15 Reacties

3 jaar geleden

Wij doen nu Luuf onder de voetjes smeren en als ze echt wakker wordt van het hoesten een lepeltje honing. Hoest nu meer los en niet zulke enorm lange hoestbuien meer.

3 jaar geleden

Ben je al eens bij de pediater geweest? Als de hoest echt aanhoudt, zou ik echt eens langsgaan en gericht advies vragen. Mijn man heeft een zware longinfectie gehad, waardoor wij allen thuis ziek zaten. Voor alle zekerheid zou ik toch eens naar de longen laten luisteren enz. Uit ervaring kan ik zeggen dat hoestsiropen maar een lapmiddeltje zijn en weinig helpen.

3 jaar geleden

Reactie op -Pip-

Wij doen nu Luuf onder de voetjes smeren en als ze echt wakker wordt van he ...
Thanks voor je tip! Ga ik dat ook vanavond proberen

3 jaar geleden

Reactie op nathalie00

Ben je al eens bij de pediater geweest? Als de hoest echt aanhoudt, zou ik ...
Oh jeetje wat heftig! Ik ga het in de gaten houden en anders langs de dokter

3 jaar geleden

Ons dochtertje heeft ook last van plotse hoestbuien vooral s'nachts. Blijkbaar verzameld haar snot in neus en ook keel waardoor dit hoestbuien opwekt. Het helpt heel erg om haar neus dan uit te zuigen en daarna door te spoelen met fysiologisch water. Dan is het snot (bijna) weg en minderen de hoestbuien. Eerlijk gezegd wel heel invasief want ze laat dat natuurlijk niet goed toe. Best mss met twee, iemand houd dan de armen omhoog tegen de oren zodat haar hoofd er klem tussen zit. En na het spuiten met water onmiddellijk rechtzittend of omdraaien dat het snot in de keel komt of uit de neus loopt. Maar idd eerst zeker ook zien dat het niet op de longen zit, want dat is een heel ander verhaal.

3 jaar geleden

Geloof het of niet maar bij onze dochter hielp een ui in stukjes in een bodempje water.. het meurt vreselijk maar hoesten was stukken minder. Luuf onder haar voetjes en na haar fles melk een paar slokjes water.. lepeltje honing en ze sliep weer heerlijk.. met maar 2x hoesten ofzo.

3 jaar geleden

Reactie op Annien

Geloof het of niet maar bij onze dochter hielp een ui in stukjes in een bod ...
En zoutoplossing.. zit in een pipet en deed dan de per neusgat de helft van een pipet.

3 jaar geleden

Herkenbaar, ons dochtertje heeft er ook lang last van gehad. Ik gebruik nu een diffuser met druppeltje 'onder moeders paraplu' erin. Deze zet ik in de avond aan als ze naar bed gaat. Na 3 dagen helemaal niet meer gehoest! Dit is al de tweede keer dat ik het gebruik als ze langdurig hoest en 2x binnen een paar dagen resultaat, dus echt heel fijn :) komt trouwens van geurwolkje en is speciaal voor kindjes (de druppeltjes dan). 1 a 2 druppeltjes is genoeg!

3 jaar geleden

Hier ook, snachts hoesten, en zelf zo erg dat meneer moet spugen soms.. extra drinke aangeboden, en schuinzetten qua bed heeft geen effect ivm t "wilde slapen" Ui helpt ook niet helaas..

3 jaar geleden

Reactie op leonie12345

Herkenbaar, ons dochtertje heeft er ook lang last van gehad. Ik gebruik nu ...
Gebruik je ook het apparaat van geurwolkje ervoor? Vind t wel moeite waard om te testen!

3 jaar geleden

Reactie op Bambino28

Hier ook, snachts hoesten, en zelf zo erg dat meneer moet spugen soms.. ext ...
Een gewone ui hielp bij ons ook niet alleen in een bodempje water wel weer.

3 jaar geleden

Reactie op Annien

Een gewone ui hielp bij ons ook niet alleen in een bodempje water wel weer. ...
Goeie tip kan ik ook nog proberen! Net zekf tot slijm braken toe😓

3 jaar geleden

Reactie op Bambino28

Gebruik je ook het apparaat van geurwolkje ervoor? Vind t wel moeite waard ...
Zelf heb ik een andere diffuser, ooit van mijn moeder gekregen :) maar die van geurwolkje zijn volgens mij net zo goed! En mooie modellen vind ik :)

3 jaar geleden

Misschien is het nog een idee om een hygrometer te kopen ( meet de luchtvochtigheid in je huis) deze hoort tussen de 40 en 60 procent te zijn. Mocht het aan de hoge kant zijn zou ik niet aan een geurwolkje beginnen, wel lijkt het me handig om even bij de dokter te checken of haar longetjes niet te vol zitten.. de mijne is lang onder controle geweest en heeft daardoor uiteindelijk zijn neusamandelen er uit gekregen, bleek een grote grote boosdoener

3 jaar geleden

Hier heerst het RS virus op de opvang . Kleine meid goed ziek en veel hoesten. De mama s nu een flinke verkoudheid . Gelukkig is de kleine meid (15 mnd) al aan de betere hand