53 Reacties

5 jaar geleden

Same same... lig nu in bed met mn laptop te werken. Ziekmelden is zo lastig

5 jaar geleden

Ik heb ook al vaak moeten afbellen wegens niet goed te zijn.. voel me dan ook schuldig maar wat kunnen we er uiteindelijk aan doen.. 🙈

5 jaar geleden

Ik werk in de zorg en vind de zorg op de woning erg zwaar daar kwam bij beginnende bekkeninstabiliteit waardoor ik met 18weken in de ziektewet kwam nu 20 weken. En voel me hier ook enorm schuldig over en ga nu 2x per week 2uurtjes even naar de woning om er toch iets te kunnen doen. Maar het geeft een heel vervelend gevoel

5 jaar geleden

Ik ben al ruim 3 maanden volledig ziek thuis ivm HG (extreme zwangerschapsmisselijkheid waardoor totale uitputting). Super balen maar helaas overmacht dus het enige wat ik kan is accepteren. Ik probeer dat schuldgevoel richting het werk dus maar los te laten, maar leuk is alles. Gelukkig hier een heel lief en begripvol team. Jij en de kleine zijn nu prioriteit 😘. Sterkte!

5 jaar geleden

Heey, Ik ben vandaag 20 weken en sinds 2 weken ziek thuis. Dit vanwege lichamelijk en geestelijke klachten. Ook ik voel me ontzettend schuldig. Maar telkens wordt gezegd. Je bent zwanger dit ben je niet vaak. Je moet gezond zijn voor jezelf maar nu ook vooral voor je kindje. Daarbij heb ik er nog een van 2 jaar thuis lopen. Alle energie ging naar me werk waardoor ik thuis niks meer kon als slapen. Dit is niet goed... dus zorg goed voor jezelf en de kleine. Je moet kunnen genieten. En hoe lastig het ook is. Het werk red zich wel. Draai de rollen om, tegen je collega's zou je waarschijnlijk zeggen ga naar huis ik red t wel ;) nu ben jij het even, het is niet anders

5 jaar geleden

Ik voel me ook altijd schuldig als ik me ziek moet melden 🥺 mijn directe collega die dan mijn werk op zich krijgt is ook een vriendin van me, dus zij begrijpt het wel, alleen weet ik wat ik haar aan doe. Ik werk dus wel (thuis) en ga 3x per dag een half uur liggen. Na het werk kan ik niets meer 😣

5 jaar geleden

Jep herken het gevoel ik ben denk ik gemiddeld 1x per week ziek door hoofdpijn en migraine en al twee keer een volledige week. Mijn VK zegt dat ik met mijn manager moet praten erover en goed voor mezelf zorgen maar ik durf niet. Mijn manager is herstellende van chemo en gaat maar door en door en door. Weet dat ik het niet moet vergelijken.. Maar blijf dat toch doen. Nu weer een week ziek moet echt maar snel het gesprek aangaan...

5 jaar geleden

Had ik ook. Werk nu halve dagen. Maar een collega zei tegen me, denk aan jezelf en je vergeeft jezelf nooit als er iets met de baby gebeurt. Dat heeft de knoop doorgehakt het kalmer aan te doen. Mijn werk is wel 8 uur lang staan en zwaar tillen en sjouwen.

5 jaar geleden

Dames, zolang het zwangerschspsgerelateerde klachten zijn dient de werkgever hier melding van te doen bij het UWV en vindt er compensatie plaats vanuit hun kant. Hopelijk helpt dat om je minder schuldig te voelen

5 jaar geleden

Ja, ik ben vanaf week 12 thuis met een milde vorm van HG. Ben nu weer aan het reïntegreren en het is de bedoeling dat ik na de meivakantie weer fulltime voor de klas sta. Maar nu raden ze aan om als leerkracht met 28 weken niet meer voor de groep te gaan. Ik voel me al zo schuldig naar m’n kinderen en directeur dat ik nu ziek ben, dat ik niet eens over die 28 weken durf te beginnen...! Lastig hoor, als je zo’n groot verantwoordelijkheidsgevoel hebt!

5 jaar geleden

Ik zit al maanden thuis, zwanger van een tweeling en heb bijna alle complicaties die je kan bedenken. Nu bankrust omdat ze anders bang zijn dat ze veel te vroeg gaan komen. Voelde me eerst ook schuldig maar weet dat jouw werkgever 100% vergoed krijgt van het uwv. Dus maak je vooral niet druk

5 jaar geleden

Ik snap jou helemaal. Ik durf mij ook niet ziek te melden of het gesprek aan te gaan om minder uren te maken. Maar heb mezelf voorgenomen om morge het gesprek aan te gaan. Ivm bekkenklachten en extreem vermoeidheid nog steeds. Ik werk in de zorg dus is lichamelijk al zwaar. En er wordt niet gezond geroosterd waardoor ik soms teveel uren ingeroosterd word 48 uur per week bijv om erna 1 dag vrij te zijn.Geen tijd heb om op te laden. Ik ben benieuwd. Fingers crossed.

