12 Reacties

3 jaar geleden

Ja precies hetzelfde hier. Maar 1 oplossing niet kopen. 😂

3 jaar geleden

Ik heb het met momenten Tip koop minder snoep, Leg ergens de voorraad waar je weinig komt of meer moeite moet doen om eraan te geraken, hier ligt alles in de kelder en een enkel koekje in de keuken. Meer moeite om ernaar toe te gaan. Probeer eventueel soms een oppas te regelen voor je kindje om jou te ontzorgen. Probeer lekkere gezonde snacks wat druifjes ofzo? Verder geen nuttige tips... Ik ben terug beginnen eerlen en ben zo vanzelf minder gaan snoepen😄

3 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ik heb het met momenten Tip koop minder snoep, Leg ergens de voorraad waar ...
Weer gaan werken* dus

3 jaar geleden

Ik ben ook niet degene die het koopt 😔 eindeloze discussie over dat je er gewoon af kan blijven. Ja meestal wel dus maar niet altijd 😣

3 jaar geleden

Ja ik heb dit ook heel erg. Ik probeer zo min mogelijk te kopen. En als we wel kopen omdat er speciale visite komt ofzo extra te genieten. Verder prop ik mezelf s avonds vol met rijstwafels met kaas haha dat valt nog enigszins mee

3 jaar geleden

Wat bij mij hielp, is erover praten met mijn man. Dus ipv een zak chips, dan zei ik tegen mijn man hoe moeilijk ik het even had! Na het praten had ik helemaal geen behoefte meer aan snacks en zo ben ik er ook achtergekomen dat ik echt van stress begint te snaaien.

3 jaar geleden

Wat mij enorm geeft geholpen is het boek en instagram van glucose goddess. Neem anders ff een kijkje, geeft vooral inzicht in de hoge en diepe pieken die je hebt na het eten en hoe je deze minder scherp kan maken waardoor je minder behoefte hebt aan snaaien. Super inzichtelijk!

3 jaar geleden

Ohh dit komt mij zo bekend voor als ik niet goed kan slapeb of moe ben of mijn zoontje word snachts wakker kan ik me niet tegen houden om iets te eten 😕😬😬

3 jaar geleden

Ik had dat ook maanden geleden. Het hielp voor mij om ‘s ochtends goed te beginnen en mee te eten met mijn zoontje. Ontbijten met brood, 9 uur fruit, 12 uur brood, 3 uur tussendoortjes en ‘s avonds een pakket van een maaltijdservoce zoals Hello Fresh. Ik ging voor dan makkelijke maaltijden van 20 min bereidingstijd. Het helpt ook om niks in niks te hebben of bijv een bakmix voor als er visite komt. Of afgepast aantal gebakjes voor visite kopen. Teveel kerstlekkers over? Meenemen naar werk en bij de koffie neerzetten. Ik hoorde ook op de radio dat als je sochtends begint met zoet, dat je de hele dag behoefte hebt daaraan. Sporten is vaak het laatste waar je zin in hebt😅 maar daar ging ik ook beter van eten omdat ik het zonde vond als ik dat weer slecht deed. En ook lastig, maar slaap pakken wanneer je kan.

3 jaar geleden

Ga met jezelf in gesprek, wat voel je wat je probeert weg te snaaien? Slaaptekort is een grote trigger voor ‘negatieve’ gedachten. Wat kan helpen is opschrijven ik voel me boos omdat, ik voel me blij omdat, ik voel me verdrietig omdat, ik voel me bang omdat. Dan is het uit je hoofd en kan je kijken wat je behoefte is en hoe je daar maar een klein beetje in kan voorzien. Bijvoorbeeld als de kleine slaapt even ongehaast een kop thee drinken en voor je uit staren of een powernap oid.

3 jaar geleden

Voor mijn zwangerschap at ik heel gezond, tijdens de zwangerschap ook. Aan het einde van mijn zwangerschap wel al meer trek in zoet, daar ben ik normaal niet zo van (meer hartig). Toen met de borstvoeding, snaaien de luxe. Maar ook nu ik geen borstvoeding geef ☹️ kan heel de dag aan slecht eten denken. Onverzadigbaar...

3 jaar geleden

Gezonde snacks halen!! Snoep worteltjes? Stukje komkommer? Ik heb gewoon een open kommetje in de koelkast liggen en pak daar dan uit elke keer wanneer ik de koelkast open (en dat is vaak🤣) helpt echt tegen de honger!