16 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb wat onderzoek gedaan. Online lees je vooral dat je een boxkleed met diameter 110 moet hebben (gek dat ze dan vooral 90 en 95 verkopen..) Iemand een website tip voor een kleed op maat?

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde kleed en vond m ook al wat klein, box staat nog niet in elkaar maar zag dat ie kleiner was dan m’n boxmatras. Wel besloten te houden, ik weet t ook niet verder🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik heb de bopita rondo box (95 cm) en viel mij inderdaad op dat meeste merken geen passend boxkleed verkopen. Ik heb uiteindelijk via Kl4vertje en Rekel-shop op maat gemaakte ronde boxkleden besteld. Beide leveren snel, maar ik merk dat die van Rekel-shop veel vorm vaster is na het wassen en zij bieden de mogelijkheid aan om voor iets meer vulling te kiezen. Het verschil in dikte is echt goed merkbaar. Kl4vertje heeft meer stoffen, maar vind ik net te dun.. tip: Vergeet in de opmerkingen niet te vragen om een aantal cm speling in de boxkleed vanwege krimp na het wassen!

4 jaar geleden

Reactie op Citroentje

Ik heb de bopita rondo box (95 cm) en viel mij inderdaad op dat meeste merk ...
In aanvulling hierop: bij mij kwamen beide dus net iets te klein aan, vooral na het wassen (gewoon 30 graden, geen droger). Dit werd wel goed opgelost en kon het direct omruilen voor een iets grotere.

4 jaar geleden

Heb je het kleed al gewassen? Of was dit al zo? Ik heb een rond kleed besteld op Hannahave.nl en die lijkt (op de foto's) goed te passen. Al moet ik de box nog in elkaar zetten en het kleed nog wassen. Ga ik deze week doen, dus dan kan ik zeggen of deze wel goed past.

4 jaar geleden

Reactie op Citroentje

Ik heb de bopita rondo box (95 cm) en viel mij inderdaad op dat meeste merk ...
Thanks voor je uitleg! Ik zit toevallig bij Rekel te kijken nu. Welke afmeting zou jij zeggen dat perfect is?

4 jaar geleden

Reactie op PietjePluk

Heb je het kleed al gewassen? Of was dit al zo? Ik heb een rond kleed beste ...
Dit is gewoon direct uit de verpakking. En ik ben er wel over uit dat ie direct weer teruggaat. Liever te groot dan te klein denk ik maar zo..

4 jaar geleden

Reactie op 0821

Thanks voor je uitleg! Ik zit toevallig bij Rekel te kijken nu. Welke afmet ...
Lastig te zeggen omdat je nooit precies weet hoeveel die gaat krimpen, maar ik heb uiteindelijk een vervangend boxkleed ontvangen die nog ruim 100 cm meet na de eerste wasbeurt, krimp was 2 cm ofzo. Die is dan iets te groot waardoor de randen wel omhoog staan, maar als dat je verder niet stoort, zou ik zelf eerder voor te groot dan te klein gaan. Ook rekening houdend met evt verdere krimp. Op de foto is de roze van Kl4vertje (vervangend boxkleed van Rekel-shop nog niet binnen).

4 jaar geleden

Reactie op 0821

Thanks voor je uitleg! Ik zit toevallig bij Rekel te kijken nu. Welke afmet ...
Oops nu met foto! Daaronder ligt trouwens het oude boxkleed van Rekel-shop, als je goed kijkt zie je dat die dus nog niet goed aansluit op de randen

4 jaar geleden

Reactie op Citroentje

Lastig te zeggen omdat je nooit precies weet hoeveel die gaat krimpen, maar ...
Heel fijn jouw ervaring 😅 ik ga bij 1 van die 2 bestellen en ga dan denk ik voor 100 cm. Lees bij Rakel bijvoorbeeld dat ze 'm ivm wassen al 3 cm groter maken.

4 jaar geleden

Ik heb geen ronde maar wel de tip gekregen van de dames bij babypark om altijd het kleed in een slag groter te bestellen omdat hij altijd wat inkrimpt na het wassen (ook bij 30 graden was) Bij mij komt het boxkleed daardoor nu iets opstaand bij de randen maar het staat helemaal niet verkeerd! 🥰

4 jaar geleden

Reactie op 0821

Heel fijn jouw ervaring 😅 ik ga bij 1 van die 2 bestellen en ga dan denk i ...
Klopt, maar die 3 cm marge van Rekel bleek bij mij toch net onvoldoende na het wassen. Ik heb overigens nu het vervangend boxkleed van Rekel binnen en die was dit keer bijna 100cm en na het wassen past die nu perfect in de box!

4 jaar geleden

Wij hebben ook een ronde box, 95 cm. De boxkleden van baby's only passen perfect.

4 jaar geleden

Reactie op Citroentje

Klopt, maar die 3 cm marge van Rekel bleek bij mij toch net onvoldoende na ...
Het kleed is inmiddels binnen, erg blij mee! Past goed. Doe jij er nog een matrasje onder? Vind het net een twijfelgeval.

4 jaar geleden

Reactie op 0821

Het kleed is inmiddels binnen, erg blij mee! Past goed. Doe jij er nog een ...
Ik heb die dikkere besteld en daar doe ik persoonlijk geen matrasje meer onder omdat die wel voldoende dik en comfortabel aanvoelt

4 jaar geleden

Reactie op Citroentje

Ik heb die dikkere besteld en daar doe ik persoonlijk geen matrasje meer on ...
Ja ik ook, twijfelde toch even. Maar het zal prima zijn