3Ch1rQgW_EAQYBSABEgIhT_D_BwE
3 jaar geleden
Onze dochter begreep ook helemaal niks van de rietjesbeker van Kruidvat/Hema. Ik kreeg hier de briljante tip om het lange rietje eruit te trekken. En de fles op de kop geven. Toen zoog ze meteen aan het rietje. Toen het lange rietje er weer in gedaan en rechtop gegeven. Sindsdien begrijpt ze hoe ze uit een rietje moet drinken. 🤣
Maar inderdaad niks moet.
3 jaar geleden
Wij hebben een een tuitbeker gehad van difrax met een zachte tuit (harde snapte ze niet) mooie van die beker is je de snelheid kan aanpassen dmv een soort membraam wat er in zit. Toen een rietjesbeker met een dikke plastic tuit gepakt dit ging eigenlijk direct goed. Afgelopen week waren we op visite bij mijn achternichtje die een rietjes fles had en die dronk ze zo zonder pardon leeg even 250ml in een kwartier🙈 sindsdien ook een rietjesbeker van de Wibra in gebruik. 360 beker oefenen we op warme dagen want daarvoor zuigt ze te hard dat ze veelste grote slokken binnenkrijgt dat ze alles weer uittuft...😬

3 jaar geleden
Dankjewel allemaal.
Knijpfruit geprobeerd ook nu in onze vakantie of knijppudding. Ze wil het heel graag maar slikt dan niks door. En zuigen doet ze ook niet. Wel 360 graden mee genomen en zonder de kap wil ze wel drinken maar moet ik het doen. Anders wordt alles nat.
Thuis ga ik weer leren uit tuitbeker met zachte speen. En blijven oefenen met knijpfruit. Mis snapt ze dan straks rietjesbeker
3 jaar geleden
Reactie op Nanskuh
Waarom een rietjes of tuitbeker als ik vragen mag? Waarom niet uit een gewo ...
Open beker drinkt ze alleen met onze hulp. En de kleine fles d'r brown drinkt ze veel meer uit. Als met open beker.
3 jaar geleden
Ik las eik dat kruidvat paar jaar geleden die rietjssbeker heeft waar je zachtjes in kan knijpen. Zijn die er nog? Weet iemand dat toevallig