8 Reacties
4 jaar geleden
Wij hadden een paar weken geleden hetzelfde probleem met onze dochter. Ik geef borstvoeding en voed soms 1 flesje per dag bij.
We zijn naar 2 verschillende kinderartsen (ben in het buitenland) geweest en zij zeiden dat het eczeem kan zijn of een allergische reactie op bepaalde voedingsstoffen. Als je bijvoorbeeld teveel zuivel, noten en of suikers nuttigt kan dit een uitslag veroorzaken bij je baby. Ze kunnen overgevoelig reageren kreeg ik te horen. Hydrateren en goed schoon houden. Het consultatiebureau gaf het advies om Bepathen crème er op te smeren.
Na een paar weken verdween het een beetje maar niet echt. Waardoor ik op aanraden van de artsen toch maar vier dagen cortisol crème ben gaan smeren en toen was het wel weg. Het komt soms nog een klein beetje terug maar nooit meer zo erg als dat het was. Ik eet nog steeds wel hetzelfde, naja misschien iets minder zuivelproducten.
Qua kunstvoeding zijn we wel overgestapt naar hyperallergeen (Prosyneo H A 1 van Nutrilon).
4 jaar geleden
Reactie op Gönül
Wij hadden een paar weken geleden hetzelfde probleem met onze dochter. Ik g ...
Hmm bij mijn zoontje komt het en gaat eigenlijk vrij snel weer weg (binnen 15 minuten) het is echt onder zijn huid want het zwelt niet op oid. Hij heeft wel eczeem 😔 maar vooral op zijn buik en borst
4 jaar geleden
Zijn het geen warmtevlekken? Zo te zien is je zoontje best warm aangekleed met een trui, vest en jas in een trein? Waar het vrij warm kan zijn. En dan natuurlijk nog de inspanning van het drinken. Mijn dochter heeft er ook last van als ze het te warm heeft. Trekt ook snel weg als ik even een laagje uittrek.
3 jaar geleden
Hai! Onze zoon heeft dit ook tijdens het drinken van de fles. (Begin van de fles en ebt dan na 3 min weer weg). Ik dacht eerst dat hij ook niet meer tegen Pepti voeding kon (Koemelk eiwitallergie) En toen begonnen met Neocate. Maar hij heeft het nu daarmee ook nog steeds… zo gek! Niemand weet wat het is de kinderarts niet consultatiebureau ook niet….. Dus ik ben benieuwd of jij er al achter bent? Is het de inspanning?