23 Reacties

3 jaar geleden

Hee! Onze dochter is 9 en halve maand en wij hanteren 07:00 uit bed, slapen van 09:15 tot 09:45 en slapen van 12:45 tot 14:45 en om 18:45 weer naar bed. Misschien dat het ochtendslaapje te lang is nu en dat zijn middag dit daarom mislukt?

3 jaar geleden

Reactie op Jeroen:)

Hee! Onze dochter is 9 en halve maand en wij hanteren 07:00 uit bed, slapen ...
Ik heb hem idd een paar dagen wakker gemaakt na een uurtje maar toen sliep die alsnog maar een uurtje in de middag. Echt vreemd. Nou werkt het ook niet echt mee dat de opvang hem wel gewoon laat liggen 🙃 Misschien is het tijdelijk sprong tandjes hoop het maar haha

3 jaar geleden

Wij hebben dat ook. Ochtend was altijd maar een half uurtje. Nu worden ze telkens om 5 uur wakker en willen ze in de ochtend langer slapen en in de middag met moeite ander half uur. Kom daardoor dus met moeite aan 2 uurtjes overdag..

3 jaar geleden

Onze dochter wordt zaterdag 10 maanden. Wakker tussen 5u en 7u. Opnieuw slapen om 9u30 ongeveer en dan slaapt ze 1u (meestal wakker maken). Dan gaat ze tussen 12u en 13u terug naar bed, vaak tot 15u/16u. En dan om 19u terug in bed.

3 jaar geleden

Reactie op 4augustus2021

Onze dochter wordt zaterdag 10 maanden. Wakker tussen 5u en 7u. Opnieuw sl ...
Ja hij word hier ook al om 6:00 wakker . Het lijkt idd inhalen van het vroege wakker worden.

3 jaar geleden

Reactie op Gjvk

Ja hij word hier ook al om 6:00 wakker . Het lijkt idd inhalen van het vroe ...
6u is een heel mooi uur op wakker te worden hoor, daar liegt het volgens mij niet aan. Sommige hebben meer slaap nodig dan anderen.

3 jaar geleden

Reactie op Gjvk

Ik heb hem idd een paar dagen wakker gemaakt na een uurtje maar toen sliep ...
Heb je geprobeerd om het eerste dutje een half uur te doen? Word wel lastig natuurlijk als die voor 07:00 al wakker is om de hele dag nog door te komen dan😅 maar in principe is 2 dutjes genoeg met 10 maand!

3 jaar geleden

Hier ook vaker de ochtend langer. Vandaag was het: 630 wakker 930 naar bed 1130 wakker Dan breng ik haar rond 1430 weer naar bed, waarschijnlijk voor 45min a 1 uur. Als ik geluk heb iets langer. Ze gaat savonds altijd tussen 19/20u naar bed. Het lijkt erop alsof het een soort ritme wordt. Ik ga er maar in mee...

3 jaar geleden

Wij gebruiken deze slaapgids trouwens!

3 jaar geleden

Wij maken haar om die reden wakker (niet altijd nodig, alleen als ze langer dan een uur slaapt). Laatste tijd is het s morgens 45 min en s middags 1 uur en 45 min. Maar ik ben blij met dit topic. Ons babyzwemmen wordt van 11u naar 9-10u verplaatst en iedereen keek me raar aan dat ik dan niet meer kan komen omdat onze dochter dan slaapt. alsof dat iets heel vreemds is

3 jaar geleden

Reactie op Loon_21

Wij maken haar om die reden wakker (niet altijd nodig, alleen als ze langer ...
Ik vraag me ook altijd af hoe mensen dat doen. Vind van 9-10 echt een slaap tijd voor een baby haha

3 jaar geleden

Als het ochtenddutje hier een uur duurt, is de middag ook heel kort. 30/45 minuten werkt het best. En dan 2,5/3 uur wakkertijd tot het middagdutje.

3 jaar geleden

Wij gebruiken deze slaapgids trouwens!
Volgens de opvang is een half uur veel te kort hun vinden 2 keer 1,5-2 normaal voor zijn leeftijd. Ik vind het dus zielig om hem elke keer wakker te gaan maken en op de opvang mag hij wel weer 2 dagen achter elkaar verder slapen waardoor heel z'n ritme dan weer verstoord is. Op de opvang hebben ze er namelijk geen last van dat hij in de middag dan niet meer zo goed slaapt want wij zitten er in de avond mee haha. Wil het van het weekend wel even uit proberen hoe hij er op gaat 😁

3 jaar geleden

Reactie op Gjvk

Volgens de opvang is een half uur veel te kort hun vinden 2 keer 1,5-2 norm ...
Ik snap het! Onze dochter gaat ook straks naar de opvang maar deze houden ons slaapschema aan(zo goed mogelijk natuurlijk). De opvang bij jou kan toch niet zelf maar wat beslissen wanneer die slaapt? Is toch jullie keuze of zie ik dat verkeerd haha. Helemaal als jullie in de avond met de gebakken peren zitten!

3 jaar geleden

Ik snap het! Onze dochter gaat ook straks naar de opvang maar deze houden o ...
Jaa vind ik ook jammer. Ze gooien het op het belang van het kind dat ze hem in bed laten want hun zijn van mening dat hij slaapt omdat hij het dan nodig heeft. Kan ik ook wel weer inkomen. Echt heel lastig soms🤷

3 jaar geleden

Reactie op Gjvk

Volgens de opvang is een half uur veel te kort hun vinden 2 keer 1,5-2 norm ...
Heb je al ervaren of het met langer slapen op de opvang s avonds verkeerd gaat? Want onze dochter slaapt echt slecht als ze overdag te lang slaapt maar op de een of andere manier heeft ze die slaap op de opvang wel nodig. Daar slaapt ze vaak een uur meer per dag en dan gaan de nachten alsnog goed. Dat hoef ik op een normale dag niet te proberen 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Loon_21

Heb je al ervaren of het met langer slapen op de opvang s avonds verkeerd g ...
Haha dat is fijn 😉. Nou het probleem is soms als hij dan 2,5 uur in de ochtend slaapt en dan in de middag maar 45 min dan is hij vaak in de avond oververmoeid en word hij ieder uur huilend wakker terwijl ik hem al om 18:30 in bed stop (eerder lukt echt niet ivm werk)

3 jaar geleden

Reactie op Loon_21

Wij maken haar om die reden wakker (niet altijd nodig, alleen als ze langer ...
Dat zijn dezelfde mensen die niet snappen dat je niet gewoon mee gaat lunchen met je baby en het middagslaapje skipt… 😑

3 jaar geleden

Ik maak hem wakker als hij ‘te lang’ slaapt sochtends. Al is niet iedere dag hetzelfde., vanochtend was hij na 45 minuten al weer wakker en smiddags 1u15 min. Hij lag er vroeg in 😑 Ze zeggen wel het ochtend dutje kort te houden zodat ze voldoende slaapdrang hebben voor de middag maar een halfuur sochtends lijkt me zo kort.

3 jaar geleden

Gedoe weer hè steeds weer die nieuwe fases. Sarah wordt 5-8 10 maanden Momenteel gaat het hier zo: 7:30/7:45 wakker maken 10:00-11:30 bed 14:30-16:30 bed 18:45 naar boven 19:00 slapen