5 jaar geleden

Reactie op Madame89

Ik snap jou helemaal. Ik durf mij ook niet ziek te melden of het gesprek aa ...
Vind dit ook wel bizar van de roosteraar, zelf maak ik roosters op het werk en juist gezien de drukte en fysiek zwaar het kan zijn ben je toch extra alert bij een zwangere collega. Vind dat echt niet okee hoor zoveel uur en weinig rust! Goed dat je in gesprek gaat!!!

5 jaar geleden

Reactie op Madame89

Volgens fnv mogen ze je niet verplichten om over te werken. Ik weet niet wat je contract uren zijn maar 48 uur is sowieso te veel.

5 jaar geleden

Same here 🙋‍♀️ met 15/16 weken bekken instabiliteit en nu met 21 weken in de ziektewet. Moeilijkste beslissing die ik ooit genomen heb. Voelde me een “zwakke vrouw” dat ik het zwangerschap niet kon dragen zoals andere. Maar nu, na anderhalve week rust, voel ik me echt zoveel beter! Heb geaccepteerd dat het gewoon echt heel lastig is om toe te geven dat je iets niet kan of dat je je niet fit voelt. Maar was het zo waard! Door de rust voel ik me weer stuk fitter en kan ik weer de hond uitlaten en savonds met mn man een spelletje spelen 🙏. Één tip; hoe cliché ook, zorg goed voor jezelf. Niemand anders kan dat voor jou doen, jij bent de gene die voelt wat je kunt en wanneer je even rustigaan moet doen. Met de nadruk op even 😉 want als ik 1 ding geleerd heb; in de zwangerschap is elke week, elke dag en elk moment anders! Dus, pak je dagje in bed of op de bank - van mij part pak je 6 dagen - want wie weet, voel je je morgen al weer een stuk beter. En daar hebben je collega’s uiteindelijk veel meer aan 😉 Liefs en succes 😘

5 jaar geleden

Reactie op Madame89

Het begin van jouw verhaal daar sta ik ook in. Uiteindelijk heb ik bij 22 weken mij voor 25% ziek gemeld (na 3 gesprekken te hebben gehad) ik merk dat ik dat veeel eerder had moeten doen. Ik heb meer rust en minder last van mijn onderrug en buik. Ik heb spijt dat ik niet eerder voor mijzelf ben opgekomen. Had mij veel pijn en verdriet bespaard! Vandaag wederom een gesprek gehad telefonisch, met een erg lieve man, en hij gaf aan dat je voor jezelf moet opkomen want geen manager die tegen jou kan zeggen wat je wel en niet moet doen. Je gezondheid staat op nummer 1 van jouw kindje en jou. Nu wordt ik doorgestuurd naar de bedrijfsarts en dat ik minder ga werken (misschien 4 uurtjes in de week, administratiev). Zelf werk ik in de zorg met 32 uurs contract. Tip: bespreek het met iemand waar je je goed bij voelt

5 jaar geleden

Ik ben ziekgemeld sinds 21-1 vanwege HG. Maar in december wist ik nog niet dat het HG was en meldde ik me niet ziek en kotste ik tussen de meetings door en soms deed ik mijn camera uit en was ik aan het spugen... ik voelde me heel schuldig toen ik me wel ziek meldde en mijn manager zei dat ik dat allang al had moeten doen. Je wordt veel sneller een “lastpak” voor je collega’s als je je niet goed voelt en doorwerkt en soms merken collega’s dat en dan zijn ze door jou weer afgeleid. Zo had ik dat nooit gezien. Ik begin maandag weer met een paar uur. Voelde me in het begin heel schuldig en ook wanneer ik salaris kreeg. Nu krijg ik een heel borrelpakket en word ik bedankt voor mijn inzet de afgelopen maanden ... 😅 we kiezen er niet voor om ons beroerd te voelen, het overkomt je.

5 jaar geleden

Volgens fnv mogen ze je niet verplichten om over te werken. Ik weet niet wa ...
Ik werk 32 uur per week. Nu willen ze wel eens de ene week 16 uur in plannen en de andere 48. Nou niet als ik zwanger ben. Het gesprek ging goed. De dagen worden aangepast en ga nu 28 uur werken en 4 uur de ziektewet in. Dst komt neer op 1 dag minder werken in 2 weken. Niet meer dan 3 diensten achter elkaar en minimaal 2 rustdagen ipv 1 om op te laden. Hopen dat het helpt en anders gaan we weer een gesprek aan.

5 jaar geleden

Ik zou mezelf dezelfde vraag stellen alleen dan het woord kwaaltjes en zwangerschap weglaten. Wanneer voel je je schuldig als je je ziek meld? Als jij iets verkeerds heb gegeten en je bent de hele dag misselijk/buikpijn/toilet kan je toch ook niet functioneren en moet je je ziekmelden? Of is het omdat je hebt gekozen voor een zwangerschap dat al je klachten maar overboord gegooid moeten worden haha. Je weet van jezelf wel wanneer je je wel of niet goed genoeg voelt om te werken en de oorzaak zou dan niet uit moeten maken😘😘

5 jaar geleden

Reactie op Madame89

Ik werk 32 uur per week. Nu willen ze wel eens de ene week 16 uur in plann ...
Gelukkig 🙏🏼