33 Reacties

3 maanden geleden

Hier ging het ook goed. Ze was alleen wel heel blij dat het weer weekend was en ze weer even thuis kon zijn haha

3 maanden geleden

Onze dochter vind het helemaal niks. Ze komt dan ook van een andere voorschool dorp verderop. Ze is nu 2 weken naar school geweest maar toch vaak huilen dat ze haar andere vriendjes en vriendinnetjes mist.

3 maanden geleden

Hier ook heel goed alleen ik vind de dagen echt lang dus ik laat hem vaak nog een dag thuis. Doen meer ouders dat? Of gewoon gelijk alles meedoen?

3 maanden geleden

Reactie op Elise29

Hier ook heel goed alleen ik vind de dagen echt lang dus ik laat hem vaak n ...
Tot nog toe laten we haar alles mee doen. En dan als ze thuis komt mag ze wat drinken en daarna laten we haar op haar kamer ontprikkelen. En op de lange dagen valt ze dan vaak even in slaap

3 maanden geleden

Reactie op Elise29

Hier ook heel goed alleen ik vind de dagen echt lang dus ik laat hem vaak n ...
Hier doet ze alles mee vind het ook wel belangrijk dat ze alles mee krijgt. Maar merk wel dat als het weekend is dat ze kapot is. Doen dan ook niet echt veel. Ze slaapt s’avonds nu wel snel

3 maanden geleden

Onze dochter vindt het erg leuk op school en het gaat heel goed. Ze gaat met veel plezier, maar vindt het ook wel heel intensief waardoor ze enorm moe is. Wij wisselen hier dus korte en lange dagen met elkaar af. 5 x tot 14.15 uur is duidelijk nog te intensief voor nu. Ze slaapt sinds school ook onrustiger en heeft laatste dagen weer plas ongelukjes, beiden een teken van aan haar max zitten.

3 maanden geleden

Hier gaat het goed wel! Ik haalde haar de 1e dag op om 12.00 uur, toen wilde ze niet naar huis. 🤣 Na 3 dagen merkte ik wel dat het haar enorm veel energie kost. Ze is erg prikkelbaar, alles moet op haar manier, heeeel slecht luisteren, maar dan ook heel slecht. Flinke boze buien..... In de weekenden is ze rustig en aan het genieten. Ze vindt veel dingen wel spannend, zoals het buiten spelen, de gymles en meezingen. Ze komt wel vaak vrolijk uit school. We houden haar wel eens een dag thuis of doen een halve dag.

3 maanden geleden

Onze dochter vind het vreselijk! Zodra ze wakker is huilt ze al dat ze niet naar school wilt. Ze raakt zo overstuur. Op school wilt ze niet naar binnen en schreeuwt ze alles bij elkaar. Echt m’n moederhart is al in 100 duizend stukjes. Vind het zo sneu voor haar. Ze geeft aan dat ze het niet leuk vind. Dat ze bij mama wilt blijven. Hoop dat ze snel gewent is. Het is echt niet leuk om haar zo op school achter te laten. De juf zegt dat ze uit eindelijk wel stopt met huilen en redelijk gaat spelen.

3 maanden geleden

Reactie op Meisjesmama2021

Onze dochter vind het vreselijk! Zodra ze wakker is huilt ze al dat ze niet ...
Oh dat is niet fijn om haar zo achter te laten. Hopelijk is het snel over. Heb je al gesprek gehad met haar en vragen waarom ze het niet leuk vind. Anders wel met de juf gesprekje aan gaan.

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem!?!?

Oh dat is niet fijn om haar zo achter te laten. Hopelijk is het snel over. ...
Ja wel geprobeerd, maar ze zegt alleen dat ze school niet leuk vind. Dat ze bij mama wilt blijven. Ze snapt ook niet helemaal waarom haar broertje wel thuis mag blijven en niet naar de opvang moet. Wil idd donderdag/ vrijdag vragen van wat te doen? Want ik heb de hele dag een rot gevoel… vind het zo sneu voor haar. Ze had mega veel zin in school. Ze was 30 aug 4 jaar geworden en 1 sept starte de scholen hier dus ook voor haar direct. Misschien toch allemaal te veel? Ik weet het niet

