9 Reacties
4 jaar geleden
Hier maak ik de kleine ook wakker tijdens de dutjes! Op de leeftijd van 4 maanden is de wakkertijd ongeveer 2 uurtjes. Soms haalt de mijne dit wel en soms niet. Dan slaapt ze na 1,5 uur alweer. Maar (buiten de slaapregressie om) had het houden aan de wakker tijden en slaaptijden positief effecht op de nacht en het doorslapen. Hier is haar ritme:
07:00 wakker worden +fles 180cc
08:45 slapen
10:00 wakker worden en fruithapje
11:00 fles 180cc
11:45 slapen
14:15 wakker worden
14:30 fles 180cc
16:00 slapen
17:00 wakker worden
18:00 fles
18:30 naar bed
4 jaar geleden
Hier maak ik de kleine ook wakker tijdens de dutjes! Op de leeftijd van 4 m ...
Deze schema heb ik ook 😊 alleen mijn zoontje heeft 15min later de dutjes en slaapt om 19.00u maar hij is ook 20 weken nu. Ik hoef hem niet wakker te maken hij wordt vanzelf nu wakker op de juiste tijdstippen. Vanmorgen werd hij echter wel om 7.30u wakker ipv 7u maar had geen verandering op zijn dutjes gehad. Als hij de laatste middag dut te lang doet maak ik hem wel rustig wakker want anders zit er te weinig tijd tussen wakker zijn en bedtijd
4 jaar geleden
Ik maak mijn zoontje nooit wakker.
Maar hij heeft al heel snel een ritme gehad. Ik kan zeg maar de klok er wel op gelijk zetten wanneer die moe is en wanneer hij wakker word.
08.00 wakker
09.30 slapen
12.00 wakker
14.00 slapen
16.00/16.30 wakker
18.30 slapen
21.00 wakker
21.30 slapen
Als die langer wilt slapen laat ik hem langer liggen, is die eerder wakker dan ook goed en dan schuiven de tijden wat terug.
Soms besluit die zijn dutje van 18.30 niet te willen doen en dan geven we de fles om 20.30 en dan slaapt die om 21.00.
Hij heeft nooit problemen gehad met (zelfstandig) slapen of dat die niet slaapt omdat hij overdag nog zoveel slaapt..
Er zit bij zijn laatste fles een half uur tussen het zelf wakker worden en weer naar bed gaan en dan kletst die altijd 10 min in bed tegen zijn lampje en als het lampje uitgaat gaat hij ook slapen🤪
4 jaar geleden
Hier helpt wakker maken ook echt!
8 uur wakker, 10 uur erin. 11 uur wakker maken, 13.00 erin. 15.00 wordt hij altijd zelf wakker. 16.45 erin, 17.30 wakker maken. 19.30 badje flesje en erin.
4 jaar geleden
Vraag aan alle mama's met vaste kast dut tijdstippen:
Hoe doen jullie het andersom, als de kleine bv hazeslaapjes doet of kwartier eerder wakker ? Dan is de wakkertijd ook langer, die schuift dan niet op?
4 jaar geleden
Reactie op Citroentje
Hoe doen jullie het ...
Als mijn zoontje een keer een slaapje doet van een half uurtje dan is dat zo en dan tel ik vanaf daar gewoon weer 2 uur verder
4 jaar geleden
Reactie op Citroentje
Hoe doen jullie het ...
De wakkertijd houden wij altijd hetzelfde. Altijd 2 uur, max 2 uur en een kwartier. Soms resulteert dat dan in iets eerder of later naar bed. Of hij haalt het bij een ander slaapje vanzelf weer in