3 maanden geleden

Ja wel geprobeerd, maar ze zegt alleen dat ze school niet leuk vind. Dat ze ...
Wat sneu zeg? Helpt het als je probeert te vissen door mogelijke oorzaken te opperen en dat ze kan aangeven of dat het probleem is? Zodat je zicht krijgt op de oorzaak en wellicht daarin ook de oplossing verscholen ligt. Als het vooral het afscheid nemen is dan is dat bijvoorbeeld weer iets heel anders dan wanneer ze de prikkels bv te druk vindt of de kindjes/juf niet prettig voor haar is. Zelf probeer ik als dat lukt dan op een positieve manier te vissen (dus niet vragen of de juf stom is maar lief) al ontkom je daar niet altijd aan. Hopelijk went het snel toch iets voor jou, want ik snap goed dat je haar met een knoop in je maag achter laat 😘

3 maanden geleden

Reactie op Itepietje

Wat sneu zeg? Helpt het als je probeert te vissen door mogelijke oorzaken t ...
Dat moest uiteraard zijn 'hopelijk went het snel iets voor haar'

3 maanden geleden

Aah wat verdrietig!! Mijn zoontje vindt het ook heel moeilijk allemaal. Wat is de frequentie? Laat je haar iedere dag gaan? Ik zeg ook vaak dat ik het wel tegen de juf ga zeggen dat het even moeilijk is. En dat ik hem wel kom halen als het echt niet gaat. Maar dat is nooit nodig en daarom kan ik het wel zeggen omdat het hem wel geruststelt. Maar als je een dochter hebt die dat gaat gebruiken dan is het niet zo handig… Heb je ook al eens een hartje geprobeerd op haar hand te tekenen en op die van jou? Of een kalender waarin duidelijk staat wat er wordt verwacht en dat je dan misschien ook ergens quality time met haar gaat hebben zonder het broertje? Bij ons is het vooral de combi van school en bso. Dan hou ik hem de dag erna ook vaak thuis. En ik probeer hem eerder op te halen. Ik vind het ook erg lastig en verdrietig maar ik denk ook wel dat het goed is voor de ontwikkeling om ook dit soort momenten mee te maken.

3 maanden geleden

Is jullie kind ook ziek sinds ze naar school gaat 😩 sinds vorige week alle 3 ziek ik vermoed corona ?! Heb haar toen vanaf woensdag thuis gehouden maandag naar school en gister weer 39 graden koorts super moe en heeft t koud. Duidelijk weer ziek. Mijn man en ik ook 😩 Ik was er al voor gewaarschuwd maar jeetje 😢

3 maanden geleden

Is jullie kind ook ziek sinds ze naar school gaat 😩 sinds vorige week alle ...
Mijn dochter is nu net ziek geweest. 4 dagen lang hoge koorts.. Hoorde van een vriendin van mij dat haar dochter in groep 1 ontzettend veel ziek is geweest. Dat schijnt erbij te horen 😅

3 maanden geleden

Reactie op Mautjuh15

Mijn dochter is nu net ziek geweest. 4 dagen lang hoge koorts.. Hoorde van ...
Dankjewel voor je reactie! Ja, ze komen ook opeens in aanraking met zoveel verschillende virussen en griepjes natuurlijk. Hopen dat ze snel Genoeg weerstand opbouwen allemaal! 🙏🏼

3 maanden geleden

Is jullie kind ook ziek sinds ze naar school gaat 😩 sinds vorige week alle ...
Is ze hiervoor naar een KDV oid geweest? Meestal hebben die kindjes al de nodige weerstand opgebouwd al horen virussen er op deze leeftijd zeker nog wel bij. Kinderen die nooit naar de opvang geweest zijn hebben over het algemeen nog minder virussen te verwerken gehad. Dus dan zie je idd wel vaak dat ze veel ziek zijn bij de start van school.

3 maanden geleden

Reactie op Itepietje

Is ze hiervoor naar een KDV oid geweest? Meestal hebben die kindjes al de n ...
Ze is idd nooit naar de kdv of iets dergelijks geweest! Dat zal zeker een groot verschil maken!

3 maanden geleden

Dank jullie wel! Klinkt logisch allemaal.

3 maanden geleden

Wat sneu! Hoe gaat het nu? Mijn zoontje vindt het heel lastig! Hij heeft gelukkig wel een kindje in de klas waar hij al mee had gespeeld in de straat, die trokken best snel naar elkaar toe dus hebben ook aangespoord om na school samen te spelen ( ookal is het maar een uurtje), daardoor gaat het nu wel makkelijker door de dag heen, en wij kunnen zeggen; wat leuk dat je vriendje er was! Morgen komt hij ook vast en dan kun je op school verder spelen☺️ .. misschien evt. Een optie voor jullie?